ویروس کرونا و قانون علیت

ویروس کرونا و قانون علیت

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ویروس کرونا و قانون علیت ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

آیا با قانون جذب می‌شود از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد؟

با افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ محدودیت‌های زیادی برای مشاغل مختلف و حتی تردد شهروندان تعیین شده است و فعالیت اقتصادی خیلی از اصناف تعطیل یا نیمه تعطیل شده تا شاید به‌رغم زیان مالی، از زیان جانی افراد پیشگیری شود.

اما در این شرایط برخی مشاغل هستند که بدون هیچ نظارتی به فعالیت خود، آن‌هم بدون رعایت هیچ پروتکلی ادامه می‌دهند

و جالب این‌جاست که به‌راحتی و بدون هیچ خجالتی از کادر درمان و جامعه این رفتارغلط ‌شان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. یکی از این مشاغل، انواع بازاریابی‌های شبکه‌ای مجاز و غیرمجاز است که طی آن افراد در دفاتر کوچکی دورهم جمع می‌شوند، برنامه اقتصادی می‌چینند، جزوه مطالعه می‌کنند، پرزنت دارند و ….

گاهی هم دسته جمعی به سفر یا گردش می‌روند و بعد هم تصاویر دورهمی شان را بدون ماسک و رعایت پروتکل ها در فضای مجازی منتشر می کنند و انگار هیچ کرونایی نیست.

یکی از باورهای رایج در بسیاری از افراد فعال این حرفه قانون جذب است،

این‌که هرچه بخواهی و فرکانس اش را به کائنات بفرستی جذب می‌کنی و اگر به چیزی فکر نکنی و نگرانش نباشی جذب نمی شود.

پیش از این در تاریخ ۳۰ مرداد ۹۹ از منظر روان شناسی، جامعه‌شناسی و علم فیزیک بررسی کردیم که چرا قانون جذب علمی نیست و یک شبه علم جذاب است

که درکوتاه مدت باعث رضایت نسبی در ذهن افراد می‌شود اما در بلندمدت کارایی ندارد.

گفتیم قانون جذب علمی نیست، ربطی به روان شناسی و فیزیک ندارد.

زمان‌بندی در رسیدن به اهداف را مشخص نمی‌کند و باعث پیشگیری از مشکلات و بلایا هم نمی شود. حتی گفتیم باعث نادیده گرفتن مشکلات و کاهش مهارت حل مسئله در آدم‌ها می‌شود. حالا یکی از عوارض استفاده از قانون جذب را در رفتار برخی از افراد فعال در حوزه بازاریابی شبکه‌ای می‌بینیم.

دورهمی‌های غیرضروری، گردش‌های شلوغ، بی‌توجهی به پروتکل‌ها و … فقط و فقط به‌این بهانه که ما به کرونا فکر نمی‌کنیم و چون به چیزهای خوب فکر می‌کنیم

به‌جای کرونا، چیزهای خوب مثل پول را جذب می‌کنیم.

انگار کرونا ویروس هوشمندی است که طرفداران قانون جذب و نت ورکر را می‌شناسد و به سراغ‌شان نمی‌رود.

در این شرایط که مشاغل زیادی با چالش‌های اقتصادی مواجه هستند و با این‌همه به قانون تمکین می‌کنند این نوع دهن‌کجی به قوانین و پروتکل‌ها برای خود افراد فعال در این حوزه و کل جامعه خطرناک است.

جالب این‌که از نظر برخی افراد حاضر در این حوزه هرچه مشاغل بیشتری با چالش مواجه شوند

اقبال به بازاریابی شبکه‌ای بیشتر می‌شود چون این شغل تعطیلی و زمان و مکان ندارد

و این شرایط بهترین موقعیت برای جذب زیرمجموعه بیشتر است. پس فرد باید خانه به خانه برای معرفی کار و آموزش برود؛

بدون این‌که نظارتی روی کارش باشد. بعد هم که عکس‌های خودنمایی و فخرفروشی شان با خودروی لوکس و ساعت گران در فضای مجازی منتشر می‌شود ؛

تا دهان افرادی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند آب بیفتد و وارد این چرخه شوند.

در این مطلب کاری به درست و غلطی خود بازاریابی شبکه‌ای و انواع آن و پلن‌های جدید و قدیمش نداریم

اما تاکید این افراد روی این‌که بدون سرمایه و اجاره مغازه می‌توان پولدار شد

و انتشار تصاویر از دورهمی‌شان اگر سلامت اقتصادی و اخلاقی جامعه را به‌خطر نیندازد ،

حداقل سلامت جسمی افراد زیادی را به‌خطر می‌اندازد

و ای کاش این‌افراد حالا که نظارتی روی کارشان نیست ، از وجدان‌شان بهره بگیرند

و به‌احترام کادر درمان، برای سلامت خودشان، خانواده‌شان و تمام جامعه، حتی اگر فعالیت‌شان قانونی و با مجوز است آن را به حداقل برسانند

و مجازی کنند تا در مسیر کنترل کرونا با دیگر اقشار همگام باشند.

نویسنده : سیدسورنا ساداتی،خراسان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.