معرفی کامل قطعات موبایل

معرفی کامل قطعات موبایل

گوشی یا موبایل بهترین ابزار هوشمندی است که در ارتباط گیری افراد با یکدیگر مؤثر است. این وسیله علاوه بر این که در ایجاد رابطه نقش دارد از آپشن‌های به روز و مختلفی برخوردار است که روزبه روز در حال پیشرفت می‌باشد. هر کدام از این آپشن‌های برای این که به طور صحیحی اجرا شوند نیازمند قطعات موبایل هستند. این قطعات بر روی صفحه‌ای به نام برد نصب شده و برخی از آنها جدا از صفحه برد هستند مانند بانری موبایل که قطعات موبایل در کنار هم یک فناوری جدید و پیشرفته را به نمایش می‌گذارند که در زندگی انسان نقش پررنگی را ایفا کرده‌اند.

معرفی کامل قطعات موبایل

به طور کلی شناخت قطعات موبایل مربوط به افرادی است که در حوزه تعمیرات موبایل و تلفن همراه فعالیت می‌کنند. با در دست داشتن اطلاعات کلی و آموزش دیدن به صورت مجزا می‌توانند تمامی عیوب قطعات هر موبایلی را تشخیص دهند و اقدام به تعمیرات آن نمایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل قطعات موبایل بپردازیم.

 تاچ ال سی دی

 بیشترین آمار تعمیرات قطعات موبایل و گوشی مربوط به تاچ ال سی دی گوشی می‌باشد که در صورت خرابی دیگر صفحه نمایش آن سیاه می‌شود و دیگر کارایی لازم را ندارد. این تاچ ال سی دی در زیر گلس گوشی قرار دارد و هنگام تعویض آن حتمایا باید چندین قطعه همراه با آن نیز عوض شود. چراغ‌هایی که به زیر ال سی دی متصل هستند یا گلس و شیشه گوشی همه باید تعویض شوند تا دوباره دستگاه روشن گردد. در برخی از موارد تنها لمس گوشی مشکل دارد و عمل نمی‌کند، در چنین مواقعی فقط ال سی دی آن مشکل دارد. این خرابی ناشی از شکستن، ضربه خوردن یا تماس با آب ممکن است اتفاق بیفتد. با تعویض و تعمیر به موقع تاچ ال سی دی از خرابی بیشتر آن جلوگیری کنید.

دوربین

بخش مهم هر گوشی دوربین آن است زیرا هر فردی دوست دارد از لحظات خوش زندگی خود عکس و فیلم داشته باشد؛ خصوصا در دنیای امروز که برنامه‌های زیادی وجود دارد که مدام افراد در فضای مجازی اقدام به انتشار عکس‌های زیبا و لاکچری خود می‌کنند. در بین قطعات موبایل دوربین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر دقت کرده باشید هر فردی در هنگام خرید یک گوشی ابتدا از کیفیت دوربین آن اطلاع پیدا می‌کند. مسلما می‌دانید که هر دوربین دارای مگاپیکسل است که نشانگر کیفیت دوربین می‌باشد. هر گوشی دارای دو دوربین یکی در جلو و یکی در عقب می‌باشد حتی برخی از گوشی‌های پیشرفته دارای ۳ دوربین است. دوربین جلو و عقب هر کدام دارای مگاپیکسل مختلفی هستند.

معرفی کامل قطعات موبایل

شیشه دوربین

علاوه بر آن که دوربین موبایل در برخی از مواقع آسیب می‌بیند ممکن است شیشه دوربین نیز بر اثر ضربه شکسته شود در این صورت باید شیشه یا لنز دوربین نیز تعویض گردد. این شیشه محافظ اصلی دوربین است ولی در برخی از مواقع به خاطر گرد و غباری که در زیر آن وجود دارد کارایی لازم را ندارد. برای خرید این محصول بهتر است به معتبرترین فروشنده قطعات موبایل رجوع کنید زیرا ممکن است مدل‌های تقلبی که در بازار وجود دارد را به شما به جای نمونه اصلی بفروشند. تفاوت نمونه اصلی با تقلبی در جنس آن بوده به طوری که نمونه تقلبی آن از جنس دلقی یا پلاستیک بوده و با کمترین ضربه آسیب جدی به دوربین وارد می‌شود.

اسپیکر و بازر موبایل

یکی دیگر از قطعات موبایل که در کیفیت آن نقش مهمی دارد اسپیکر یا بازر موبایل است. هر شرکتی با توجه به مدل گوشی که تولید می‌کند اسپیکر آن را در پشت یا در کناره و یا زیر موبایل قرار می‌دهد. اسپیکر برای رد و بدل کردن صدا به کار رفته و در بسیاری از موارد ممکن است به آن آسیب وارد شود. در صورت گرفتگی با هر نوع مواد و آلودگی، برخورد با آب یا استفاده از هندزفری یا در برخی از موارد به دلیل وجود نرم افزارهای که به گوشی آسیب وارد می‌کنند که در اصطلاح عموم به آن ویروس نیز گفته می‌شود، در چنین مواقعی بهترین راه‌حل سپردن کار به کاردان خواهد بود.

باتری موبایل

بهتر است بگوییم ساده‌ترین و در عین حال سخت‌ترین قطعات موبایل باتری آن می‌باشد. همه توانی را که یک موبایل احتیاج دارد تا ساعت‌های متوالی پردازش شود و روشن بماند را باتری به آن می‌رساند. هر نوع برندی که در دنیا وجود دارد باتری مخصوص به خود را دارا بوده که درون گوشی در پشت آن جای می‌گیرد. برخی از باتری‌ها را به سادگی می‌توان با بازکردن گوشی تعویض نمود اما برخی از گوشی‌های جدید این ویژگی را ندارند و حتماً برای هر نوع تعویضی باید به تعمیرگاه ارسال شوند. باتری بر اثر استفاده نابه‌جا ممکن است زود خراب شود یا زود به زود شارژ خالی کند. عملکردی که از هر نوع باتری دیده می‌شود مستقیماً مربوط به کاربری است که از آن استفاده می‌کند. با استفاده صحیح از گوشی طول عمر این کالا را افزایش دهید.

خشاب مموری و سیم کارت

هر نوع موبایلی برای راه‌اندازی و شروع به کار باید دارای یک سیم کارت باشد و یا برای ذخیره فایل‌های متنوعی نیاز به یک مموری دارد که برای ایجاد این فضا در گوشی، تولیدکننده انواع خشاب مموری و سیم کارت را با کیفیتی عالی و در رنگ سفید و مشکی تولید نموده است. خشاب مموری و سیم کارت از اصلی‌ترین قطعات موبایل هستند که برخی از آنان دو سیم کارت و برخی یک سایت همراه با یک رم یا مموری را در خود جای می‌دهند.

قاب و پشت درب گوشی

بعد از ساخت و تولید گوشی در نهایت محصول به دست آمده درون انوع قاب و پشت درب گوشی قرار می‌گیرد و مانند یک پوشش و لباس کل محتویات موبایل را در بر‌می‌گرد. در واقع به عنوان یک محافظ عمل کرده و از آسیب دیدن قطعات درون گوشی جلوگیری می‌کند. این قاب در زیبایی گوشی نقش اساسی ایفا نموده و در رنگ‌بندی‌های مختلفی موجود است که بسته به نوع سلیقه مشتری متغیر است.

معرفی کامل قطعات موبایل

فلت و سیم آنتن

اگر برد گوشی را در نظر داشته باشید یک‌سری سیم‌های خیلی نازکی را خواهید دید که دارای عملکردهای مختلفی هستند که به این سیم‌ها فلت گفته می‌شود. یکی از مهمترین قطعات موبایل فلت و سیم آنتن است که برای آنتن‌دهی گوشی تولید شده است. در صورت خرابی قطعه‌ یا اتصال، مانع از اتصال به شبکه‌های تلفن همراه می‌شود.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.