مراقب ایمیل‌های پزشکی درمورد ایدز باشید

مراقب ایمیل‌های پزشکی درمورد ایدز باشید

محققان امنیتی به تازگی به کاربران هشدار داده‌اند که برخی هکرها با ارسال ایمیل جعلی با عنوان نتایج آزمایشات پزشکی به اطلاعات رایانه های شخصی آنها نفوذ پیدا می‌کنند.

کارشناسان و پژوهشگران فعال در شرکت تحقیقاتی Proofpoint  به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری اخیراً با ارسال ایمیل‌های فیشینگ با عنوان جعلی تست و آزمایش بیماری ایدز که احتمالاً به نوعی با ابزارهای مورد استفاده هکر های دولتی چین و روسیه مرتبط است، رایانه‌های شخصی قربانیان را آلوده کرده و اطلاعات ذخیره شده در آنها را به سرقت می‌برند.

این هکرها که هنوز هویت آنها معلوم و مشخص نشده است، ایمیل های مذکور را از طرف مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت آمریکا به کاربران و قربانیان ارسال می کنند.

مراقب ایمیل‌های پزشکی درمورد ایدز باشید
مراقب ایمیل‌های پزشکی درمورد ایدز باشید

این پست‌های الکترونیک میزبان بدافزاری خطرناک به نام Koadic  است که قابلیت نفوذ به سیستم رایانه شخصی کاربر و سرقت اطلاعات شخصی و فایل‌های ذخیره شده در آن را داراست.

در این ایمیل هکرها و مجرمان سایبری از کاربر موردنظر می‌خواهند تا به منظور اطلاع از نتیجه آزمایش‌های پزشکی نظیر بیماری ایدز فایل اکسل مخرب و آلوده ضمیمه شده در ایمیل مذکور را باز کند که در صورت باز و فعال شدن آن بدافزار مربوطه می‌تواند روی سیستم نصب شده و به سرقت اطلاعات قربانی بپردازد.

این محققان امنیتی به کاربران توصیه کرده اند تا در برخورد با چنین ایمیل‌هایی با احتیاط بسیار بیشتری عمل کرده و در صورت لزوم قبل از باز کردن ایمیل و فایل های ضمیمه شده در آن در ابتدا با پزشک و نهاد درمانی مربوطه خود صحبت کرده و از صحت چنین ایمیل‌هایی اطمینان حاصل کنند.

 

منبع: ایتنا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.