لکه های مختلف فرش را چگونه پاک کنیم؟

لکه های مختلف فرش را چگونه پاک کنیم؟

امروز در خدمت شما عزیزان هستیم تا درباره از بین بردن لکه هایی که سهوا بر روی فرش شما ایجاد شده صحبت کنیم. فرش ها از هر نوع و سایز و بافت و هر تعداد شانه ای که باشند امکان کثیف شدن و لکه دار شدن آن ها وجود دارد، زیرا مدام زیر پای ما هستند و همان طور که می دانید فرش در خانه های ایرانی نقش مهمی دارد که بر روی آن غذا می خورند، می نشینند، می خوابند، نوشیدنی و میوه می خورند، همه این فعالیت ها ممکن است منجر به کثیف و لکه دار شدن فرش شما شود.

How to remove various carpet stains?

چگونه فرش خود را تمیز کنیم؟

نکته مهمی که در تمیز کردن فرش اهمیت بسیاری دارد این است که شما قبل از تمیز کردن فرش تان لکه مورد نظر را تشخیص دهید که از چه نوعی است، سپس اقدام به از بین بردن آن نمایید. انواع لکه هایی که ممکن است بر روی فرش شما افتاده باشد یا بیوفتد عبارت است از

  • لکه های آبکی مثل انواع شربت ها و چای و قهوه و نوشیدنی هاو…
  • لکه های چسبناک مانند چسب و عسل و شیره خرما و انگور و…
  • لکه های پروتئینی مثل ماست و پنیر و کره و…
  • لکه های جوهری مثل جوهر خودکار و گواش و ماژیک و…
  • لکه های جامد مثل انواع ادویه و کیک و شیرینی و…

همه این لکه ها قابل از بین بردن هستند و نیازی نیست که برای پاک کردن آن ها فرش را به قالیشویی بدهید و خود را درگیر هزینه های گزاف آن کنید.

چه شوینده ای برای چه لکه ای مناسب است؟

همه لکه ها را با یک نوع شوینده نمی توان پاک کرد، هر لکه ای با ترکیب متفاوتی که دارد نیازمند ترکیبی است که بتواند ذرات لکه را در خود حل کند و سپس از بین ببرد. با توجه به این که لکه های بسیار زیادی وجود دارند بنابراین ترکیبات شوینده بسیاری هم باید برای از بین بردن آن ها وجود داشته باشند، که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می نماییم. البته باید در نظر داشته باشید که فرش ها واکنش متفاوتی به شوینده ها نشان می دهند و این به دلیل جنس فرش است.

How to remove various carpet stains?

انواع لکه و نحوه از بین بردن آن ها

بعضی لکه ها هستند که پاک کردن آن ها از روی فرش بسیار پر دردسر است مثل لکه قهوه و یا خون، که رنگ بسیار تیره ای دارند و پاک کردن لکه فرش خونی و یا قهوه به ترکیبات مخصوصی نیاز دارد که ما امروز به شما عزیزان ترکیب آب و نوشابه را توصیه می کنیم که پس از سه یا چهار بار استفاده مکرر لکه خون یا قهوه از روی فرش پاک خواهد شد البته به میزان و غلظت لکه هم بستگی دارد. لکه های دیگری که پاک کردن آن ها هم کم دردسر نیست مثل لکه چسب، برای از بین بردن تکه ها و لکه های چسب از روی فرش بهتر است دستمالی را با استفاده از سرکه خیس نمایید و بر روی چسب بمالید تا نرم شود و در نهایت کنده شود روش دیگر استفاده از بخار بسیار داغ است که برای این روش می توانید از اتو استفاده کنید و پارچه ای را روی قسمتی که چسب دارد بگذارید سپس دکمه بخار اتو را بفشارید چسب نرم می شود و به پارچه می چسبد و یا می توانید از استون که حلال قوی محسوب می شود برای از بین بردن لکه های فرش استفاده کنید.

پاک کردن کله های فرش

لکه های دیگری وجود دارند که به غلظت و مقاومت قهوه و چسب نیستند و پاک کردن آن ها سریع تر و راحت تر است، مانند لکه های تخم مرغ، استفراغ و.. برای تمیز کردن لکه ها از روی فرش بهتر است از ترکیب سرکه سفید و آب ولرم، نمک و صابون استفاده کنیم این ترکیب برای از بین بردن لکه های نام برده بسیار مفید است.

 برای از بین بردن لکه جوهر ماژیک و خودکار هیچ ترکیب شوینده ای مانند ماست عمل نمی کند به این صورت که ماست را روی لکه جوهر روی فرش می ریزیم و مخلوط می کنیم تا جایی که جوهر درون ماست حل شود و با دستمالی آن را پاک می کنیم. برای از بین بردن لکه آدامس باید از تکه ای یخ درون پلاستیک یا پارچه ای نخی گذاشته و روی لکه فرش قرار دهید و پس از خشک و سفت شدن با ناخن و یا چاقو می توانید آن را بردارید.

برای از بین بردن لکه دود از روی فرش باید مقداری نمک روی محل بپاشید و بگذارید حدود دو ساعت بماند سپس نمک ها را با جارو برقی بکشید به راحتی تمیز می شود. برای از بین بردن لکه های ادویه از روی فرش باید از ترکیب آب و آبلیمو استفاده کنید و سپس با دستمال نخی خشک آن را پاک کنید.

طرز تهیه شوینده فرش خانگی

برای از بین بردن لکه های فرش خانه لازم نیست فرش به آن بزرگی را برای وجود لکه کوچکی جهت شست و شو به قالی شویی بدهید. شما عزیزان می توانید با استفاده از ترکیب چندین محصول یک شوینده قوی برای تمیز کردن لکه های فرش تان بسازید و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. برای ساخت اولین ترکیب که ساده ترین ترکیب هم هست و اجزا آن در هر خانه ای یافت می شود از جمله دو قاشق مایع ظرف شویی یا دست شویی خوش بود، با دو قاشق نمک و یک قاشق سرکه سفید، به همین راحتی ترکیب شوینده شما آماده برای استفاده است.

ترکیب دوم از موادی مانند آب، آب گاز دار و مقداری مایع ظرف شویی  و ذره ای گلیسرین تشکیل می شود که این مواد را با هم مخلوط می کنیم  درون بطری می ریزیم و به سطح لکه اسپری می کنیم و پس از گذشت چند دقیقه با حوله ای خشک روی آن می کشیم و آن را تمیز می کنیم. این تضمین را به شما عزیزان می دهیم که دو ترکیب ساخته شده قابلیت از بین بردن اکثر لکه های سطحی فرش شما را دارند.

How to remove various carpet stains?

اگر پاک کردن لکه ها سخت باشد، چه کار کنیم؟

اگر نتوانستید لکه ها را از بین ببرید، بهترین پیشنهاد استفاده از قالیشویی است. قالیشویی ها می توانند به شما در این زمینه کمک کنند تا فرش های خانه تان را تمیزتر از آن چیزی که تصور می کنید، تحویل بگیرید. پیدا کردن بهترین قالیشویی همیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که همه ما با آن روبه رو شده‌ایم. چرا که بحث نظافت فرش و قالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که فرش ها همواره در معرض دید قرار دارند، پاکیزگی دائمی فرش و قالی تبدیل به یک امر مهم در زندگی ایرانیان شده است. از این رو باید بهترین قالیشویی را برای سپردن قالی های خود به آن‌ها پیدا کنیم. کیفیت کار یک قالیشویی خوب علاوه بر کیفیت و نحوه صحیح شستن فرش به نحوه حمل و نقل ، زمانبندی در جمع آوری و تحویل به موقع قالی ها و چند عامل دیگر بستگی دارد. پس برای پیدا کردن مکان مناسب به منظور سفارش خدمات آنلاین منزل باید به این نکات توجه نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.