نقش نرم افزار در طراحی گرافیک

نقش نرم افزار در طراحی گرافیک

نرم افزار یک بستری را برای شما فراهم میکند که شما با فراگیری نرم افزار مورد نظر می توانید توانایی انجام کارهای تخصصی مختلفی را بدست آورید ! برای مثال × برای طراحی بنر × چند نرم افزار وجود دارد و باید از بین این نرم افزار های تقریبا رایگانی که در اختیار شما قرار میگیرد یکی را انتخاب کنید . در کل نرم افزار ها نقش مهمی دارند ، به نوعی اگر نرم افزار ها نباشند کامپیوتر ها دیگر کاربردی برای ما ندارند و باید بلا استفاده در گوشه ای قرار بگیرند ، امروزه بسیاری از خدمات ؛ سرویس هایی که در اختیار ما قرار می گیرند اجرا کننده و یا تولید کننده ی اصلی آن نرم افزار های هستند ، چه در زمینه تولید انیمیشن ها ، طراحی خودرو ، طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی ، مهندسی در تمامی سطوح و …  در زمینه طراحی گرافیک  نباید از نقش اساسی نرم افزارهایی نظیر ادوبی فتوشاپ ، ایلوستریتور ، ایندیزاین ، کورل دراو ، افترافکت و .. چشم پوشی کنیم .

تفاوت این نرم افزار ها بیشتر در عملگرد ، برخی ابزار ، دسترسی سریع کاربران و رابط کاربری و … می باشد که هر کدام به صورت تخصصی در حوزه برای خود پرچمدار بازار مربوط به موضوع ابزاری خود هستند .

آیا نرم افزار ها اصلی ترین عامل موفقیت تبلیغات هستند ؟

قائعانه بگوییم ، خیر .. نرم افزار درست است که می تواند بخش بزرگ و اصلی یک پروژه گرافیکی باشد ، اما تمام بخش نیست ، برای طراحی یک پروژه سه بخش اصلی وجود دارد که اگر یکی از یک آیتم ها ناقص باشند باید خواب یک طراحی خوب ، جذاب و ایده آل را دید .

۱- ایده

وقت صحبت از ایده ها می شود ، باید ۶ دانگ حواس خود راجمع کنید ، چرا که اگر ایده نباشد طرح هیچ معنایی ندارد و رکن اصلی یک طراحی ایده پردازی در آن است که نباید طراحی بدن مفهوم انجام شود . بسیاری از طرح های که میبینیم دارای حداقل مفهوم هستند ، اما همین نکته هم خوب بوده و بهتر یک طرح بی نتیجه و بیهوده به نظر می رسد . پس حتما به اینکه توجه کنید اولین آیتم و نکته مهم یک طرح گرافیکی داشتن ایده است .

۲ – نرم افزار

مگر می شود قدرت یک نرم افزار طراحی را نادیده بگیریم . اگر شما نرم افزار نداشته داشته باشید ، ایده ی طراحی شما قابل اجرا نمی باشد ، البته ما در ارتباط با طرح های تبلیغاتی ، گرافیکی صحبت میکنم ، نه نقاشی یا خطاطی که خود به تنها هنر دست است و نیاز به نرم افزار ندارد .

در ابتدا باید نرم افزار خود را با تحقیق درست و منطقی انتخاب کنیم ، چرا که ما زمان زیادی را در نرم افزار ها صرف میکنیم وبرای اینکه وقت ما بیهوده هدر نرود و برای مثال طراحی لوگو یا اجرای هر طرح دیگر ما به خوبی انجام شود و ایده ها قابل اجرای دقیق باشد ، نباید نرم افزار های کم کیفیت و بدور از ابزارهای داخلی تخصصی برخوردار باشد . گاها شما یک ایده خوب در سر دارید و وقتی اجرایی شود می تواند یک طرح فوق العاده را به تصویر بکشید که برای اینکار حتما باید از نقش مهم نرم افزار گرافیکی قوی و کارآمد غافل نباشید .

۳ – ابزار

اگر بخوایم به عنوان سومین نکته مهم و موردی که خیلی در طرح کمک شماست باید این سه ضلعی رو تکمیل کنه ، ابزارها هستند ، ما در وبلاگ پارسی طرح ایرانیان  به نکات مهمی اشاره کردیم که بسیار مهم و کلیدی هستند ، خصوصا در مورد ابزارها که این روزها یار خوبی برای طراحان به حساب می آید . ابزارهای گرافیکی با توجه فرمت پیکسی که دارند به ویژه در حالت دو بعدی سرعت را برای طراحی چندین برابر می کند و اگر شما خلاقیت خوبی داشته باشید از ابزارها میتوانید به نحوه چشم گیری استفاده بهینه داشته باشید .

در نتیجه ، این موارد را جدی بگیرید و به سادگی از آن ها نگذرید .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “نقش نرم افزار در طراحی گرافیک

مطلبتون عالی بود

نظر شما باعث دلگرمی ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.