وضعیت کرونا در استان فارس

وضعیت کرونا در استان فارس

در حالی که شیب کاهشی شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در هفته گذشته و روز جاری (یکشنبه) در فارس تثبیت شده و این بیماری تقریبا از نفس افتاده است، مسووولان بهداشت و درمان در این استان نسبت به عادی انگاری شرایط و فاصله گرفتن از شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بازگشت موج تازه کرونا هشدار می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یکشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس با اشاره به اینکه در این روزها متاسفانه شاهد عادی پنداری بیماری کووید۱۹ و سهل‌انگاری در این زمینه هستیم، نسبت به خطر آغاز موج جدید کرونا در استان فارس هشدار داد.

مهرزاد لطفی، با بیان اینکه نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مردم در روزهای گذشته، کاهش آمار ابتلا و جانباختگان ویروس کرونا در استان فارس بوده است، بر ضرورت تداوم این همکاری‌ها برای پیشگیری از آغاز موج زمستانی بیماری تاکید کرد.

وی، تقویت بیماریابی در این ایام و قرنطینه افراد مثبت شناسایی شده را از جمله راهکارهای موثر برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین افزایش تیم‌های نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، از دیگر محورهای مورد تاکید او در این نشست بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همچنین از اعضای این ستاد خواست که مجموعه فعالان حوزه سلامت استان فارس نیز از بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با موج جدید برخوردار باشند.

لطفی، با اشاره به ظرفیت‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که برای مقابله با ویروس کرونا اجرایی شده، خواستار افزایش بهره‌مندی از این توانمندی در مسیر مدیریت بهتر بیماری و مقابله با موج جدید آن شد.

وی، اظهار داشت: تجربه بیش از ۱۰ ماه اپیدمی (همه‌گیری) ویروس کرونا نشان داده است هر کجا مشارکت مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها گسترده بوده است، این بیماری در جامعه فروکش کرده و شاهد کاهش موفقیت آمیز آمار ابتلا و فوتی‌ها بوده‌ایم.

وضعیت کرونا در استان فارسوضعیت کنونی شکننده است، مردم رعایت کنند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، آخرین گزارش های مربوط به وضعیت بخش‌های عادی و ویژه برای پذیرش و بستری بیماران مثبت قطعی و علامت‌دار در بیمارستان‌های استان فارس را اعلام کرد.

اورنگ ایلامی بیان کرد: به کمک طرح شهید قاسم سلیمانی، پایبندی و قرنطینه خانگی در حال انجام است و باید کمک شود که این موضوع به نحو بهتری پیش برود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر پرهیز از هرگونه سهل‌انگاری و ساده انگاری بیماری کووید۱۹، این بیماری را غیر قابل پیش‌بینی و وضعیت کنونی را شکننده خواند.

ایلامی ادامه داد: با توجه به جهشی که در ساختار ویروس کووید ۱۹ در کشور انگلستان رخ داده است که سرایت پذیری بالایی دارد و ممکن است با مسافرت‌های بین‌المللی این بیماری وارد کشور شود، بنابراین توصیه جدی ما به مردم استان فارس این است که، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را همچنان ادامه دهند.

وی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۵۵۵ هزار و ۲۱۴ نمونه تشخیصی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴۰ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) قرار دارند.

ایلامی گفت: آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی این استان نیز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر است.

به گفته وی، شمار جانباختگان کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، به سه هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

 

 

خبر “وضعیت کرونا در استان فارس” از دسته اخبار استان فارس سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: irna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.