دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

کانادا سرزمین فرصت هاست! فرصت تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا، آموزش مقرون به صرفه، آموزش به زبان انگلیسی، جامعه ای سالم، امن و مهاجر پذیر و… باعث شده کانادا به مقصد اول بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل تبدیل شود. اگر کانادا را برای مقصد تحصیلی آینده خود انتخاب کرده اید با تراست همراه باشید. جامع ترین اطلاعات در مورد نحوه ی پذیرش، زندگی دانشجویی و ادامه تحصیل در کانادا را می توانید در اینجا مطالعه کنید. تراست از ابتدای تا انتهای پروسه ی مهاجرت تحصیلی همراه شماست تا بتوانید آینده موفق خود را رقم بزنید!

برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا شرایطی هست که دانشجویان چه کارشناسی و چه کارشناسی ارشد باید آن ها را رعایت کنند. بسته به زمینه های تحصیل برنامه ها و دیگر موارد مرتبط رقابت می تواند متفاوت باشد.

دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

تفاوت اصلی بین تحصیل دانشگاه و تحصیل کالج در کانادا این است که، اگر قصد یک فعالیت علمی داشته باشید انتخاب شما دانشگاه است و اگر به دنبال یک فعالیت کاربردی هستید در کالج ثبت نام می کنید.

مدرسه دبیرستان یک پاراکتر نسبتا مهم در اپلای هم برا دانشگاه و هم برای کالج است که اکثر موسسات آموزش عالی ۷۰ درصد و بالاتر از نمره میانگین را شرط میدانند ( بعضی موسسات معتبر ۸۵ درصد و بالاتر از آن را پذیرش می کنند) تا اسناد بیشتری را در نظر بگیرند.

برنامه های دوره کارشناسی در کانادا

موسسات آموزش عالی تعداد محدودی دانشجو دارند که هر سال برای دانشکده های مختلف پذیرفته می شوند؛ بنابراین بین هر نسل رقابت وجود دارد. دانشجویان دبیرستانی باید بیشترین ریسک را بپذریند چراکه دانسته های آنها جدید است، آنها از نظر روانشناسی و منطقی آماده­اند و تمایل زیادی برای ورود دارند. دو شاخص ضروری وجود دارد، نمرات دوران دبیرستان و مهارت در زبان انگلیسی ( در بیشتر استان ها) و فرانسوی در مناطق فرانسوی نشین.اگر درباره رشته تصمیم قطعی نگرفته­اید می توانید برای یک برنامه عمومی اپلای کرده و بعدا یکی از رشته ها را انتخاب کنید.

اما بحث اصلی هنوز باقی مانده، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، کسب و کار و هنر وجود دارد اگر هر کدام را با جزئیات بررسی کنید زیر شاخه های مختلفی میبینید که انتخاب بین آن ها می تواند گیج کننده باشد.

معیار های پذیرش تحصیلات تکمیلی در کانادا

اگر چه مدرک کارشناسی برای  ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و دکتری نیاز است اما در مواردی ممکن است اینگونه نباشد. معمولا تحصیلات تکمیلی شمال تحقیقات در زمینه خاص می شود که اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشید اما در عوض دانش و سواد کافی را دارا باشید چیزی کم ندارید. معمولا در برنامه های تحصیلات تکمیلی شما یک مربی خواهید داشت که روی تمام فعالیت های شما نظارت میکند همانطور که از طریق مصاحبه و دیگر روش ها شما را ارزیابی می کند که آیا برای این برنامه ها مناسب هستید یا نه.

بودجه ممکن است مشکلاتی ایجاد کند در برنامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان باید اثبات کنند که تمام بودجه لازم برای دوران تحصیل خود را دارند تا پذیرفته شوند. بودجه ها اگر چه میتوانند از طرق مختلف مثل کمک هزینه پروژه، بورس های فردی یا حتی کمک های مالی تامین شود.

دانشجویان و متخصصان خارجی در کانادا

دانشجویان خارجی، باید مقاله و شرح شخصی از آنچه فکر میکنند مربوط به ثبت نام در برنامه تعیین شده است به همراه مدارکی از تجربه کاری خود ارسال کنند. البته مدارکی مثل گواهی های فعالیت های فوق برنامه و مدارک دیگر مهارت ها مورد توجه زیادی قرار می گیرد.

برنامه های تخصصی مثل پزشکی، حقوق و مهندسی به مدرک قبل از اپلای نیاز دارند.

دانشگاه های کانادا

دانشجویان خارجی در مقطع دیپلم در کانادا

اگر نگران هستید که مدرک دیپلم شما در کشور خودتان، در کانادا قانونی در نظر گرفته می شود یا نه، از آنجایی که هر دانشجویی با مدرک دیپلم معتبر از کشور خودش می تواند برای دانشگاه های کانادا اپلای کند دیگر لازم نیست نگران باشید. البته مدارک شناخته شده در همه دنیا مثل کانادا بدون مجوز قبلی پذیرفته می شوند.

درباره مدارک تحصیلات تکمیلی، در بسیاری از کشور ها موسسات آموزشی هستند که مدرک لیسانس بین­المللی را ارائه می کنند، دیپلم معتبر بین­المللی همراه با معیار ها. میتواند یک مدرک جدا باشد یا اضافه بر مدارک دیپلم صادر شده توسط دولت.

دانشگاه های کانادا این دیپلم های بین­المللی را مطابق با استاندارد های مشخص پذیرش می کنند. اگر نمره IB شما بالاست میتواند به اعتبار دانشگاه تبدیل بشود و میران اعتبار دیپلم را کاهش دهید.

مهاجرت

شرایط زبان برای دریافت پذیرش از کانادا

اگر میخواهید مستقیما به دانشگاه های کانادا اپلای کنید و زبان محلی شما انگلیسی نیست شما باید مهارت های زبانی خود را ثابت کنید. نمرات رایج ترین پیش نیاز زبانی برای دانشگاه های کانادا است. نمرات آزمون آیلتس چنین شرایطی در برای دانشگاه های کانادا دارد. اما بیشتر دانشگاه ها امتحانی را برای اثبات مهارت زبانی شما قبول می کنند. شما میتوانید امتحان تافل یا آیلتس را در مراکز آزمون در سرتاسر جهان بدهید.

خدمات تراست برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

تراست مفتخر است که مشتریان خود را با رضایت کامل به سوی مقصد خود راهی کند. شما می‌توانید صفر تا صد کار مهاجرت خود را به وکلا و مشاوران متعهد و پیگیر بسپارید و دیگر هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. برای تماس با وکلا و گرفتن مشاورۀ تخصصی می‌توانید همین الان با مراجعه به سایت trustimm.com جلسۀ خصوصی رزرو نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.