راه مقابله با تغییرات خلقی سالمندان در بهار

راه مقابله با تغییرات خلقی سالمندان در بهار

بسیاری از افراد افسردگی فصلی را با زمستان و پاییز مرتبط می‌دانند، غافل از این که بلندترشدن روزها در بهار و تابستان هم می‌تواند از عوامل افسردگی روحی و عاطفی باشد. با افزایش سن، مقابله با تغییرات فصلی خلق‌وخو دشوارتر هم می‌شود. خستگی، مشکلات انگیزشی، غم و اندوه، تحریک‌پذیری، مشکلات خواب و بسیاری از مشکلات سلامت دیگر ممکن است بر اثر افسردگی بهاری ایجاد شوند.

در ادامه با راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن‌ها با افسردگی بهاره و تابستانه مقابله کنید، آشنا می‌شوید.

Ways to deal with the mood swings of the elderly in the spring

کنترل سطح ویتامین D

ما معمولا تاثیر سطح ویتامینD بدن را در خلق‌وخو و روحیه‌مان نادیده می‌گیریم. با افزایش سن، تولید ویتامینD توسط بدن کاهش می‌یابد و استفاده از نور آفتاب نیز به تنهایی نمی‌تواند کمبود این ویتامین را جبران کند. تامین ویتامینD مورد نیاز از طریق مصرف مکمل‌ها و موادغذایی حاوی این ویتامین می‌تواند در بهبود خلق‌وخو موثر باشد.

سوخت‌رسانی به مغز

هورمون‌های شیمیایی مغز از جمله دوپامین و سروتونین که در روحیه و خلق‌وخوی ما نقش دارند ،به‌عنوان سوخت به مواد غذایی که مصرف می‌کنیم متکی هستند. پروتئین‌ها از مواد ضروری برای تولید این هورمون‌ها و همچنین تثبیت سطح قند خون به شمار می‌آیند. یک رژیم غذایی حاوی این گروه از مواد مغذی به افزایش سطح هورمون‌های سروتونین یا دوپامین و درنتیجه افزایش شادی و نشاط کمک خواهد کرد.

حضور در فضاهای باز

برای مقابله با تغییرات خلقی فصلی، روزانه مدتی را در فضای باز قرار بگیرید. حضور در فضاهای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند تحریک‌کننده تولید هورمون‌ های دوپامین و اندروفین در بدن باشد. این کار همچنین به شما کمک می‌کند ویتامینD بیشتری هم دریافت کنید. با این کار حتما انفجار انرژی و نوعی حس موفقیت را تجربه خواهید کرد.

مترجم : یاسمین مشرف ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.