وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در شیراز

وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در شیراز

وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در شیراز از فردا ، گروه‌های حساس در ساعات اولیه روز از تردد‌های غیر ضروری در شهر شیراز پرهیز کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در چند روز آینده به علت سرمای هوا در ابتدای صبح، پارامتر‌های آلایندگی پایدار‌تر بوده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود، اما هر چه از برودت هوا کم شده و به سمت ظهر می‌رویم وضعیت هوا به سمت وضعیت قابل قبول پیش می‌رود.
قاسم نهاوندی اظهار داشت: کیفیت هوای کلان شهر شیراز، در ساعات اولیه روز جاری با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۰ واحدی، برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده است.

وی با اشاره به تماس تلفنی خود با اداره کل هواشناسی استان علت این آلودگی را چنین اعلام کرد: براساس گفته‌ی کارشناسان هواشناسی، به علت سرمای هوا در ابتدای صبح، پارامتر‌های آلایندگی پایدار‌تر بوده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود، اما هر چه از برودت هوا کم شده و به سمت ظهر می‌رویم وضعیت هوا به سمت وضعیت قابل قبول پیش می‌رود، کما اینکه در این لحظه شاخص کیفیت هوا، محدوده‌ی عدد ۷۰ را نشان می‌دهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: عدد شاخص در ابتدای روز نشان دهنده کیفیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است که در این حالت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

​ بر اساس استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست چنانچه شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می شود.

وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در شیرازخبر “وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در شیراز “ از دسته اخبار استان فارس سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: iribnews

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.