جاذبه های دیدنی در شهر وان را حتما مشاهده کنید

شهر زیبای وان در شرق کشور ترکیه قرار دارد و در دهه های اخیر به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات نوروز و تابستان ایرانیان تبدیل شده است . این شهر دارای طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع و دل انگیز است . جاذبه های متنوع گردشگری ، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع ، تاریخ هزاران ساله آن و همچنین وجود مراکز خرید متنوع سبب شده روز به روز میل و رغبت برای سفر به این شهر بیشتر شود . از طرفی دیگر همجواری شهر با مرز های ایران سبب شده سفر به آن آسان و ارزانتر تمام شود  و با صرف بودجه ای بسیار کمتر نسبت به دیگر شهرهای این کشور ، سفری شگفت انگیز و یبا ماندنی را تجربه نمود .

جاذبه های دیدنی در شهر وان

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های گردشگری را معرفی خواهیم نمود . پس تا انتها با ما همراه باشید:

دژ وان

هعمانطور که اشاره کردیم این شهر  تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده و در دوران مختلف حکومت های بزرگی در آن حکمرانی نموده اند . که از این میان همه آن ها میتوان به اورارتینی‌ ها ، ارمنی‌ها ، رومیان ، سلجوقیان و عثمانیان اشاره نمود . هر کدام از آن ها آثاری رااز خود به یادگار گذاشته اند که تماشای آن شما را با گوشه ای از تمدن و فرهنگ دیرینه این منطقه آشنا خواهد نمود .

دژ باستانی یکی از برجسته ترین و کهن ترین آثار باستانی این منطقه با قیمت تور ترکیه مناسب است که بر روی تپه‌ ای مشرف به ویرانه های به جامانده از شهر اوراتو بنا گردیده است . قدمت این دژ به قرن هفتم میلادی باز می گردد و برای ساخت آن  از سنگهای بازالتی و آجرهای گلی استفاده شده است . برج تاریخی ساردور نیز یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر است که در اطراف دژ قرار دارد . یکی از ویژگی های این بنای تاریخی  وجود کتیبه‌هایی است که مربوط به فرمانروایی اورارتو است و بر روی آن به سه زبان پارسی کهن ، بابلی و ایلامی نگاشته شده است . برخی از باستان شناسان و تاریخدانان این حکاکی ها را به خشایار شاه کبیر نسبت داده و آن را متعلق به قرن پنجم میلادی می دانند .

شهر وان

کلیسای صلیب مقدس در جزیره آختامار

کلیسای صلیب مقدس از  دیگر آثار باستانی این شهر است که در وسط جزیره آختامار قرار دارد . باستان شناسان قدمت این کلیسا را به  ۹۱۵ تا ۹۲۱ نسبت می دهند . بنابراین قدمت آن چیزی در حدود هزار سال است . بر روی دیوارهای این کلیسا نقاشی های زیبایی دیده می شود  که روایتگر برخی از داستان های انجیل است .

قلعه هوساپ

قلعه هوساپ که قدمت آن به قرون وسطی باز می گردد از دیگر آثار باستانی موجود است که در امتداد ساحل رودخانه هوساپ قرار داشته  و دارای چهل برج در اطراف است . این برج ها برای محافظت از قلعه ساخته شده و از این دسترسی دشمنان به آن سخت و غیر ممکن بود. در اطراف این قلعه چندین مسجد و اقامتگاه وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود .

موزه

موزه تاریخی یکی از ارزشمند ترین جاذبه های دیدنی این شهر است و حین بازدید از آن با آثار منحصر بفردی  از دوره‌های مختلف تاریخی همچون امپراتوری های اورارتیان ، یونانیان و رومیان تا عثمانیان برخورد  خواهید نمود . همه این آثار در ویرانه های باستانی همین منطقه کشف شده است . در بخش دیگری از این موزه آثار مربوط به نسل‌کشی ترکها را می بینید که وقایع تلخ قتل‌ عام‌ خونین مردم منطقه را به نمایش گذارده است . در حیاط داخلی این موزه ، کتیبه ‌های بسیار ارزشمندی به چشم می خورد که بر روی آن ها حکاکی ‌های مختلفی انجام شده و همچنین سنگ قبرهای به جا مانده از اورارتیانی ها به نمایش در آمده است . در قسمت پایینی این موزه گلدان‌ های سرخ رنگی جلوه گری می کند که همراه با اشیاء گرانبهایی همچون طلا و جواهرات اورارتیانیان مجموعه ای جذاب و دیدنی را به نمایش گذارده است .

آبشار مرادیه

پیشنهاد می کنیم حداقل یک روز را به تماشای طبیعت زیبای آبشار مرادیه اختصاص دهید و روزی سراسر زیبائی را تجربه کنید . این منطقه دارای آب وهوایی خنک است و به خصوص در فصل تابستان محل مناسبی برای کمپ های یکی دو روزه است . آبشار مرادیه از شهر کمی فاصله دارد و در هشتاد کیلومتری مرکز شهر واقع شده است . روبروی این آبشار پلی معلق ساخته شده که گردشگران می توانند از روی آن شاهد مناظری زیبا باشند .

 گفته می شود یکی از پادشاه عثمانی به نام  سلطان مراد ششم به هنگام لشکرکشی به سمت بغداد در این محل اطراق کرده و از آن پس این آبشار ، مردایه نامیده شد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.