پاسخ به مهمترین سوالات درباره کرونا

پاسخ به مهمترین سوالات درباره کرونا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” پاسخ به مهمترین سوالات درباره کرونا ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ماسک ها تا چند ساعت قابل استفاده هستند؟

ماسک‌ معمولی جراحی بعد از دو تا سه ساعت استفاده باید دور انداخته شود و اگر ماسک مورد استفاده، خیس شد، نه تنها از ورود ویروس‌ها جلوگیری نمی‌کند بلکه احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

لزوم استفاده بیمار از ماسک

اگر فردی علایم بیماری را در خود مشاهده
می کند باید حتما از ماسک استفاده کند، همچنین اگر به بیمارستانی مراجعه می کنید که در آن بیمار مبتلا به کرونا حضوردارد، حتما از ماسک استفاده کنید اما برای ملاقات با افراد معمولی ملزم به استفاده از ماسک نیستید.

ماسک ضروری برای کادر درمانی

برای محاوره های کوتاه مدت با مردم عادی، استفاده ازماسک های جراحی ساده ارزان قیمت مناسب است و استفاده از ماسک ۹۵ N برای مردم عادی توصیه نمی شود چراکه تنها برای افرادی همچون مبتلایان و پرستارانی که با فرد مبتلا ارتباط مستقیم دارند، ضروری است.

ویروس کرونا روی اشیا و سطوح چند ساعت زنده می ماند؟

ویروس کرونا روی اشیا و سطوحی همچون میز دانش آموزان در مدارس و سالن‌های غذاخوری، می تواند بین سه ساعت تا ۹ روز باقی بماند به همین دلیل ضروری است شهروندان سطوح اطراف خود همچون پیشخوان مغازه ها را روزی یک بار با مواد ضد عفونی کننده پاکیزه کنند.

افراد مرتب دست های خود را با آب و صابون بشویند و برای پاکیزه نگه داشتن وسایل شخصی خود همچون گوشی همراه از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.

بعد از لمس دستگیره وسایل نقلیه، از اسپری ضدعفونی کننده استفاده کنید.

آلودگی سطوحی مانند اتوبوس، مترو، تاکسی و وسایل نقلیه عمومی، بستگی به این دارد که دست فردی که قبل از شما از آن دستگیره استفاده کرده، آلوده به ویروس بوده است یا خیر.
افراد حتما به محض ورود به منزل، قبل از دست زدن به وسایلی همچون کنترل تلویزیون و دستگیره یخچال برای شست و شوی دستانشان اقدام کنند.

دوره نهفتگی و علایم مورد توجه در این بیماری چیست؟

دوره نهفتگی بیماری ناشی از کرونای جدید، بین ۲ تا ۱۴ روز (به‌طور معمول یک هفته) است. این بیماری اغلب با تب و سرفه و سایر علایم تنفسی بروز می‌کند البته در این بیماری، آب ریزش بینی و عطسه کمتر از سایر ویروس‌های تنفسی دیده می‌شود. در موارد شدید بیماری کرونا ویروس، تنگی نفس ایجاد می‌شود.

نویسنده : دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.