رپورتاژ آگهی

چگونه بهترین لنت ترمز را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

لنت ترمز یکی از مهم ترین و در عین حال اشتباه ترین و مرموز ترین قسمت های خودروی شماست. آنها وظیفه انکارناپذیر مهمی دارند که بدون توجه به سرعت یا موقعیت، سرعت خودروی شما را به شکلی ایمن کاهش دهند. شما اغلب عباراتی مانند سرامیک، ارگانیک و نیمه فلزی را می بینید و مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید. سوالاتی مانند اینکه کدام یک بهترین قدرت توقف یا کمترین گرد و غبار را ارائه می دهد و کدام لنت ترمز بیشترین دوام را دارد رایج است. خب، دیگر جای تعجب نیست زیرا ما ترکیبات مختلف لنت ترمز را توضیح می دهیم تا به شما کمک کند بدانید که چگونه بهترین لنت ترمز را برای ماشین خود انتخاب کنید.

به احتمال زیاد، لنت های ترمزی که با خودروی شما از کارخانه ارائه شده اند، لنت ترمزهای ترکیبی آلی هستند. در لنت ترمز آلی، اجزای مختلف آلی مانند کربن، کولار، شیشه و لاستیک با یک رزین با دمای بالا به هم متصل می شوند. این لنت‌های ترمز OEM و اصلی اغلب لنت‌های ترمز غیرآزبستی ارگانیک (NAO) نامیده می‌شوند که آن‌ها را از لنت‌های ارگانیک ارزان‌تر که به دلیل خطرات سلامتی مرتبط با آزبست هنوز از آزبست به عنوان یک جزء اصطکاک استفاده می‌کنند متمایز می‌کند.

لنت ترمزبیشتر لنت ترمزهایی که به طور خاص برچسب نیمه فلزی یا سرامیکی ندارند، لنت ترمز آلی هستند. به دلیل ترکیبات مختلف ترکیبات آلی مختلف، عملکرد، قیمت و کیفیت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. تنها قانون واقعی این است که پدهای ترکیبی آلی کمتر از ۳۰ درصد محتوای فلزی دارند.

یک لنت ترمز ترکیبی ارگانیک با یک گاز اولیه قوی و عملکرد آرام و روان، قدرت توقف مطمئن را به راننده ارائه می دهد. این به این معنی است که لنت های ترمز ارگانیک نسبت به سایر انواع کمتر احتمال دارد که جیرجیر و جیغ بزنند. لنت‌های ترمز ارگانیک نیز در مورد روتورهای ترمز نسبتاً ملایم هستند، اما لنت‌های ترمز خود سریع‌تر از سایر گزینه‌ها فرسوده می‌شوند.

مانند هر صاحب BMW ، مرسدس ، آئودی یا فولکس‌واگن نیز به شما می‌گویند، ترکیبات ارگانیک لنت ترمز بسیار غبارآلود هستند و گرد و غبار تیره و چسبنده به عنوان شاهدی از ترکیبات کربن و کولار مورد استفاده در این لنت‌ها است. لنت‌های ترمز ارگانیک معمولاً در محدوده‌های دمایی بسیار وسیع به خوبی کار نمی‌کنند و پس از گرم شدن بیش از حد، به سرعت قدرت توقف خود را از دست می‌دهند یا «محو می‌شوند». لنت ترمز ارگانیک نیز تراکم پذیرتر از ترکیبات سرامیکی یا نیمه فلزی است، به این معنی که در ترمزهای شدید احتمال نرمی یا نرمی آنها بیشتر است.

اگر به دنبال حفظ عملکرد ترمز کارخانه ای با قیمت مناسب هستید و به گرد و غبار ترمز اهمیتی نمی دهید، لنت ترمز ترکیبی ارگانیک انتخابی عالی برای بسیاری از رانندگان خودروهای آلمانی است. آنها به احتمال زیاد از نوع لنت ترمزی هستند که خودروی شما با آن از کارخانه تهیه شده است. لنت های ترکیبی آلی از تامین کنندگان OE مانند Textar ، Akebono ، ATE و Pagid هستند. همه اینها عملکرد واقعی را برای کسری از قیمت ارائه می دهند.

اگرچه لنت‌های ترمز ارگانیک در کاربردهای عملکردی به خوبی نیمه فلزی نیستند، لنت‌های ترمز ارگانیک عملکرد محور وجود دارند. برای مثال EBC YellowStuff نمونه ای از لنت ترمز ارگانیک با عملکرد است. آنها یک گاز سرد قوی و به طور کلی عملکرد خوب با سر و صدای نسبتا کم ارائه می دهند اما مقدار خوبی گرد و غبار تولید می کنند. با این حال، هنگامی که آنها به خارج از محدوده عملیاتی خود فشار داده می شوند، مانند استفاده از مسیرهای سنگین، لنت ترمز احساس پدال را از دست می دهد، سریعتر سایش می کند و تا زمانی که خنک شود، قدرت توقف را از دست می دهد.

لنت‌ها جز قطعات یدکی مصرفی خودرو محسوب می‌شود که هر چندوقت یک بار باید تعویض گردد. شما برای تعویض یا تهیه انواع قطعات خودرو مانند لوازم یدکی فلوئنس، تالیسمان ، کپچر می‌توانید به سایت رنو صفری سر بزنید

لنت ترمز هیبریدی و آلی پیشرفته چیست؟

بسیاری از لنت‌های ترمز با عملکرد مدرن محبوب را می‌توان به‌عنوان نوع جدیدی از لنت‌ها طبقه‌بندی کرد که از نظر فنی به دلیل مواد اصلی زیر برچسب ارگانیک قرار می‌گیرند، اما عملکرد بالاتری نسبت به لنت‌های ترمز ارگانیک سنتی دارند. برای مثال، بسیاری از لنت‌های ترمز هاوک از ترکیب «فرو کربن» خود تشکیل شده‌اند. بسته به فرمول دقیق، لنت ترمز اسپرت هاوک ممکن است ترکیبی از اجزای ارگانیک، فلزی و سرامیکی برای بهینه سازی عملکرد روزانه، افزایش عملکرد در دمای بالا یا کاهش گرد و غبار داشته باشد.

نوع دیگری از لنت ترمز هیبریدی ارگانیک شامل ترکیبات Para-Aramid است. لنت های ترمز Para-Aramid دارای محتوای فلزی بالاتری نسبت به لنت های ارگانیک معمولی هستند، همراه با کولار و آرامید-۲، یک الیاف مصنوعی که برای جایگزینی آزبست طراحی شده است. آنها تمایل دارند که ویژگی‌های گشتاور بسیار پایدار و ثابتی در یک محدوده دمایی گسترده داشته باشند و مرز بین آنچه که ما در مورد یک پد آلی به آن فکر می‌کنیم، بیشتر محو می‌کنند. لنت ترمز Stoptech Sport یکی از محبوب ترین لنت های ترمز پاراآرامید است.

مزایای لنت ترمز ارگانیک

معایب لنت ترمز ارگانیک

عملکرد بی صدا (احتمال کمتر جیغ زدن) گرد و غبار (تاریک و معمولاً به چرخ ها می چسبد)
گاز اولیه قوی برای ترمز مطمئن پدها سریعتر می پوشند
روتور پسند – روتورهای ترمز به شدت فرسوده نمی شود محدوده عملکرد باریک؛ دوست ندارد بیش از حد گرم شود
ارزش قوی – معمولاً ارزانتر از سایر ترکیبات است به طور سنتی احساس پدال کمتری دارد، اما ترکیبات ترکیبی در حال تغییر قوانین هستند

لنت ترمز نیمه فلزی چیست ؟

همانطور که ممکن است از نام آنها حدس بزنید، لنت ترمزهای نیمه فلزی نسبت به لنت های ترمز نوع ارگانیک دارای مقادیر بسیار بالاتری از اجزای فلزی در مواد لنت ترمز هستند. لنت ترمز نیمه فلزی معمولاً از فلزات مختلفی از جمله مس، آهن، فولاد و گرافیت ساخته می شود و دوباره با یک رزین با دمای بالا به هم متصل می شود.

به لطف محتوای فلزی بالاتر، لنت ترمز نیمه فلزی مواد لنت ترمز با تراکم بسیار کمتری را ارائه می دهد، که به معنی پدال محکم تر برای راننده، به خصوص در شرایط ترمز شدید است. آنها همچنین می توانند عملکرد بسیار بالاتری را در محدوده دمایی وسیع تری نسبت به یک پد ارگانیک ارائه دهند، که آنها را برای استفاده عملکرد ایده آل می کند. با وجود این، لنت های نیمه فلزی هنوز هم معمولاً قدرت توقف سرد قوی را ارائه می دهند و آنها را به یکی از همه کاره ترین لنت ترمزها در ترامواهای با عملکرد بالا تبدیل می کند. لنت های ترمز نیمه فلزی معمولاً با افزایش دما تا حد طراحی خود، گشتاور ترمز و قدرت توقف را افزایش می دهند.

یک عارضه جانبی قدرت ترمز بالاتر و محتوای فلزی بالاتر به این معنی است که لنت ترمز نیمه فلزی در روتور ترمز شما سخت تر از ترکیب آلی یا سرامیکی خواهد بود. لنت های نیمه فلزی مانند لنت های ترمز ارگانیک نسبتا گرد و غبار دارند، اما میزان گرد و غبار می تواند تا حدودی به ترکیب دقیق ترمز و سازنده آن بستگی داشته باشد. همچنین احتمال جیغ زدن یا ایجاد سر و صدا برای آنها بیشتر است، اما سر و صدای گاه به گاه معمولاً برای کسانی که به دنبال حداکثر کارایی هستند یک معامله قابل قبول است.

برخی از بهترین خودروهای اسپرت موجود در بازار با لنت ترمز نیمه فلزی عرضه می شوند، بنابراین اگر صاحب پورشه ، بی ام و یا مرسدس بنز با کارایی بالا هستید، ممکن است یک خودرو نیمه فلزی بهترین انتخاب برای شما باشد. Ferodo DS2500 یک لنت ترمز نیمه فلزی است که یک خیابان و لنت ترمز دو منظوره واقعی است. اگر یک هات هچ بسیار اصلاح شده مانند VW GTI یا درایور روزانه دارید که برای روزهای پیست آخر هفته یا اتوکراس نیز از آن استفاده می کنید، DS2500 یکی از بهترین انتخاب هاست.

مزایای لنت ترمز نیمه فلزی

معایب لنت ترمز نیمه فلزی

عملکرد برتر – بسیاری از لنت های ترمز با عملکرد بالا و مسابقه ای نیمه فلزی هستند در روتورهای ترمز سخت تر از لنت های ترمز ارگانیک یا سرامیکی
محدوده دمای عملیاتی گسترده، گشتاور ترمز با بالا رفتن دما افزایش می یابد گرد و غبار، معمولا بین یک پد ارگانیک و سرامیکی می افتد
تراکم کمتر برای احساس ترمز بهتر بیشتر احتمال دارد جیغ بزند یا سر و صدا کند
گاز اولیه و عملکرد سرد عالی گران تر از لنت ترمز ارگانیک

لنت ترمز سرامیکی چیست ؟

لنت های ترمز سرامیکی در فناوری لنت ترمز نسبتاً تازه وارد هستند. به لطف بازیکنان بزرگی مانند Akebono، ترمزهای سرامیکی امروزه نسبتاً شناخته شده و به طور گسترده توزیع می شوند. لنت‌های ترمز سرامیکی که عمدتاً از مواد سرامیکی، یک عامل اتصال و الیاف مسی به خطر می‌افتند، عملکرد خیابانی ایده‌آلی را ارائه می‌کنند، با چند مزیت قابل‌توجه نسبت به ترکیبات لنت آلی.

اولاً، لنت‌های ترمز سرامیکی باکیفیت معمولاً از نظر تراکم‌پذیری محکم هستند، به این معنی که شما پدال ترمز محکم‌تری نسبت به لنت‌های ارگانیک خواهید داشت، مشابه لنت‌های نیمه فلزی. ثانیاً، لنت‌های ترمز سرامیکی بسیار ماندگار هستند و در استفاده معمولی، رانندگان مایل‌های بیشتری را با ترکیب سرامیکی نسبت به لنت‌های آلی یا نیمه فلزی خواهند دید. در نهایت، لنت‌های ترمز سرامیکی به دلیل سختی و سایش طولانی مدت، گرد و غبار بسیار کمی تولید می‌کنند و هر غباری که تولید می‌کنند، رنگ بسیار روشنی دارد و به چرخ‌هایی مانند گرد و غبار آلی و نیمه فلزی نمی‌چسبد. لنت های ترمز سرامیکی علیرغم دوامشان، بسیار روتور پسند هستند و به افزایش فواصل سرویس ترمز شما کمک می کنند.

لنت های سرامیکی نیز معمولاً صدای کمی ایجاد می کنند. به دلیل مواد سبک‌ترشان، رزونانسی که هنگام جیغ زدن با ترکیبات دیگر می‌شنویم، در سطح بالاتری قرار دارد و بنابراین، از محدوده شنوایی ما خارج است. اساساً انسان ها آن را نمی شنوند.

البته، مانند هر چیز دیگری، ترکیبات ترمز سرامیکی دارای چند جنبه منفی هستند. در حالی که لنت‌های ترمز سرامیکی دارای محدوده عملیاتی نسبتاً وسیعی هستند، معمولاً به عنوان لنت ترمز با کارایی بالا یا مسابقه‌ای ایده‌آل نیستند و اگر آنها را فراتر از حداکثر محدوده عملکردی خود فشار دهید، چندان بادوام نیستند. آنها همچنین می توانند گاز گرفتن کمتر و عملکرد سرمای ضعیفی داشته باشند، به این معنی که وقتی برای اولین بار ترمز را فشار می دهید، به خصوص در هوای سرد، قدرت توقف فوری کمتری را متوجه خواهید شد.

لنت‌های ترمز سرامیکی نیز گران‌ترین لنت‌های ترمز برای تولید هستند، که ما را به بحث دیگری می‌رساند: شاید بیش از هر ترکیب لنت ترمز دیگری، کیفیت لنت ترمز سرامیکی بسیار مهم باشد. بسیاری از کم‌هزینه‌ترین گزینه‌های عمومی موجود در بازار ممکن است قدرت توقف قابل توجهی کمتری نسبت به یک ترکیب سرامیکی با کیفیت مانند لنت ترمز Bosch یا Akebono داشته باشند.

ترکیبات ترمز سرامیکی برای دارندگان خودروهای اروپایی که خواهان لنت ترمز بسیار کم گرد و غبار، فرسودگی طولانی و عملکرد مداوم هستند، انتخاب مناسبی است.

مزایای لنت ترمز سرامیکی

معایب لنت ترمز سرامیکی

گرد و غبار بسیار کم، عملکرد بی صدا به طور معمول گران تر است
طولانی مدت و بادوام نیش اولیه ضعیف تر
تراکم کمتر برای احساس ترمز بهتر به عنوان لنت ترمز عملکردی ایده آل نیست
قدرت توقف ثابت در یک محدوده دمایی گسترده لنت های سرامیکی با کیفیت پایین گرد و غبار کمی دارند، اما قدرت توقف کمی دارند (کیفیت مهم است)

نحوه خواندن کدهای اصطکاک لنت ترمز

ابزار دیگری که می توانید هنگام انتخاب پد خود استفاده کنید، کد لبه است. هر لنت ترمز دارای یک کد جهانی است که در پشت آن مهر شده است که امکان شناسایی خارج از بسته بندی اصلی را فراهم می کند. کد می تواند چند چیز را به شما بگوید، اما در این مورد، فقط باید به دنبال دو حرف زیر دنباله اعداد باشید. هر حرف می تواند CH یا Z برای یک شکل طبقه بندی نشده باشد. آنها نشان دهنده “میزان اصطکاک”، به عبارت دیگر، “چسبیدن” یا گاز گرفتن پد (ضریب اصطکاک اندازه گیری شده بر حسب مو)، در دماهای مختلف هستند. حرف اول محدوده عملکرد دمای استاندارد را برای یک پد (۲۰۰-۴۰۰ درجه فارنهایت) نشان می دهد، در حالی که حرف دوم چیزی است که به عنوان محدوده عملیاتی داغ (۳۰۰-۶۵۰ درجه فارنهایت) تعریف می شود.

ضریب اصطکاک کد
تا ۰٫۱۵ سی
بیش از ۰٫۱۵ تا ۰٫۲۵ D
بیش از ۰٫۲۵ تا ۰٫۳۵ و
بیش از ۰٫۳۵ تا ۰٫۴۵ اف
بیش از ۰٫۴۵ تا ۰٫۵۵ جی
بیش از ۰٫۵۵ اچ
طبقه بندی نشده با

همانطور که در بالا توضیح داده شد، ترکیب لنت ترمز تاثیر زیادی در موقعیت هایی دارد که بهترین استفاده را برای آن ها دارد. این کدها به آن توضیحات معنای قابل سنجش می دهند و باید به شما کمک کنند تا تعیین کنید کدام پد برای برنامه شما بهترین کار را دارد. در واقعیت، این کدها نشان دهنده مهم ترین ویژگی های پدهای شما هستند. قبل از نگرانی در مورد عمر لنت و تولید گرد و غبار، یکی را انتخاب کنید که به بهترین شکل و مداوم شما را متوقف کند.

برای تهیه لنت ترمز با کیفیت و اصلی و امکان ارسال به سراسر کشور ایران می‌توانید به سایت رنو صفری مراجعه کنید. رنو صفری تمامی قطعات مورد نیاز شما را با کیفیت اورجینال و خوب ارائه می‌دهد.

جمع بندی

در نهایت، بهترین لنت ترمز برای شما به نوع خودرو و نحوه رانندگی شما بستگی دارد. آیا به چیزی علاقه دارید که کم گرد و غبار، توقف مداوم و عمر طولانی را برای رفت و آمد روزانه شما ارائه دهد؟ آیا به دنبال پایین ترین قیمت هستید یا می خواهید قدرت توقف نهایی در خیابان یا مسیر را داشته باشید؟ با بررسی ویژگی‌ها و مزایای «باید» خود به همراه ویژگی‌های لنت ترمز سرامیکی، ارگانیک و نیمه فلزی، باید بتوانید لنت مناسب برای خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید .

همچنین شما می‌توانید انواع لنت های سرامیکی و معمولی را برای خودرو‌های کمپانی رنو از سایت قطعات یدکی رنو صفری تهیه کنید

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته ومجله اینترنتی فارسیهاهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا