حل مشکل قطع شدن یا پخش نشدن صدای فیلم

حل مشکل قطع شدن یا پخش نشدن صدای فیلم

در این مطلب از مجله اینترنتی فارسیها ، روش‌هایی جهت حل مشکل قطع شدن صدای فیلم و یا هنگامی که صدای فیلم مورد نظر شما به کل پخش نمی‌شود را آموزش می‌دهیم.

ممکن است برنامه ریزی کرده باشید تا در ساعتی خاص فیلمی که به تازگی اکران شده است را تماشا کرده و استراحت کنید؛ بعد از دانلود فیلم بر روی آن کلیک کرده و بعد از پخش شدن چند ثانیه متوجه می‌شوید فیلمی که دانلود کرده‌اید صدا ندارد. بدتر از این هم می‌تواند اتفاق بیفتد؛ هنگامی که با تمام حواس به تماشای فیلم مورد علاقیتان نشسته‌اید و دقیقا هنگام پخش شدن حساس‌ترین صحنه ناگهان صدای فیلم قطع می‌شود.

بدون شک رخ داد‌های بالا بسیار اعصاب خورد کن و ناراحت کننده هستند؛ با این حال روش‌هایی وجود دارند تا مشکل قطع شدن یا پخش نشدن صدای فیلم را حل کنیم؛ چه زمانی که آن را برای کامپیوترتان دانلود کرده باشید و چه زمانی که در شبکه‌هایی مانند نت فلیکس آن‌را تماشا می‌کنید.

با مجله اینترنتی فارسیها همراه باشید تا روش حل کردن مشکل قطع شدن صدای فیلم را به شما آموزش دهیم.

دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید

شاید این راه قدیمی‌ترین روش حل کردن مشکلاتی این چنین باشد اما مطمئنا بعد از انجام این کار شگفت زده خواهید شد چرا که در اکثر موارد جوابگو است. اگر از تلویزیون استفاده می‌کنید جهت استفاده از این روش آن را بر روی حالت آماده به کار قرار ندهید و به طور کامل آن را خاموش کنید. ده ثانیه صبر کنید و سپس تلویزیون را از نو روشن کنید. هنگام استفاده از تلویزیون‎های هوشمند نیز به دنبال دکمه‌ای بگردید که به شما قابلیت راه اندازی مجدد برنامه‌هایی مانند نت فلیکس و آمازون پرایم را می‌دهد و برنامه ها را از نو راه اندازی کنید.

سیستم خود را به روز رسانی کنید

با اینکه بسیاری از سیستم‌ها همواره به صورت خودکار خود را به روز رسانی می‌کنند اما با این حال بهتر است که هنگام برخورد با هرگونه مشکلی از آپدیت سیستم خود مطمئن شوید.

اتصال صوتی خود را بررسی کنید

سعی کنید که موسیقی و یا فیلم دیگری را با سیستم خود پخش کنید تا متوجه شوید که آیا مشکل از سیستم و دستگاه شما است یا از خود فیلم است. اگر باقی فایل‌ها نیز بدون صدا پخش شدند پس قطع به یقیین مشکل از سیستم صوتی دستگاه شما است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که صدای دستگاه را قطع نکرده باشید زیرا ممکن است به طور اتفاقی دکمه آن‌را زده باشید. بعد از چک کردن موارد مذکور کابل‌های صوتی خود را چک کنید که مشکلی برای آن‌‌ها پیش نیامده باشد.

قطع شدن صدای فیلم می‌تواند به علت خرابی کابل صوتی باشد. اگر کابل مربوط به صدا را تشخیص نمی‌دهید همه کابل‌ها را از محل اتصال بکشید و سپس دوباره به دستگاه وصل کنید. اگر از کابل HDMI استفاده می‌کنید این کابل صدا و تصویر را همزمان پخش می‌کند این کابل‌ها که ارزان خریداری می‌شوند خیلی زود خراب می‌شوند اگر مشکلتان حل نشد کابلی نو تهیه کنید.

فیلم را از نو دانلود کنید

ممکن است هنگام دانلود فیلم مشکلی برای دسترسی شما به اینترنت پیش آمده و فایل را خراب کرده باشد در این صورت فیلم را از نو دانلود کنید. گرچه اگر تصاویر فیلم مشکلی نداشته باشند این موضوع کمی بعید است اما امتحان آن ضرری ندارد.

فیلم را با استفاده از یک پلتفرم دیگری تماشا کنید

اگرچه برخی فیلم‌ها به صورت انحصاری برای سایت‌هایی خاص مانند نت فلیکس بارگذاری می‌شوند اما معمولا اکثر فیلم‌ها در وبسایت‌های متفاوت قابل مشاهده هستند. پس ممکن است مشکل از وبسایت یا پلتفرم مربوطه باشد. یا اینکه ممکن است برنامه‌ای که فیلم را با آن تماشا می‌کنید مشکل داشته باشد. می‌توانید پلیر دیگری را نصب کنید.

کدک‌های صوتی را دوباره بارگیری کنید

کدک‌ها به هماهنگی صدا و تصویر فیلم شما کمک می‌کنند. از آنجا که متغیر‌هایی در مورد کدک‌ها وجود دارد ممکن است متغیر مربوط به فیلم مورد نظر شما با متغیر پلتفرمی که استفاده می‌کنید هماهنگی نداشته باشد و صدای فیلم قطع شود. می‌توانید از برنامه VLC استفاده کنید زیرا این برنامه از تعداد زیادی کدک پشتیبانی می‌کند.

از زیرنویس استفاده کنید

اگر موفق به حل مشکل قطع شدن صدای فیلم نشدید می‌توانید فیلم را با زیرنویس تماشا کنید. زیرنویس‌های بسته انواعی از زیرنویس‌ها هستند که جزییات موسیقی فیلم را نیز پوشش داده و به صورت متن ارائه می‌دهند.

 

خبر  “حل مشکل قطع شدن یا پخش نشدن صدای فیلم” از دسته تکنوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: gadgetnews

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.