چگونه حفره های کابینت خود را ترمیم کنیم؟

چگونه حفره های کابینت خود را ترمیم کنیم؟

من اینجا هستم که به شما خبر دهم ترمیم حفره های موجود در کابینت کار ساده ای است.

شاید بخواهید دسته کابینت خود را تعویض کنید و برای این کار به پر کردن حفره های موجود برای دستگیره قبلی نیاز دارید، یا شاید در هنگام تعمیر کابینت متوجه حفره ای جدید شدید.

پر کردن حفره های کابینت

دلیل آن هر چه که باشد می توانید حفره های حاصل از میخ ها و پیچ ها در کابینت خود را به راحتی ترمیم کنید.

ترمیم حفره های حاصل از میخ و پیچ در کابینت چیزی است که همیشه با آن مواجه می شویم.

معمولا زمانی که یک مشتری قصد تعویض روکش کابینت را دارد، با حفره ها روبرو خواهیم شد.

گاهی نیز در هنگام نصب کابینت های از قبل ساخته شده حفره هایی مشاهده می شود، و برای آن که کابینت تان زیبا و بی نقص به نظر برسد از ما می خواهید که آنها را ترمیم نماییم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار کابینت در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چرا به پر کردن حفره های کابینت نیاز پیدا می کنیم؟

پس از نصب کابینت های جدید

هنگام نصب کابینت جدید، شما یا نصاب تان باید در بخش های مختلف کابینت میخ و پیچ متصل کنید تا کابینت تان محکم شود. پس از نصب، باید این حفره ها را پر کنید تا ظاهری براق و عاری از هر گونه نقص برای کابینت خود بسازید.

تعویض وسیله های کابینت

گاهی تنها تعویض دستگیره، دسته یا قفل کابینت می تواند ظاهر آشپزخانه را تغییر دهد. در هنگام جایگزین کردن وسیله ای با اندازه یا فاصله متفاوت، باید حفره های حاصل از وسیله قدیمی را پر کنید تا نتیجه خوبی دریافت نمایید.

حفره های کابینتآسیب تصادفی

آشپزخانه یکی از پر رفت و آمد ترین بخش های خانه است. این یعنی گاهی ممکن است تصادفا به بخش های مختلف کابینت آسیب وارد شود. بسته به میزان صدمه، گاهی می توان حفره های ایجاد شده را ترمیم کرد.

روش های ساده برای ترمیم حفره های موجود در کابینت های روکش شده:

برای پر کردن سوراخ های کوچک حاصل از میخ بر کابینت های روکش شده از چه چیزی استفاده کنیم؟

اگر میخواهید سوراخ میخ را در کابینت خود ترمیم کنید، راه حل آن شامل چند گام ساده است. ابتدا باید بتونه مخصوص چوب تهیه کنید، این نوع بتونه رنگ های متفاوتی دارد که می توانید از میان آنها نزدیکترین رنگ به کابینت خود را انتخاب نمایید. اگر موفق نشدید رنگ مناسبی پیدا کنید، می توانید حفره را با بتونه چوبی پر کرده و سپس برای رنگ زدن آن از خودکار رنگ استفاده نمایید.

برای پر کردن حفره های بزرگ کابینت های روکش شده از چه چیزی استفاده کنیم؟

در هنگام ترمیم حفره های حاصل از پیچ یا حفره های بزرگتر، بهترین راه این است که از فیلرهای مخصوص چوب استفاده نمایید. سپس باید بخش پر شده را رنگ آمیزی کنید تا با روکش چوب همسان شود. بسته به اندازه بخش ترمیم شده، ممکن است نیاز باشد از روکش پلی اتان نیز استفاده نمایید.

برای پر کردن حفره های کوچک موجود در کابینت رنگ شده یا کابینت آماده خود از چه چیزی استفاده کنیم؟

معمولا وقتی کابینت آماده تهیه می کنید، می توانید یک مجموعه روکش از سازنده تهیه کنید که با رنگ کابینت تان همسان باشد. اگر تا این اندازه خوش شانس نبودید، نگران نباشید راه حل های دیگری هم وجود دارد.

برای پر کردن حفره کابینت ساده ترین راه این است که از فیلر سفید قابل رنگ آمیزی یا گچ سفید قابل رنگ آمیزی استفاده کنید. اگر کابینت سفید داشته باشید حتی به رنگ آمیزی هم نیاز پیدا نخواهید کرد، چرا که کاملا همسان می شود. اما اگر کابینتی با رنگ متفاوت دارید، می توانید به راحتی قلم مویی بردارید و بخش های مورد نظر را با رنگ یکسان پوشش دهید.

برای پر کردن حفره های بزرگتر کابینت رنگ شده یا آماده تان می توانید از چه چیزی استفاده کنید؟

پر کردن حفره حاصل از پیچ برای کابینت رنگ شده یا آماده به پر کردن چنین حفره ای برای کابینت های روکش شده شباهت دارد. برای این کار باید یک فیلر قابل رنگ آمیزی تهیه کنید و آن را با رنگ مشابه رنگ آمیزی نمایید.

سه گام برای پر کردن حفره های کابینت:

گام اول: حفره ها یا سوراخ ها را با بتونه پر کنید.

پرکردن سوراخ کابینتپر کردن حفره بدون وجود اضافات در اطراف آن اهمیت بالایی دارد. اگر میخواهید سوراخ های کوچک حاصل از میخ را پر کنید، می توانید با انگشت خود یا با استفاده از خودکار بتن آن را به داخل هل دهید. اگر در حال پر کردن حفره های بزرگ هستید از چاقوی بتن کوچک استفاده کرده و بتون را به داخل هل دهید. پس از پر کردن حفره، اضافات را پاک کنید.

اگر در حال پر کردن سوراخ کوچک میخ هستید، و رنگ بتون با رنگ کابینت یکسان است، پس ممکن است این گام آخرین مرحله تان باشد. اگر حفره مورد نظر بزرگ است و رنگ بتون با رنگ کابینت یکسان نیست، پس باید چند گام دیگر بردارید.

گام دوم: بتون اضافه را از روی کابینت سمباده کنید

قبل از انجام این گام اطمینان حاصل کنید که بتونه صد در صد خشک شده باشد. اگر در موفق نشدید اضافات بتونه را با پاک کردن از بین ببرید، یا هنوز مقداری از بتونه به سمت بیرون مایل شده، می توانید آن را سنباده کنید. برای آن که مجبور نشوید درب کابینت را به طور کامل روکش کنید، تنها بخش مورد نظر را سنباده کنید تا جای ممکن با اطرافش یکسان شود.

برای داشتن سطحی صاف و خوب، از یک کاغذ سنباده یا اسفنج سنباده خوب استفاده کنید تا مجبور نشوید در انتها فضای بیشتری را سنباده کنید.

کابینتگام سوم: حفره های پر شده را رنگ یا روکش کنید

پس از سنباده کردن بخش مورد نظر، می توانید کار روی ظاهر آن را شروع نمایید. می توانید با استفاده از رنگ یا خودکار مخصوص، می توانید رنگ مورد نظر را روی بتونه بزنید و آن را کاملا پوشش دهید.

اگر بخش مورد نظر بزرگ می باشد، باید اجازه دهید رنگ خشک شود، و سپس برای جلا بخشیدن به آن از روکش پلی اورتان استفاده کنید تا با بقیه کابینت ها یکسان باشد.

نتیجه

همانطور که می بینید، پر کردن حفره کابینت آشپزخانه یا حمام کار ساده ای است. وسیله های درست را انتخاب کرده و در انجام کار صبور باشید. در زمانی کوتاه، تمام این حفره ها به خاطرات تبدیل شده و شما نیز ظاهری تازه به کابینت خود می بخشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.