راهنمای زیباتر کردن خانه با گل و گیاه

راهنمای زیباتر کردن خانه با گل و گیاه

در زندگی امروزی یکی از عواملی که به بهبود زندگی و طراوت آن کمک میکند وجود گل وگیاه در دکور منزل است. سفارش گل آن هم بصورت آنلاین، دغدغه خرید و ترافیک را هم از بین میبرد.

در این فرصت قصد داریم راهنمای جامعی از نگهداری گل و گیاه برای زیباسازی در خانه ارائه کنیم.

علف های هرز را از باغ و سبد گل خود حذف کنید

علف های هرز برای منابع با گیاهان مفید رقابت می کنند و می توانند آفات و بیماری ها را در خود جای دهند. برای اینکه از گلهای خود بهترین نتیجه را بگیرید، باید هر گونه علف هرز علف هرز در باغچه خود را از بین ببرید.
اگر در یک باغ کوچکتر گل می کارید یا از سایت سفارش گل، خرید میکنید میتوانید علفهای هرز را فقط با ریشه کن کردن کنترل کنید. برای یک باغ بزرگتر، شما باید از ابزار باغبانی مانند کج بیل زدن استفاده کنید.

 

از کودهای مناسب استفاده کنید

خاک های باغی با گذشت زمان حاصلخیزی خود را از دست می دهند و گیاهان را در معرض مواد مغذی ناکافی قرار می دهند. وقتی نشانه هایی از باروری خاک در باغ خود مشاهده کردید، باید بلافاصله کودهای مناسب را روی گلهای خود بمالید.
بهترین کودها برای گلها، محلول در آب یا مایع هستند. بعضی از کودها در صورت استفاده نادرست می توانند گیاهان را سوزانند. به عنوان مثال ، هنگامی که از مقادیر زیاد استفاده می شود یا در زمان اشتباه استفاده می شود. برای جلوگیری از این مشکل ، باید دستورالعمل های تولید کننده برای کود را دنبال کنید.

گل های خود را به طور منظم آبیاری کنید

در فصل تابستان ، حداقل باید هر روز یک بار گل های خود را آبیاری کنید. گیاهان در این فصل آب زیادی از دست می دهند و اگر خوب آبیاری نشوند می توانند پژمرده شوند یا رشد آنها متوقف شود. فصول دیگر کاملاً خنک و مرطوب است و شما می توانید هفته ای دو بار گل های خود را آبیاری کنید.
وقتی نوبت به تعیین مقدار آب برای استفاده در باغ می رسد ، باید گونه های گل ها و نیاز آبی آنها را در نظر بگیرید. از دیگر عواملی که می توانید در نظر بگیرید نوع خاک باغچه و میزان بارندگی در منطقه شماست.
توجه: آبیاری بیش از حد و روش های آبیاری ضعیف می تواند باعث بیماری های قارچی در گیاهان شود.

 گیاهان خود را به میزان کافی از نور خورشید تأمین کنید

نور خورشید منبع انرژی گیاهان است و بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که گلهای شما به اندازه کافی از آن استفاده می کنند. بعضی از گلها هر روز به ساعات زیادی به نور خورشید احتیاج دارند در حالی که بعضی دیگر مانند خانه های داخلی فقط به چند ساعت نیاز دارند. بنابراین شما باید نور مورد نیاز گیاهان خود را بدانید تا نور کافی در آنها فراهم شود.
یکی از راه های اطمینان از اینکه نور گیاهان به میزان کافی در معرض نور خورشید است، احداث باغ خود به دور از ساختمان های بلند یا درختان بزرگ است. این اساساً برای جلوگیری از انسداد نور خورشید است. اگر گیاهان شما نتوانند ساعتهای طولانی در برابر نور خورشید زنده بمانند ، می توانید در اطراف باغچه یا گلدان های خود مانعی قرار دهید تا در بعضی از ساعات روز نور خورشید را مسدود کند.

جلوگیری و کنترل آفات

آفات می توانند به راحتی گیاهان گل را از بین ببرند، بنابراین جلوگیری از حمله آنها به باغ شما مهم است. شما می توانید با در امان نگه داشتن باغ خود از علف های هرز، از برخی آفات جلوگیری کرده و از مصرف آن خودداری کنید. با نصب موانع و تله ها می توانید از آفات دیگر جلوگیری کنید. برخی از آفات که باید از آنها آگاهی داشته باشید شامل اشکالات، کنه ها، شته ها، مگس های سفید و مگس ها میباشد.
اگر گیاهان شما به طور تصادفی توسط آفات مورد حمله قرار گرفتند، برای از بین بردن موجودات مضر باید از سموم دفع آفات مناسب استفاده کنید. برای کنترل شیوع آفات نیز می توانید گیاهان بسیار آسیب دیده را ریشه کن کنید.

 از گیاهان گل خود در برابر حیوانات محافظت کنید

برخی از حیوانات مانند گیاهخواران می توانند با تغذیه از شاخ و برگ باغ های گل را از بین ببرند. حیوانات دیگر مانند سگ و گربه نیز می توانند برای گیاهان باغ مخرب باشند.
بهترین راه برای محافظت از باغ خود در برابر حیوانات نصب مانع است. می توانید از مانعی مانند حصار سیم استفاده کنید که حداکثر محافظت را داشته و باغ را همچنان در معرض دید قرار دهد. بسیاری از دوستان و همکاران شما ممکن است برای  باکس گل کوچک مبلغ بالایی پرداخت کرده باشند پس در حفظ آنها کوشا باشیم.

راهنمای زیباتر کردن خانه با گل و گیاه از وسایل تمیز در باغ گل خود استفاده کنید

ابزار باغبانی می تواند باعث شیوع بیماری ها شود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ابزارهای علف های هرز و هرس شما همیشه عاری از میکروارگانیسم های بیماری زا هستند. توصیه می شود قبل و بعد از استفاده آنها را تمیز و ضد عفونی کنید.
هنگامی که نوبت به ضدعفونی وسایلتان میرسد، ابتدا باید به دنبال یک ماده ضدعفونی کننده خوب مانند سفید کننده کلر، فسفات تری سدیم یا الکل ایزوپروپیل باشید. با مواد ضد عفونی کننده می توانید وسایل را با مواد شیمیایی بشویید. همچنین می توانید ابزار را حداقل به مدت پنج دقیقه در مواد شیمیایی فرو ببرید. اگر تصمیم دارید وسایل خود را از طریق غوطه وری ضد عفونی کنید، مجبور به استفاده از یک ظرف بزرگ و ضد عفونی کننده خواهید بود.

 

گل و گیاهان خود را هرس کنید

 هرس فرایند قطع شاخه های بیش از حد رشد یافته برای کنترل رشد گیاهان است. اگر بعضی از گیاهان شاخه هایی دارند که به صورت رو به رشد رشد می کنند، می توانید برای رسیدن به ارتفاع یکنواخت و اشکال فشرده، آنها را کوتاه کنید.

در هنگام خرید اینترنتی گل  کارشناسان ما به رعایت فاصله در سبد و باکس گل توجه و حساسیت کافی را خواهند داشت.

 گل و گیاهان خود را نازک و محکم کنید

نازک شدن فرآیند از بین بردن گیاهان اضافی برای ایجاد فضای رشد گیاهان باقیمانده است. اگر باغ شما منابع کافی برای همه گلها را ندارد، می توانید این روند را انجام دهید.
از طرف دیگر، از بین بردن فرآیند حذف گیاهان نامطلوب (تحتانی ، ضعیف ، آلوده یا بیمار) است تا فضای بیشتری برای گیاهان باقیمانده یا کنترل آفات و بیماری ها فراهم شود. اگر در باغ گل خود گیاهان نامطلوبی دارید، باید آنها را حذف کنید تا گیاهان سالم به درستی رشد کنند.

نکته پایانی

همانطور که میبینید، مراقبت از گیاهان گل باغ کار بسیار خوبی است، اما انجام اقدامات مراقبت از آن بسیار آسان است. اگر در حال پرورش این گل ها هستید، می توانید از این راهنما برای نگهداری یک باغ زیبا و خرید بهترین هدیه برای مدیران خود استفاده کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.