چطور لباس ورزشی مناسب فصل انتخاب کنیم؟

همیشه انتخاب لباس ورزشی مناسب دغدغه‌ای برای همه‌‌ی ورزشکاران و علاقمندان به پوشاک ورزشی است و طبیعی است که برخی افراد هنگام انتخاب لباس مناسب برای ورزش مورد علاقه خود دچار سردرگمی شوند. همواره هنگام انتخاب لباس ورزشی مناسب عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. صنعت پوشاک ورزشی نیز امروزه به سرعت در حال پیشرفت است که با اضافه کردن ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص، راحتی حال ورزشکاران، ورزشی پوشان و مشتریان این بخش از بازار را فراهم  می‌کنند.

انتخاب لباس متناسب با ورزش

 برای خرید لباس ورزشی مناسب و اطمینان حاصل کردن از اینکه لباس‌های ورزشی متناسب با  شکل بدن با ورزش مورد نظر می‌باشد، باید موارد گوناگونی را در نظر گرفته شود.به طور مثال برای برخی از ورزش‌ها لباس‌های گشاد و راحت مناسب است، اما  برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، از پوشیدن لباس گشاد، باید اجتناب کرد. هم‌چنین برای ورزش‌هایی مانند یوگا، پارچه های کشدار و کمی تنگ می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

باید در انتخاب لباس ورزشی به خاطر داشت که هیچ لباسی نباید مانع فعالیت و حرکات ورزشی شود. همچنین در کنار انتخاب نوع لباس، پارچه‌ی لباس نیز مناسب باشد. پارچه استفاده شده در لباس ورزشی باید اجازه بدهد پوست نفس بکشد و مانع از جذب عرق به خود شود. لباسی که برای تمرین ورزشی پوشیده می‌شود، در نوع انجام تمرین نیز تاثیر به سزایی دارد؛ به طور مثال لباس ورزشی متناسب می‌تواند آزادی عمل در حرکت اندام‌ها ایجاد کند و از هر نوع آسیب احتمالی در اثر درست انجام ندادن حرکات جلوگیری کند.

چطور لباس ورزشی مناسب فصل انتخاب کنیم؟

ضرورت انتخاب لباس ورزشی مناسب

همان طور که گفته‌شد انتخاب لباس ورزشی مناسب برای تمرین بسیار مهم است. در هنگام ورزش  دمای بدن و در پی آن ضربان قلب افزایش می‌یابد. نکته‌ی اصلی که باید به آن توجه داشت این است که تغییرات دمایی ناگهانی، می‌تواند ضرر جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد نماید . پوشیدن لباسی مناسب با دانستن این مسئله، می‌تواند دمای بدن را تا حدودی کنترل کند و از بروز اتفاقات بعدی جلوگیری نماید. با پیشرفت تکنولوژی برندهای مختلف تولید کننده پوشاک ورزشی توانسته‌اند قابلیت‌های مختلفی را بر روی این البسه پیاده‌سازی کنند تا موجب راحتی هرچه بیشتر ورزشکاران باشد، به طور مثال اسفاده از پارچه‌هایی با تکنولوژی نانو که مانع جذب عرق شده که در پی آن از رشد باکتری و ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کند و باعث تتفس بیشتر پوست می‌شود.

انتخاب لباس ورزشی مناسب با هر فصل از سال

انتخاب لباس ورزشی مناسب برای هر فصل از سال به اندازه انتخاب نوع پارچه وسایز مناسب، اهمیت دارد. فرقی نمی‌کند که در فضای باز، باشگاه ورزشی و یا در منزل ورزش می‌کنید، انتخاب نامناسب لباس در هر فصل سال، می‌تواند بازدهی بدنی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. در ادامه به بررسی نوع و جنس لباس ورزشی مناسب هر فصل می‌پردازیم.

لباس ورزشی مناسب برای فصل بهار

 این فصل آب و هوای پایداری ندارد و در طول یک روز ممکن است چندین بار شاهد تغییر وضعیت هوا بود؛ مثلا از هوای بارانی به هوایی کاملا آفتابی و گرم تغییر وضعیت داشته‌‌باشد. بنا بر این با توجه به خنک و ناپایدار بودن هوای بهاری بهتر است از لباس‌های سبک در عین حال نگه‌دارنده گرما پوشید و از لباس‌هایی که ضخیم هستند استفاده نشود. لباس مناسب ورزش در این فصل، لباسی است که به پوست این اجازه را می‌دهد تا با وجود مرطوب بودن هوا، تنفس داشته باشد به بیان ساده تر بدن را علاوه بر گرم نگه داشتن، خشک نگه دارد. لباس ورزشی در فصل بهار، نباید سایز بزرگ و نه بسیار تنگ باشد. از آن‌جایی که این فصل جز فصول مرطوب محسوب می‌شود، بهتر است حتما لایه‌ی رویی لباس‌ها ضد آب و بادگیر باشد. همچنین پوشیدن جوراب ساق بلند با کتانی که رطوبت و خیسی را جذب نکند نیز از نکات مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد. در این فصل باید از پوشیدن البسه پنبه‌ای خودداری کرد، زیرا که رطوبت را به خود جذب کرده و به سختی تبخیر می‌شود که باعث سنگین شدن لباس در هنگام ورزش شود که برای فعالیت‌های سنگین و یا هوازی، مناسب نیست.

لباس ورزشی مناسب برای فصل تابستان

فصل تابستان می‌تواند یکی از پر چالش‌ترین فصل برای انتخاب لباس ورزشی مناسب باشد. در این فصل با وجود گرم بودن هوا، تعریق بدن در حالت طبیعی زیاد است و ورزش‌کردن نیز می‌تواند بر افزایش آن، تاثیر به‌سزایی داشته‌باشد. با توجه به این مسئله بدن آب زیادی را از دست می‌دهد، به همین دلیل باید لباسی انتخاب شود که از تعریق بیشتر جلوگیری کند. در فصل تابستان، باید از لباس‌های نازک استفاده کرد تا با وجود رطوبت بر روی پوست، اجازه نفس کشیدن داشته‌باشد و بدن را خنک نگه‌دارد تا با حس خنکی بر بدن بتوان  به راحتی ورزش کرد.

لباس‌هایی با جنس پلی‌پروپیلن انتخاب خوبی برای ورزش و فعالیت‌هایی که احتمال تعرق زیاد است، می‌باشد؛ زیرا اجازه می‌دهند عرق از پوست خارج شود، اما پارچه خیس نمی‌شود. در هنگام خرید لباس لیورپول نیز دقت کنید که جنس لباس به همین صورت باشد. در این فصل باید از لباس‌هایی با جنس مواد پلاستیکی دوری کرد، چون از تبخیر عرق از روی لباس جلوگیری می‌کند و دمای بدن را در طول تمرین بالا نگه می‌دارد. اگر قصد خرید لباس جدید بارسلونا در فصل تابستان را دارید، دقت کنید که جنس آن به گونه‌ای باشد که منجر به تعریق بیش از حد شما در هنگام ورزش نشود.

لباس ورزشی مناسب برای فصل پاییز

فصل پاییز بسیار به فصل بهار از نظر عدم ثبات آب و هوایی شباهت دارد، با این تفاوت که دمای هوا کمتر است. بعد از ورزش و یا پیاده‌روی با گرم و مرطوب بودن بدن احتمال گرفتگی عضلات و یا سرماخوردگی در صورت نپوشیدن لباس کافی و یا مناسب، وجود دارد. بنا بر این پوشیدن از لباس‌های کمی زخیم‌تر و استفاده از بالاپوش‌های ضد آب، می‌تواند انتخاب درستی در این فصل  باشد. در واقع باید از لباس‌هاییکه قابلیت تنفس بالا دارند، انتخاب نمایید. این لباس‌ها علاوه بر محافظت در مقابل باد و باران، باعث می‌شود تا رطوبت بر روی لباس باقی نماند.

بدون شک بهترین جنس برای این منظور، لباس های ساخته شده از جنس کورتکس و پلی‌استر می‌باشد، مانند جنس انواع  بادگیر و گرمکن‌. برای خرید لباس اول رئال مادرید نیز بهتر است دقت کنید که جنس آن پلی‌استر باشد. بطورکلی، بهتر است برای انتخاب لباس ورزشی در فصل پاییز، با توجه به سرد و مرطوب بودن این فصل، نکات کلیدی را مانند انتخاب زمان مناسب برای ورزش کردن، انتخاب لباسی که تعریق را کم کند و در عین حال از سرمای هوا محفوظ نگه دارد و در آخر لباس ورزشی باید از خیس‌شدن در اثر ریزش برف و باران محافظت کند، در نظر گرفت.

لباس ورزشی مناسب برای فصل زمستان

ورزش کردن در هوای سرد، چه برای تفریح و چه برحسب عادت روزانه می‌تواند بسیار جذاب باشد و باعث تقویت روحیه شود. اما باید در نظر داشت که لباس مناسب در این فصل بسیار مهم‌تر از سایر فصول سال می‌باشد. همان طور که اشاره شد، در هنگام ورزش ضربان قلب نسبت به حالت عادی بالاتر رفته که در نتیجه‌ی آن حرارت بدن نیز بیشتر می‌شود.

بهترین روش لباس پوشیدن در این فصل، پوشش لایه به لایه‌ی  لباس‌هایی است که علاوه بر حفظ گرمای بدن از تعریق زیاد جلوگیری کند. اولین لایه اهمیت بسیاری دارد که بهتر است از لباسی نازک و حتی آستین‌کوتاه استفاده شود که قابلیت جذب رطوبت داشته باشد. در لایه‌ی بعدی می‌توان از تیشرت‌های آستین بلند و یا ژاکت استفاده کرد، که علاوه بر گرم نگه‌داشتن بدن، به راحتی در حرکت نیز کمک می‌کند.

در لایه‌ی آخر نیز از کاپشن‌های سبک و در صورت بارش برف و باران از کاپشن‌های ضدآب استفاده ‌کرد. حساس‌ترین نقاط بدن در فصل زمستان، انگشتان، صورت و گوش‌ها هستند که باید با دستکش کلاه‌ و گوش‌گیر‌های مخصوص زمستان، برای ورزش‌کردن در فضای باز استفاده ‌شوند.

فروشگاه کاج اسپرت

 از نکاتی که برای خرید لباس ورزشی مناسب به آن باید دقت داشت، انتخاب فروشگاهی معتبر می‌باشد. با زیاد شدن اقلام تقلبی در بازار باید فروشگاهی را انتخاب کرد که به اصل بودن و با کیفیت بودن محصولات آن بتوان با خیالی راحت اعتماد کرد. فروشگاه کاج اسپرت با در اختیار گذاشتن پوشاک ورزشی اصل و با کیفیت و مشاوره و راهنمایی مشتریان خود برای انتخاب لباس مناسب، در ورزش و تناسب اندام شما شریک می‌باشد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.