در‌های مرموزی که برای همیشه باید بسته بمانند!

در‌های مرموزی که برای همیشه باید بسته بمانند!

در طول تاریخ،کنجکاوی آدم‌ها باعث شده در تلاش باشند تا پرده از رازها بردارند، غافل از این‌که رازهایی هم در دنیا وجود دارند که گویا قرار است برای همیشه سربه‌مهر باقی بمانند. مثل در‌های باستانی برخی بناها‌ که تا این لحظه بسته و اسرار پشت‌شان برای همیشه مخفی مانده‌اند.
این در‌ها به دلیل شکل و محلی که در آن قرار دارند، به خودی خود رمزآلودند و ما را با این سوال که اگر قرار بود هرگز باز نشوند پس چرا ساخته شده‌اند، گیج می‌کند. در ادامه نگاهی به در‌های مرموزی خواهیم‌داشت که برای همیشه باید بسته بمانند.
اتاق شماره 1089

اتاق شماره ۱۰۸۹

«تاج محل» را که می‎شناسید؟ بنایی واقع در شهر «آگرا»ی هندوستان که بنا به دستور «شاه جهان» به‌عنوان یادبودی برای همسر ایرانی‌اش «ممتازمحل» در سال ۱۶۳۱ میلادی ساخته شد. سالانه گردشگران زیادی برای تماشایش به هند سفر می‌کنند اما همه بخش‌های آن در معرض دید قرار ندارد. در قسمت شرقی تاج محل، طبقه‌ بزرگ و وسیعی وجود دارد که گفته می‌شود ۱۰۸۹ اتاق در خود جای داده‌است.
در همین طبقه، دری اسرارآمیز بدون هیچ دستگیره‌ای دیده می‌شود که اتاق شماره ۱۰۸۹ را برای همیشه قفل کرده‌است. بعد از کشف این در، شایعات زیادی دهان‌به‌دهان گشت.براساس افسانه‌های محلی، پشت آن راهرویی وجود دارد که به یک سالن مخفی و ترسناک با بیش از صد اتاق منتهی می‌شود و همه درها با سیمان، گچ و سنگ مرمر برای همیشه بسته شده‌اند.

ظاهراً طبقه ۲۲ اتاقه دیگری با درهای بسته هم زیر تاج‌محل قرار دارد که هرگز باز نشده‌اند و کسی اجازه بازدید از آن‌ها را ندارد.

کارشناسان بر این باورند که چون ساخت این بنا به‌صورت کامل انجام نشده و قسمت‌هایی از این تالار به زیبایی اتاق‌ها و تالار‌های اصلی تاج‌محل نبودند، به دستور شاه‌جهان برای پوشاندن نقص‌های بنا در این بخش ها برای همیشه بسته باقی ‌مانده است.اما برخی معتقدند که پشت این در‌ها، محل دفن ممتاز‌محل است. براساس روایتی، از آن‌جا که  شاه‌جهان علاقه زیادی به همسرش داشته‎است، پس از مرگ او دستور می‌دهد تا جنازه‌اش را برخلاف سنت‌ رایج به‌طور مخفیانه مومیایی کنند. شاه‌جهان برای پنهان‌کردن این موضوع از مردم، جنازه مومیایی‌شده را در تالار‌ی مخفی با درهای همیشه بسته نگهداری می‌کند. به هرحال تا زمان بسته بودن این درها، به راز نهفته پشت آن‌ها نمی‌توان پی برد.
دری رو به اقیانوسدری رو به اقیانوس! 
یکی دیگر از معبدهای بزرگ و دیدنی هندی‌ها که در دل خود رازی پنهان دارد
«پادماناب هاسوامی» است که گنج‌های با ارزشی در خود دارد. چیزی که در میان تمام دارایی‌های این معبد عجیب به نظر می‌رسد وجود شش در است که  به دلیل نوع ساخت آن‌ها و نداشتن لولا و دستگیره، باز کردن‌شان راحت نیست؛ گویا ساخته شده‌اند تا هرگز باز نشوند. ناگفته نماند که پنج تا از این شش در، درنهایت با دردسر‌های زیاد باز شدند اما هنوز هم معبد پادماناب یک درِ مرموز باز نشده دارد که با نام «تالار مرموز بی» مشهور است.در مستندات و مدارکی که درباره این معبد از گذشته تا این لحظه وجود دارد، هیچ اشاره‌ای به این در نشده و عملاً با دری سروکار داریم که افسانه‌های زیادی درخصوص آن وجود دارد.

بعضی‌ها بر این باور هستند که این در راهی به اقیانوس دارد و باز کردن آن امواج دریا را به داخل معبد روانه می‌کند و فاجعه سیل عظیمی به دنبال خواهدداشت.

برخی هم بر این باور هستند که خانواده سلطنتی این در را طلسم کرده‌اند و تنها افراد خاصی قادر به شکستن طلسم هستند؛ اگر افراد عادی برای باز کردن این در دست به کار شوند، با حوادث‌ ناخوشایندی روبه‌رو خواهندشد!
منابع: forbes،realtytimes، jamejamonline
امیدواریم از مقاله “در‌های مرموزی که برای همیشه باید بسته بمانند!” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.