فوت و فن شستشوی شلوار کتان

پارچه کتان از الیاف گیاهی طبیعی ساخته شده و به طور گسترده در لباس ها ، رومیزی ، پرده، ملحفه و به طور کلی همه چیز از لباس های ظریف بچگانه تا شلوارهای مردانه استفاده می شود. از این الیاف می توان برای تولید پارچه های راحت و تنفس پذیر استفاده نمود . کتان پارچه ای مقرون به صرفه و با دوام است که برای ماندگاری بیشتر نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی دارد. همچنین لازم است شستشوی شلوار کتان نیز طبق اصول خاصی انجام شود تا دوام و ماندگاری شلوار بالا رود.
برای آنکه شلوار کتان شما به صورت اصولی تمیز شده و یا لکه های ایجاد شده بر روی آن به ظور کامل برطرف شود توصیه می شود آن را به مراکز خشکشویی بسپارید تا با اعمال روش های ویژه شلوار کتان شما را سالم و صحیح و تمیز تحویل شما دهد.
خشکشویی آنلاین حباب یکی از مراکزی است که شستشو با آب ، خشکشویی و لکه بری از روی شلوارهای کتان را با اعمال روش های خاصی از بین می برد. خشکشویی لباس های کتان ، خشکشویی کتانی ، خشکشویی لباس مجلسی ، مبل شویی در منزل تهران از مهمترین خدمات خشکشویی آنلاین حباب است. (۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱  –   www.hobabb.com  )

هر چند وقت یکبار باید شلوارهای کتان را شستشو داده و تمیز کرد؟

لباس های کتان قابل شستشو هستند و بسته به میزان کثیفی می توان هر دو تا سه هفته یکبار آنها را شستشو داد، با این حال باید قبل از انداختن شلوارهای کتان در ماشین لباسشویی برچسب های مراقبت از آن را بررسی کنید.
زیرا برخی از پارچه های کتان ممکن است به چرخه ظریف شستشو با ماشین لباسشویی یا شستشو با دست نیاز داشته باشند.
اگر شلوار کتان شما به رنگ تیره است و می خواهید از بور شدن و از بین رفتن رنگ آن جلوگیری کنید سپردن آن به خشکشویی همیشه ایده آل ترین گزینه است.
زیرا در این مراکز، می دانند که چگونه پارچه کتان را به درستی و با استفاده از روش های ویژه و توسط کیت های خشکشویی تمیز نموده و از رنگ آنها محافظت کنند.

فوت و فن شستشوی شلوار کتان

قبل از شستشوی شلوار کتان چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

لکه بری شلوار کتان

اگر شلوار کتان شما دچار لکه شده است قبل از انداختن آن در داخل ماشین لباسشویی یا شستن با دست ابتدا باید لکه های ایجاد شده روی آن را توسط یک لکه بر پاک کنید . مدت زمان پاک شدن لکه به تازه بودن آن بستگی دارد . در صورتی که برای اولین بار از یک محصول لکه بر بر روی پارچه های کتان رنگی و دارای رنگ تیره و خاکی استفاده می کنید ابتدا آن را بر روی درز داخلی یا سجاف شلوار تست کنید تا از ثابت ماندن رنگ اطمینان حاصل کنید.
فراموش نکنید که از استفاده از سفید کننده های کلر رقیق نشده که می توانند الیاف پارچه شلوار کتان را تضعیف کرده و باعث ایجاد سوراخ در آنها شوند، خودداری کنید.
بهترین گزینه برای سفید و براق کردن پارچه های کتان سفید و رنگی استفاده از سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن است این سفید کننده ها کندتر از کلر عمل می کنند، بنابراین باید اجازه دهید شلوارتان حداقل یک ساعت در این محلول خیس بخورد و حتماً برچسب شلوار را مطالعه کنید.
برای جلوگیری از چروک شدن بیش از حد شلوار و خراب شدن آن بهتر است آن را برعکس کرده از داخل بشوید و ماشین لباسشویی خود را با لباس های زیاد بیش از حد بار نکنید.
درست است که استفاده از نرم کننده های پارچه باعث می شود پارچه شلوار کتان نرم تر شود و ممکن است چین و چروک را بعد از شستشو کاهش دهد با این حال، برای مراقبت از شلوار کتان ضروری نیست که حتماً از نرم کننده استفاده کنید.

انتخاب مواد شوینده و نرم کننده پارچه کتان

یک ماده شوینده سنگین و با کارایی بالا بهترین گزینه برای از بین بردن خاک ، بو و بیشتر لکه های روی شلوار کتان است. با این حال اگر شلوار کتان شما تنها کمی کثیف شده است استفاده از مواد شوینده ملایم ایده آل است.

انتخاب دمای آب مناسب

بهترین دمای آب برای جلوگیری از چروکیدگی، کشیدگی و رنگ دادن شلوار کتان و جلوگیری از محو شدن رنگ های تیره شلوار آب سرد است . بنابراین اگر شلوار خود را داخل ماشین لباسشویی می‌اندازید دمای آب را بر روی ۳۰ درجه تنظیم کنید و در صورتی که به صورت دستی می شوید سعی کنید از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

انتخاب چرخه شستشوی مناسب برای شستشوی شلوار کتان

شلوار کتان را می توان در هر چرخه شستشو داد اما چرخه نرمال برای این گونه پارچه ها بسیار بهتر عمل می کند . مدت زمان شستشو می تواند بین ۱۰ تا ۴۵ دقیقه انتخاب شود.
پس از پایان یافتن چرخه شستشو و روشن شدن حالت خشک کن ماشین لباسشویی، شلوار کتان را تا زمانی که باید خشک شود از خشک کن بیرون نیاورید . اگر پس از پایان چرخه خشک کن شلوار هنوز مرطوب است آن را آویزان کنید، زیرا این کار علاوه بر جلوگیری از چروک شدن شلوار باعث می شود شلوار کاملاً خشک نیز شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.