دروازه‌ای به دنیای ناشناخته‌ فضایی‌ها

دروازه‌ای به دنیای ناشناخته‌ فضایی‌ها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”دروازه‌ای به دنیای ناشناخته‌ فضایی‌ها” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

بررسی پدیده ای شگفت انگیز از الگوهای پیچیده هندسی که شبانه در مزرعه ها ظاهر می شود

«حلقه‌های کشتزار»، اشکال هندسی بزرگی هستند که ادعا می‎شود افراد ناشناسی، شبانه آن‎ها را در زمین‌های کشاورزی ایجاد می‎کنند. این حلقه‌ها شبیه به مُهری روی زمین است بدون این‌که پوشش گیاهی، کوبیده شود یا آسیب ببیند. در چند دهه آخر قرن بیستم، بیش از ۱۰‌هزار مشاهده حلقه گزارش شده ‌که بیشتر آن‌ها در انگلستان جنوبی بوده‌‌است. قطر بعضی از این حلقه‌ها به یک کیلومتر و گاهی مساحتی بیش از ۱۹هزار مترمربع می‌رسد که این اواخر شکل‌های هندسی و نامشخص دیگری به آن‌ها اضافه شده‌است.

در پرونده مجهول این هفته به چند نمونه قدیمی و جدید از این حلقه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره آن می‌پردازیم:

قدیمی‌ترین روایت از معمای مزرعه

ماجرای قدیمی‌ترین حلقه مربوط به سال ۱۶۷۸میلادی در یکی از روستاهای انگلستان است که در یک کتیبه چوبی قدیمی حکاکی شده‌است. در این کتیبه تصویر موجود نامعلومی وجود دارد که با داسی بلند، درحال دروی مزرعه‌ای با الگویی عجیب است. اهالی منطقه درباره تصویر این کتیبه می‎گویند، ماجرا مربوط به کشاورز خسیسی است که ظاهراً از پرداخت حق‌الزحمه کارگران مزرعه سرباز زده و سوگند خورده‎است که کارش را به شیطان واگذار ‌کند! صبح روز بعد وقتی کشاورز به سر زمین می‌رود، درکمال ناباوری متوجه می‌شود که فردی شبانه مزرعه‌اش را درقالب نقوشی به‎صورت حلقه‌های پیچیده درو کرده‌است. کشاورز از ترس زیاد هرگز برای جمع‌آوری محصولش پا به مزرعه نمی‌گذارد.

آخرین حلقه‌های کشتزار

یکی از آخرین حلقه‌های کشتزاری که توجه زیادی را به خود جلب کرد، طرح دایره‌ای شکل شش‌شاخه با ۲۴۴متر قطر بود که در سال ۲۰۰۱ در «میلک هیل» کشف شد.

ظاهر شدن این حلقه تاحدی خبرساز شد که برای هفته‌های متوالی، هلیکوپترها بر فراز این حلقه کشتزار استثنایی، پرواز می‌کردند. اواخر ماه ژوئن سال گذشته هم در روستای «اُرشو»ی لهستان، مشاهده دایره‌هایی با قطر بیش از ۱۰۰متر ازسوی سازمان تحقیقاتی در زمینه «اشیای ناشناخته پرنده» گزارش شد.

به‌رغم ادعای این سازمان مبنی‌بر ماهیت ماوراءطبیعی حلقه‌های کشتزار، ناظری که از سایت بازدید کرده‌بود، مبدأ فرازمینی آن‎ها را رد کرد و توضیح داد: «این طرح‌ها حاصل کار افرادی ناشناس است که از تخته برای خواباندن گیاهان استفاده کرده‎اند.

همچنین به‎نظر می‌رسد که این طرح، قسمتی از الگوی پیچیده‌تری بوده که به‌اجبار ناتمام رها شده‎است».

خالق حلقه‌ها؛ هنرمندان یا موجودات فضایی؟

سال‌هاست که ذهن کارشناسان حوزه‌های مختلف، درگیر یافتن توضیحی قانع‌کننده درباره علت پیدایش این حلقه‌های کشتزار است. یوفولوژیست‌ها معتقدند که حلقه‌ها، پیامی ازطرف موجودات فرازمینی است و تنها دلیل ادعای‌شان، ناتوانی انسان‌ها در ایجاد چنین شکل‌های عظیمی است.

آن‌ها بر این باورند که موجودات فضایی با استفاده از نمادهای سومریان باستان سعی در برقراری ارتباط با زمینی‌ها دارند. افرادی هم معتقدند که این حلقه‌ها مرتبط با فرضیه «گایا» است. طبق این فرضیه، زمین مثل یک درخت زنده، روح دارد و این حلقه‌ها، هشدار زمین به ما انسان‌ها درباره مسائلی مانند گرمایش جهانی و آلوده‌کردن زمین است.

افرادی هم که همواره به فعالیت‌های مخفی کشورهای بزرگ مشکوک هستند، بر این نظرند که این نقوش را نیروی هوایی آمریکا یا انگلستان با استفاده از تفنگ‌ها و توپ‌های میکروویو با هدفی نامعلوم برای جلب توجه مردم ایجاد کرده‌است.

به تازگی هم چند تیم‌ هنری سعی کرده‌اند با ایجاد حلقه‌هایی مشابه به مردم ثابت کنند که این اشکال ساخته دست بشر است

اما نتیجه کار آن‌ها با آن چه تا به‌حال مشاهده شده، بسیار تفاوت دارد. ضمن این‌که پیش از این، حلقه‌ها در تاریکی و سکوت شب، بدون جلب توجه روستاییان نزدیک به محل مدنظر ایجاد شده‌اند.

با این‎همه، دلیل پیدایش بسیاری از این حلقه‌ها هنوز به‌صورت معما باقی مانده‎است.

نویسنده : فاطمه قاسمی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.