درمان جادویی جوش صورت با آلوئه ورا

درمان جادویی جوش صورت با آلوئه ورا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”درمان جادویی جوش صورت با آلوئه ورا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

همه می‌دانیم که آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و آنتی‌باکتریال است. قرن‌هاست که از این گیاه برای التیام زخم، از بین‌بردن درد و مرهم سوختگی استفاده می‌شود. بیشتر افراد به آلوئه ورا حساسیت ندارند و استفاده موضعی از آن ریسک بسیار پایینی دارد. استفاده از آلوئه‌ورای خالص و مالش آن روی صورت به‌ عنوان پاک‌کننده باعث تقویت جریان خون در پوست و مرگ باکتری‌های مضر می‌شود. برای از بین بردن جوش‌های صورت در ادامه چند ماسک آلوئه‌ورا را معرفی می کنیم.

ماسک آلوئه ورا، عسل و دارچین

یکی از انواع ماسک های ضدجوش، ماسک آلوئه ورا، عسل و دارچین است. آلوئه ورا خاصیت آنتی‌باکتریال دارد که به کاهش باکتری‌های عامل جوش کمک می‌کند.

روش استفاده

دو قاشق عسل خالص را با یک قاشق آلوئه ورا مخلوط کنید. مخلوط باید به‌خوبی قابل‌پخش‌کردن باشد، اما زیاد شل نشود. یک‌چهارم قاشق پودر دارچین به مخلوط اضافه کنید و بلافاصله ماسک را روی صورت قرار دهید. اجازه دهید ۵تا ۱۰دقیقه روی صورت بماند و بعد آن را کاملا بشویید.

ماسک آلوئه ورا و آب‌لیمو

ماسک آلوئه ورا و آب لیمو ترش علاوه‌بر این‌که پوست شما را تقویت و تازه می‌کند، باعث پاک سازی منافذ پوست می‌شود و بعضی از باکتری‌های عامل جوش را از بین می‌برد.

روش استفاده

برای تهیه این ماسک از دو قاشق غذاخوری آلوئه ورای تازه به‌عنوان پایه استفاده کنید و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به آن بیفزایید. اگر برای پوشاندن تمام صورت‌تان به مقدار بیشتری از این ماسک احتیاج داشتید، حتما نسبت ۸ به یک آلوئه ورا به آب‌لیمو را رعایت کنید تا پوست‌تان بر اثر خاصیت اسیدی آب‌لیمو آسیب نبیند. اجازه‌دهید ماسک ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را کاملا بشویید.

پاک‌کننده آلوئه ورا و روغن درخت چای

روغن درخت چای آنتی‌باکتریالی اثبات شده و ترکیبی مؤثر در مبارزه با جوش‌هاست بنابراین مخلوط‌کردن این ماده با آلوئه ورا می‌تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد. البته نباید بگذارید این ترکیب روی پوست‌تان بماند چون روغن درخت چای خاصیت اسیدی دارد و بسیار قوی است.

روش استفاده

از آلوئه ورا به‌عنوان پایه استفاده کنید. دو تا سه قطره روغن درخت چای را در آب خالص بریزید و با آلوئه ورا مخلوط کنید. یک دقیقه بعد از قراردادن مخلوط روی پوست صورت، پوست را کاملا بشویید و خشک کنید.

نکته پایانی

قبل از مصرف هر ماده‌ جدیدی روی پوست صورت، ابتدا آن را روی مچ دست، پشت گوش یا روی بازو امتحان کنید. اگر بعد از تست آلوئه ورا هرگونه قرمزی یا حساسیت پوستی مشاهده کردید، از آلوئه ورا برای درمان جوش استفاده نکنید.

نویسنده : مارال مرادی‌،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.