نگرانی هایی که والدین درباره فرزندانشان دارند؟

نگرانی هایی که والدین درباره فرزندانشان دارند؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب””نگرانی هایی که والدین درباره فرزندانشان دارند؟”” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۵ نکته خطاب به مادرانی که به خاطر باز شدن مدارس، نگران سلامت و تحصیل فرزندان خود هستند

امسال آغاز سال تحصیلی با همه‌ سال‌های قبل متفاوت است. به واسطه شیوع کرونا و این‌که هنوز در تعداد قابل توجهی از استان‌ها با وضعیت قرمز روبه رو هستیم، والدین و به ویژه مادران نگران فرستادن فرزندان خود به مدرسه هستند.

البته نگرانی مادران محدود به موضوع مدرسه رفتن یا نرفتن فرزندان نیست، موضوع دوم بحث کیفیت آموزشی است.

بسیاری از مادران ‌نگرانندکه فرزندشان امسال نتواند دروس خود را به خوبی یاد بگیرد.

اگر شما هم این روزها در دسته مادران نگران قرار می‌گیرید، با ما همراه باشید.

نگرانی خود را انکار نکنید

این‌که شما نگران وضعیت مدرسه رفتن فرزند خود باشید یا این‌که نگران وضعیت آموزش او در این سال تحصیلی، طبیعی است. شاید اطرافیان یا اولیای مدرسه این روزها به شما بگویند که جای نگرانی نیست اما خب لازم نیست شما هم این جمله را با خود تکرار کنید. نگرانی در این شرایط طبیعی است. یادتان باشد وقتی ما احساسات خود را می‌پذیریم، راحت‌تر می‌توانیم قدم‌های بعدی را برداریم.

در عوض فرار، آرام شدن را تمرین کنید

فشار وارد کردن به خود برای نگران نبودن، تنها باعث تشدید نگرانی شما می‌شود. در عوض این روزها یک برنامه‌ کوتاه روزانه برای آرامش پیدا کردن ترتیب دهید. در این زمان کوتاه که می‌تواند تنها یک ربع باشد، در فضایی آرام، دمنوشی بنوشید یا فعالیتی هنری انجام دهید. برنامه روزانه آرامش‌بخش به شما کمک می‌کند تا برای بقیه روز، انرژی بهتری داشته باشید.

روی بخش‌هایی که کنترل دارید تمرکز کنید

در عوض نشخوارهای ذهنی بی‌فایده و تکرار این نگرانی که فرزندتان امسال چیزی یاد نخواهد گرفت، تمرکز خود را روی بخش‌هایی بگذارید که روی آن‌ها کنترل دارید. به عنوان مثال یک ماسک خوب و ژل ضدعفونی با استفاده راحت برایش تهیه کنید. اگر دبستانی است، به صورت فعال او را در گروه‌های مدرسه‌اش همراهی کنید و اگر دبیرستانی است موضوع آشنایی فرزندتان با برنامه‌ریزی روزانه را جدی بگیرید. وقتی شما برای موضوعاتی که روی آن‌ها کنترل دارید، انرژی صرف می‌کنید، نگرانی شما کاهش پیدا خواهد کرد.

 

با خودتان مهربان باشید

اگر یکی دو روز از شدت نگرانی نتوانستید کارهای خود را به خوبی قبل انجام دهید، خود را سرزنش نکنید. سرزنش خود در این شرایط تنها می‌تواند حالتان را بدتر و فشار روی شما را تشدید کند. در عوض، با ترتیب دادن فعالیتی آرامش‌بخش، سعی کنید میزان استرس خود را کاهش دهید.

کمال‌گرایی را کنار بگذارید

کارهای خانه، رسیدگی به امور مدرسه و آموزش بچه‌ها و اگر شاغل باشید، مسئولیت‌های سر کار، می‌تواند فشار زیادی را به شما به عنوان یک مادر وارد کند. در شرایطی که امکان کمک گرفتن از اطرافیان هم به واسطه شیوع کرونا کم شده، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید، کنار گذاشتن کمال‌گرایی است. اصراری به درست کردن غذای تازه برای هر وعده نداشته باشید، اگر خانه کمی به هم ریخته است، خود را سرزنش نکنید و از دیگر اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان دعوت کنید تا در کارهای خانه، مشارکت مسئولانه‌تری داشته باشند تا این مشکل مدیریت شود.

نویسنده : نرگس عزیزی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.