طراحی لوگو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ

لوگو یکی از مهمترین بخش ها در شروع یک کسب و کار است. طراحی لوگو اختصاصی باعث می شود که کسب و کار شما به خوبی به مخاطب معرفی شود و از هزینه های اضافی جلوگیری کند. طراحی لوگو یک کار صرفا هنری نیست و در کنار ان باید مباحث مختلف مارکتینگی را نیز رعایت نمود. در ادامه این مقاله به بررسی اهمیت لوگو بخش مارکتینگی ان خواهیم پراخت.

لوگو در ظاهر به بخش هنری و دیزاین مربوط می شود اما در واقع در کنار ان نیز بخش مارکتینگ یک بخش جدایی ناپذیر از ان است. در بخش طراحی زمانی که اسم کسب و کار و درآمد به میان است بخش طراحی در کنار بخش مارکتینگ معنا پیدا می کند.

یک لوگو در صورتی که فقط از نظر بصری طراحی شود زیبا به نظر برسد ولی ایا این آرم یا لوگو طراحی شده تاثیری که نیاز است را بر مشتری می گذارد. آیا منحصر به فرد است؟ در مقاله ای که در همشهری آنلاین منتشر شده است در مورد تاثیر لوگو در دیجیتال مارکتینگ با آژانس ایران وبر صحبت شده است که می توانید ان را بخوانید.  اما در اینجا چند مورد را اضافه خواهیم کرد.

لوگو

رنگ بندی لوگو و دیجیتال مارکتینگ

در بسیاری از مواقع کاربر به دنبال یک رنگ از قبل انتخاب شده برای لوگو کسب و کار خود هستند اما این مورد چیزی است که باید واحد دیجیتال مارکتینگ به آن بپردازد. بخش دیجیتال مارکتینگ باید تاثیر هر یک از رنگ ها را بررسی کند و در نهایت رنگ های پیشنهادی را به کارفرما بدهد تا از بین رنگ ها ، رنگ مورد علاقه را انتخاب کند.

هر رنگ دارای روانشناسی خاصی است که باعث می شود مشتری در ناخودآگاه خود حسی به کسب و کار شما داشته باشد.

خوانایی لوگو

لوگو باید خوانایی بالایی داشته باشد. نباید یک لوگو فقط از نظر بصری در نظر گرفته شود. بسیاری از کسب و کار ها لوگو هایی دارند که از نظر بصری زیبا هستند اما خوانایی ندارند. البته مسئله خوانایی بیشتر قبل معروف شدن برند مورد توجه است. زیرا پس از معروف شدن برند همه لوگو شما را به راحتی می شناسند. اما در ابتدای کار باید لوگو دارای خوانایی کافی باشد.

برای مثال لوگو توییتر. از سال ۲۰۰۶ بر روی تایپوگرافی مانور خوبی داده است. اما در سال ۲۰۱۰ لوگو با یک لوگو ترکیبی جایگزین شده است و در نهایت با معروف شدن برند توییتر لوگو به سمت لوگو تصویر رفته است و بخش تایپو گرافی لوگو حذف شده است.

طراحی لوگو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ

نمونه دیگر ان را می توان در ایران اسنپ و تپسی دانست. در ابتدا حتما باید نام اسنپ و تپسی در کنار لوگو تصویر ان ها را می دیدید تا brand awareness ایجاد شود. اما حالا بدون نام هم به راحتی این لوگو ها را به جا می آورید.

ارتباط لوگو با اهداف کسب و کار

لوگو نباید به صورت انتزاعی طراحی شود. باید به گونه ای طراحی شود که مشتری را به یاد کسب و کار شما و اهداف ان بیاندازد. حال این مفاهیم باید با ظرافت خاصی داخل لوگو کار شود. به این معنی که حتما نباید یک المان واقعی داخل لوگو باشد برخی مواقع حتی یک خط ساده نیز می تواند مفهموم مورد نظر شما را برساند.

شناخت انواع لوگو و انتخاب بهترین نوع با توجه به برند

لوگو انواع مختلفی دارد که با توجه به کسب و کار خود و با توجه به نیاز مارکتینگ خود باید ان را انتخاب کنید.  از مهمترین انواع لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • لوگو تایپ
  • لوگو تصویری
  • لوگو مونوگرام
  • لوگو ترکیبی

لوگوتایپ

لوگو تایپ همان لوگویی است که با نوشته همراه است. همانند لوگو توییتر که نوشته توییتر در کنار یک شکل پرنده امده است.

لوگو تصویری

لوگو تصویری، لوگویی است که از تصویر استفاده کرده است. بسیاری از لوگو ها تصویر بخش اصلی ان ها هست.

لوگو مونوگرام

لوگویی که از حرف اول بیزنس شما تشکیل می شود. برای مثال اگر اسم شما ایران وبر است دو کلمه I و W  می تواند به صورت مونوگرام یک لوگو برای شما ایجاد کند.

لوگو ترکیبی

لوگویی که از ترکیب انواع لوگو قبلی ایجاد شود. مثلا لوگو تصویری و لوگو تایپ می تواند یک لوگو ترکیبی خوب ایجاد کند.

بنابراین استفاده از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای طراحی لوگو امری بسیار مناسب است که باعث می شود در کنار طراحی المان ها دیگر برای جذب مشتری نیز در نظر گرفته شود. یکی از این آژانس های دیجیتال مارکتینگ ، آژانس ایران وبر است که در سایت همشهری آنلاین نیز با این آژانس مصاحبه اختصاصی انجام شده است. می توانید با جستجو در گوگل این آژانس را بیابید و در نهایت از خدمات ان ها بهره ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.