شیب کاهشی شمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در استان فارس

شیب کاهشی شمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در استان فارس

شیب کاهشی شمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در استان فارس تداوم یافت و در نخستین روز هفته دوم دی ماه، آمار جانباختگان کرونا در این استان تک‌رقمی ماند.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام شهرستان‌های استان فارس در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای موفق محدودیت‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی را عاملی برای این موفقیت ها می‌دانند.

بر اساس توصیه های کارشناسان و کارگزاران بهداشتی  هرچند ۳۶ شهرستان استان در وضعیت زرد قرار گرفته است اما باید مراقب باشیم و بدانیم کوچکترین بی‌احتیاطی و عادی انگاری دوباره شهرستان‌های استان را به وضعیت قرمز برمی‌گرداند.

این کارشناسان از مردم خواسته اند همچنان رعایت شدید و دقیق پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریعتر کرونا ریشه‌کن شود.

بر این اساس مراسم‌ ، برنامه‌ها، یادبودها و تجمع‌ها در تمام شهرستان‌های استان همچنان تعطیل  است ،  قرار گرفتن تمام شهرستان‌های استان فارس در وضعیت زرد شیوع کرونا نتیجه همکاری مردم است و انتظار  می رود همکاری آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تداوم داشته باشد.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روز شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا؛ اجرای موفق طرح شهید سلیمانی را از دلایل فروکش کردن نسبی کرونا در استان فارس اعلام کرد و اظهار داشت :  فرهنگ ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی که شهید سلیمانی از سردمداران آن در کشور بود، در این روزهای بحرانی سرلوحه خدمت مدافعان سلامت است.

 عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۵۵۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی  گفت: هم اکنون ۵۸۷ بیمار  مثبت قطعی و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه درمانی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع از بیمارستان ها ترخیص شده اند و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۵۷ هزار و ۳۶۰ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه سه هم استانی در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۲۸ نفر رسیده است.

 

آمار مبتلایان کووید۱۹ در شهرستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد شناسایی شده، ۸۲۶۶۶ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون ۴۳۱۴ مورد، مرودشت ۳۹۹۲ مورد، ممسنی ۲۷۳۳ مورد، فیروزآباد ۲۷۱۹ مورد، داراب ۲۶۰۹ مورد، آباده ۲۵۳۹ مورد، کوار ۲۴۴۳ مورد، سپیدان ۱۸۸۸ مورد، استهبان ۱۵۹۲ مورد، نی ریز ۱۵۱۸ مورد، کوهچنار ۱۵۱۲ مورد، زرین دشت ۱۴۸۹ مورد، اقلید و قیرو کارزین هرکدام ۱۳۸۷ مورد، خرمبید ۱۲۳۱ مورد، رستم ۱۰۹۴ مورد، لامرد ۱۰۸۵ مورد، زرقان ۱۰۵۴ مورد، خرامه ۱۰۳۱ مورد، پاسارگاد ۱۰۱۴ مورد، فراشبند ۱۰۰۲ مورد، ارسنجان ۸۰۸ مورد، سروستان ۶۶۳ مورد، مهر ۶۵۵ مورد، بوانات ۵۶۷ مورد، بیضا ۵۴۰ مورد، بختگان ۵۲۱ مورد و سرچهان ۴۱۴ مورد بوده است.

همتی یادآور شد: دیگر موارد ابتلا در فارس، مربوط به سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با توجه به اینکه آمار مبتلایان به تدریج در حال افزایش است، بیان کرد: بیماری کووید ۱۹  در جامعه در حال چرخش است، بنابراین لازم است با دقت نظر نسبت به سلامتی خود، خانواده و همنوعان، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

شیب کاهشی شمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در استان فارسخبر “شیب کاهشی شمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در استان فارس” از دسته اخبار استان فارس سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: irna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.