مدیر منطقه‌ای پورشه : از این به بعد معیار ما اپل است

مدیر منطقه‌ای پورشه : از این به بعد معیار ما اپل است

کیل گرونر (Kjell Gruner) مدیر منطقه‌ای پورشه در ایالات متحده اخیرا در مصاحبه‌ با بلومبرگ به اهمیت سیستم اینفوتینمنت در خودروها پرداخته و آن را مهم‌ترین فاکتور برای کمپانی متبوع خود دانسته است. به گفته آقای گرونر، اپل مشتریان خود را به خوبی تربیت کرده و پورشه باید روشی مشابه را در پیش بگیرد. از دید آقای گرونر در این راستا پورشه باید به‌طور ویژه بر سیستم‌های دیجیتال تمرکز نموده و رابط کاربری خودروها را مثل تلفن‌های همراه هوشمند روان و ساده طراحی کند.

Porsche Regional Manager: From now on, our benchmark is Apple

مدیر منطقه‌ای پورشه، در ادامه به زمان زیادی که شروع به کار سیستم‌های خودرویی طول می‌کشد،

اشاره کرده و گفته تلفن‌های همراه در عرض چند ثانیه آماده استفاده می‌شوند، این در حالی است که وقتی صبح می‌خواهید اتومبیل خود را روشن کنید،

سیستم اینفوتینمنت آن به چند دقیقه زمان نیاز دارد تا به اصطلاح کاملا بالا بیاید. آقای گرونر معتقد است حالا مردم تجربه‌ای مشابه با موبایل، از خودروها انتظار دارند. او در این رابطه به بلومبرگ گفته:

«مشتریان خودروهای خود را روشن می‌کند و انتظار دارند در همان لحظه مسیریاب و دیگر موارد آماده استفاده باشند. ما باید این خواسته را در نظر بگیریم. چه خوشمان بیاید چه نیاید، چنین انتظاری توسط محصولات اپل ایجاد شده است.»

البته این مشکل ریشه در یک عامل دیگر دارد. تلفن‌های همراه معمولا همیشه روشن هستند،

در حالیکه پس از پیاده شدن از خودرو راننده آن را خاموش می‌کند،

این امر مشابه خاموش کردن آیفون یا هر موبایل دیگر است.

آقای گرونر برای نشان دادن نقش این مساله پرسیده «آخرین باری که آیفون خود را خاموش کردید، چه موقع بوده‌است؟»

به باور مدیر منطقه‌ای پورشه در آمریکا، این شرکت و دیگر خودروسازان باید به فکر توسعه یک اکوسیستم دیجیتال باشند.

چنین اکوسیستمی می‌تواند مزایای زیادی را برای پورشه به ارمغان بیاورد و این برند آلمانی قصد دارد

با معرفی اپلیکیشن‌ها و محصولات جدید مشتریان را جذب و حفظ کند.

محصولات دیجیتالی مثل پورشه Finder و ID از دو نمونه از این اپلیکیشن‌ها هستند

که به مشتریان کمک می‌کنند

مدل‌های دست دوم و یا نوی مورد علاقه خود را پیدا کرده و گاراژ رویایی خود را بسازند.

پورشه Drive هم یک سرویس کرایه‌ای برای افرادی است که به دنبال مالکیت مدلی جدید هستند.

با آنکه درآمد حاصل از این پروژه‌ها فعلا قابل توجه نیست،

ولی آقای گرونر پیش‌بینی می‌کند تاثیر آنها بر تجارت پورشه ۱۰۰ درصد باشد.

همچنین با تکیه بر این پروژه‌ها پورشه خواهد توانست اتومبیل‌هایی از هر لحاظ بهتر، راهی بازار کند.

نوشته سعید علیپور ،دیجیاتو

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.