دستور پخت بسیار آسان خوراک لوبیا چیتی غلیظ و خوشمزه

دستور پخت بسیار آسان خوراک لوبیا چیتی غلیظ و خوشمزه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”دستور پخت بسیار آسان خوراک لوبیا چیتی غلیظ و خوشمزه” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خوراک لوبیا جزو صبحانه های مقوی و گرم و لذیذ برای این روزهاست.

برای تهیه این خوراک لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. در صورتی که فراموش کردید این کار را انجام دهید دو سه ساعت قبل از پخت لوبیا چیتی را با آب جوش خیس کنید و بعد بپزید.

۱- به‌جای آب لیمو ترش می توانید از مقداری سرکه استفاده کنید.

۲- زمان پخته شدن لوبیا چیتی با توجه به اندازه و زودپز و دیرپز بودن آن متفاوت است. ۳- می توانید برای لعاب انداختن خوراک یک قاشق غذاخوری جو را پودر و به آن اضافه کنید. استفاده از پوره سیب زمینی هم خوراک شما را خوشمزه تر می‌کند.۴- سبزیجات داخل خوراک لوبیا چیتی سلیقه ای است و در صورت دلخواه می توانید آن‌ها را حذف و فقط از یک سیب زمینی کوچک برای لعاب استفاده کنید.۵- هنگام تهیه خوراک لوبیا چیتی می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان مواد دیگری مانند ماش یا عدس و همچنین ادویه‌های مختلفی مانند دارچین یا سماق را به آن اضافه کنید.۶- هر چند که خوراک لوبیا چیتی یک غذای بدون گوشت و کاملا گیاهی است، در بعضی از مناطق هنگام تهیه آن از مقداری گوشت قلقلی سرخ شده در خوراک لوبیا چیتی استفاده می‌کنند.۷- برای این‌که خوراک لوبیا چیتی شما بیشتر لعاب بدهد و قوام بگیرد ، یک قاشق غذاخوری آرد را به همراه مقدار کمی روغن در یک تابه کوچک تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگش تغییر کند. سپس آن را به قابلمه لوبیا چیتی اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید با هم پخته شوند.
۸- برای درست کردن خوراک لوبیا چیتی به این نکته دقت کنید که لوبیا چیتی خوب و درجه یک ، رنگی کاملا شفاف دارد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.