معرفی اولین زن رپر ایرانی سالومه ام سی

معرفی اولین زن رپر ایرانی سالومه ام سی (بیوگرافی)

شاید فکر کنید که جاستینا یا سوگند اولین رپر های زن ایرانی هستند,اما در واقع اینطور نیست و سالومه ام سی اولین زن رپر ایرانی بوده که تقریبا همزمان با سروش هیچکس شروع به کار است,در مجله فارسی ها به معرفی بیشتر این رپر میپردازیم.

سالومه متولد ۳ آذر ماه سال ۱۳۶۴ که از سال ۲۰۰۲ تا به کنون فعالیت داشته‌است و مشغول به کار بودهو آهنگ‌های وی، مخلوطی از موضوعات سیاسی، اجتماعی و شخصی را در بر می‌گیرند.

"<yoastmark

سالومه خود را «غیر سیاسی» می‌خواند و در مصاحبه‌های متعدد تأکید بر این دارد که اشعارش را براساس درگیری‌های شخصی می‌نویسد.وی از سال ۱۳۸۱ تا به کنون فعالیت داشته و سه آلبوم، یک میکس‌تیپ و تک‌آهنگ‌های زیادی را منتشر کرده است.

سالومه از طرف ام‌تی‌وی جزو پانزده رپ‌خوان غیرانگلیسی زبان معرفی شده و نامش در مجله تایم به عنوان یکی از معدود رپ‌کن‌های برتر غیر آمریکایی درج گردیده است. وی کارگردانی و تدوین موزیک ویدئوهای خود را بر عهده دارد و پروژه‌های صوتی/تصویری او در فستیوال‌ها و نمایشگاه‌های متعدد دنیا از جمله بینال ونیز نمایش داده شده‌اند.

بیوگرافی سالومه ام سی
سالومه ام سی

سالومه در سال ۱۳۷۹، وقتی شانزده سال داشت،از طریق بلاگی که در مورد رپ می نوشت، با یکی از معدود رپ‌کن‌های آن دوره،هیچکس،آشنا شد. این آشنایی به همکاری روی آهنگ «چشم‌ها رو من» انجامید و به این ترتیب نام او به عنوان اولین رپ‌خوان زن ایران در تاریخ ثبت شد.

 بعد از «چشم‌ها رو من»، سالومه آهنگ «هجو شماره یک» را منتشر کرد که نه تنها اولین آهنگ تکی یک زن در رپ فارسیست، بلکه اولین آهنگ فلسفی در این سبک است.

بعد از آن مدتی روی آهنگ‌های تکی متعدد کار کرد و آن‌ها را از طریق اورکات و مای‌اسپیس پخش کرد. در سال ۲۰۰۶ بود که اولین آلبومش را به همکاری شیرعلی (رپ خوان ایرانی/آلمانی) با عنوان «هذیان» ( Delirium) بیرون داد. همه آهنگ‌های این آلبوم به زبان فارسی و آلمانی هستند.آهنگ «مأیوس نشو» ( Gib Nicht Auf)از این آلبوم در مسابقه موسیقی زیرزمینی تهران اونیو، رتبه چهارم را آورد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.