پروستاتیت (التهاب پروستات) چیست و درمان آن چگونه است

پروستاتیت (التهاب پروستات) چیست و درمان آن چگونه است

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” پروستاتیت (التهاب پروستات) چیست و درمان آن چگونه است ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

درمان التهاب پروستات معمولا با آنتی بیوتیک و برای چند هفته ادامه خواهد داشت

پروستاتیت حاد، یک بیماری اورژانس اورولوژی از نظر تشخیص و درمان است. این بیماری باید از دیگر شکل‌های پروستاتیت، نظیر پروستاتیت میکروبی مزمن و سندروم مزمن درد لگنی CPPS تمایز داده شود.پروستات با انقباض خود، مقدار زیادی یعنی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به ترشحات اضافه می‌کند. در حقیقت ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم منی مربوط به ترشحات پروستات است. میکروبی که باعث عفونت حاد پروستات می‌شود، شبیه میکروبی است که باعث عفونت سیستم دستگاه ادراری می‌شود.جالب است بدانید هرمیکروبی که باعث عفونت ادراری ‌شود، می‌تواند باعث پروسستاتیت حاد هم شود و اما ادامه مطلب درباره التهاب پروستات:
میکروب‌های شایع درایجاد این بیماری، اشرشیاکلی و پروتئوس است .

۳ نمونه پروستاتیت

* پروستاتیت حاد (عفونت حاد پروستات)
* پروستاتیت عفونی مزمن (عفونت ادراری عود شونده یا عفونت مزمن پروستات)
* پروستاتیت غیر میکروبی مزمن یا سندروم درد لگنی مزمن (درد یا ناراحتی در ناحیه لگن حداقل از سه ماه قبل همراه با علایم ادراری و اختلال جنسی)
درمان التهاب پروستات
در صورت تشخیص به موقع، این بیماری به راحتی درمان می شود. درمان پروستاتیت معمولا با مصرف آنتی بیوتیک برای چند هفته شروع می شود.
اگر بهتر شدید، باید دارو را ۲ تا ۳ ماه مصرف کنید. اگر هنگام مصرف آنتی بیوتیک بهتر نشدید، باید آزمایش های بیشتری انجام شود.

داروی درمان پروستاتیت چیست؟

قدم اول، مصرف آنتی بیوتیک هاست. اگر علایم بهبود نیافت، درمان با این داروها معمولا متوقف می شود. یکی از راهکار های شناخته شده، استفاده از سفکسین برای درمان پروستاتیت است.

درمان خانگی التهاب پروستات

پس از شروع درمان دارویی، ادامه درمان پروستاتیت به صورت خانگی دنبال می شود. در این شرایط برای کاهش نشانه های درد و تسریع بهبودی، موارد زیر به بیمار پیشنهاد می شود:
فیزیوتراپی، ورزش یا ماساژ درمانی، ممکن است به برخی مردان کمک کند.
مشاوره، بیوفیدبک ، روشی برای بهبود عملکرد بدن یا تکنیک های آرام سازی ممکن است به کاهش استرس وجلوگیری از درد کمک کند.
بعضی از عصاره های گیاهی و عصاره گرده زنبور عسل، ممکن است کمک کننده باشد.

مدت درمان

بیشتر مردان سریع بهبود می‌یابند. معمولا درمان ۴ تا ۶ هفته طول می کشد. در این دوره مصرف داروها باید ادامه پیدا کند.آنتی بیوتیک ها برای ۶ تا ۱۲ هفته تجویز می شوند. در صورت بروز عفونت، ممکن است درمان آنتی بیوتیکی طولانی مدت نیاز باشد در حالی که جراحی برداشتن پروستات (پروستاتکتومی) برای عفونت های مکرر به ندرت استفاده می شود و به عنوان آخرین درمان مطرح است.

دکتر هوشنگ قوامی ،متخصص اورولوژی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.