درمان سردرد با داروی گیاهی

درمان سردرد با داروی گیاهی

سردردها انواع مختلفی دارد که می‌توان به سردردهایی که بر اثر مجروح شدن سر و سردردهایی که بر اثر فشارخون یا کم‌خونی، فعالیت عواطف منفی و ضعف اعصاب ایجاد می‌شود، ‌اشاره کرد.
دوای سردردهای عادی که بر اثر سوء هاضمه به وجود می آید، آسپیرین و داروهایی مشابه آن نیست بلکه برای رفع این نوع سردرد باید معده با گرفتن روزه یا خوردن غذاهایی که هضم شان آسان است، پاک شود.

سنجد بخورید!

سنجد، عفونت ریه را خشک، آب‌آوری شش‌ها را درمان و کمبود ویتامین C بدن را رفع می‌کند.سنجد خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین K به نبرد سموم معده و روده می‌‌رود.سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ برای همین خوردن آن به سالمندان و مادران شیرده توصیه می‌شود زیرا از پوکی استخوان جلوگیری، دستگاه گوارش را تقویت و سردردهای میگرنی را درمان می‌کند و نسیان و آلزایمر را هم کاهش می‌دهد و موجب تیزهوشی نوزاد شیر‌خوار می‌شود.

عوامل میگرن

بد راه رفتن، بد نشستن، چشم ضعیف، انجام دادن کارهای زیاد و خسته‌کننده، وجود عواطف منفی مانند کینه، نفرت و حسادت، دیدن فیلم‌های غمناک و عاطفی که همراه با گریه باشد،خوردن غذاهای ناسازگار و چرب و ادویه‌دار و کاکائو یا زیاده‌روی در نوشیدن چای پُررنگ، قهوه و انواع ساندویچ‌ها، گرسنگی و خالی گذاشتن معده از جمله علل بروز میگرن است.
دم‌کرده ریحان، مرزنگوش، آویشن، گل شقایق و پامچال ضدمیگرن است. سنجد سردرد را تسکین می‌دهد و پودر سنجد  و  هسته آن  همراه با یک لیوان شیر برای انواع پا درد و کمردرد مفید است.
امیدواریم از مقاله “درمان سردرد با داروی گیاهی” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.