راه‌های شاد زیستن برای زنان

راه‌های شاد زیستن برای زنان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”راه‌های شاد زیستن برای زنان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

راه‌های شاد بودن زنان بسیار است: داشتن تفکر مثبت، دوری از بدبینی و … . اما همه‌ این‌ها کلیشه‌ای و تکراری‌اند و حتما شما هم بارهاوبارها درباره‌شان شنیده‌اید و لابد هیچ تأثیری هم بر زندگی و شادی‌تان نداشته‌اند. اما چرا؟ درست است که این راهکارها عموما تکراری‌اند، اما آیا لزوما اشتباه‌اند؟ احتمالا فکر می‌کنید چرا همچنان راه‌های شاد بودن زنان را نمی‌دانید و باید برای یافتن آن جست‌وجو کنید؟ راه های شاد بودن زنان خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست؛

فقط کافی است بخواهید و به ذهن و مغز خود فرمان بدهید آن‌طور که می‌خواهید عمل کنند.

 

خوش‌بین باشید

گاهی اوقات خودتان را بیهوده آزار می‌دهید. قطعا برای شما هم پیش آمده است که دوست شما پیام‌ یا تلفن‌های‌تان را پاسخ نداده نباشد. شاید این مسئله را به حساب بی‌اعتنایی و کم‌محلی او گذاشته‌ باشید. اگر این‌طور بوده است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. در چنین مواقعی خوش‌بین باشید و بهترین حالت را در نظر بگیرید. از کجا معلوم که دوست‌تان گرفتار نبوده یا در شرایطی نبوده که بتواند فوری پاسخ‌تان را بدهد؟ با افکار منفی و ناراحت‌شدن، فقط روحیه‌ خود را خراب می‌کنید. البته افرادی هم هستند که با خودخواهی و اهانت با دیگران برخورد می‌کنند و به‌موقع به پیام‌ها پاسخ نمی‌دهند.

فعال باشید

هرچقدر بیشتر فعال باشید، یعنی بیشتر بخوانید، ورزش کنید و …، از فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارید، بیشتر آگاه خواهید شد. با شادابی و فعالیت‌های مختلف، درها را به‌سمت انتخاب‌های گوناگون باز خواهید کرد. انفعال و رخوت باعث می‌شود در زندانی تاریک و بسته بمانید. اگر «در» برای خروج کافی نبود، «پنجره» را امتحان کنید. فقط فعال باشید و بی‌تحرک نمانید. باید باور کنید که مسئول تمام ناکامی‌ها خودتان هستید. تنها در این صورت است که می‌توانید برای خود کاری کنید و شادی را به زندگی‌تان راه بدهید.

شکرگزار باشید

هروقت اسیر افکار مغشوش و ناراحت‌کننده شدید، به نعمت‌ها و داشته‌های‌تان فکر کنید. کافی است سعی کنید چند مورد از این داشته‌ها و نعمت ها را برای خود نام ببرید. احساس‌تان با این کار تغییر خواهد کرد. در شکرگزاری نیرویی وجود دارد که تمرکز شما را از افکار منفی به‌سمت خوش‌بینی و شادی می‌برد. وقتی درباره‌ دارایی‌ها و خوبی های زندگی‌تان عمیق می‌شوید، پی می‌برید که تمام ترس‌ها و نگرانی‌ها بیهوده بوده‌اند.

واقع‌بین باشید

باید بتوانید انتظارات و آرزوها را به‌شکلی واقعی دنبال کنید. اولین گام برای حل هر مسئله شناخت درست و دقیق آن است. نباید در رؤیاها از زندگی واقعی جا بمانید و نباید از خود و شرایط‌تان، انتظارات غیرمعمول داشته باشید. مدام نگویید اگر این طور بود، آن طور می‌شد. واقع‌بین باشید.

بهتر انتخاب کنید

همه‌ ما تمایل داریم که در شرایط بد، خود را قربانی بدانیم و تمام مسئولیت ناکامی‌ و شکست های مان را به گردن این‌ و آن و شرایط بیندازیم. این طرز تفکر و عملکرد بسیار اشتباه است. شاید ما در زندگی تحت‌تأثیر عواقب اشتباهات دیگران باشیم، اما لزومی ندارد در بدبختی بمانیم و بسوزیم و بسازیم. اگر یک نفر به شما گزندی رسانده، معاشرت با او فایده‌ای برای‌تان ندارد و از این بابت آزار دیده‌اید، با حق انتخابی که دارید، می‌توانید به‌سادگی دور او را خط بکشید و دیگر با او معاشرت نکنید.

نویسنده : مارال مرادی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.