جاذبه های دیدنی جزیره کیش

جاذبه های دیدنی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایران است و روزانه هزاران مسافر از سراسر ایران مهمان این مروارید همیشه درخشان هستند . به خصوص حالا که با بیماری کرونا و قرنطینه آن روبرو هستیم ، سفر به این جزیره مورد استقبال بیشتر قرار گرفته و تعداد مسافران آن به دو برابر حالت عادی افزایش یافته است . کیش دارای طبیعتی زیبا و آرامشی بی پایان است و اغلب گردشگران با یک بار سفر به این جزیره در زمره مسافران همیشگی آن در می آیند . این جزیره در دهه های گذشته زیر ساخت های گردشگری خود را توسعه داده و در پی آن امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی در این جزیره سر بر آورده و همین امر یکی از دلایل افزایش روز افزون گردشگران است .

در ادامه این مطلب سفر باتو قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این جزیره را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید :

اسکله تفریحی کیش  

اگر در این جزیره به دنبال مکانی برای گشت و گذار در امتداد ساحل هستید و یا ترجیح می دهید برخی از تفریحات آبی هیجان انگیز را امتحان کنید ، پیشنهاد ما به شما اسکله تفریحی کیش است . این اسکله تماما چوبی در امتداد آب های نیلگون خلیج فارس کشیده شده و اگر بر روی عرشه‌ آن بایستید شاهد مناظری زیبای از افق و آبهای مواج و زلال خواهید بود . همچنین می توانید بسیاری از تفریحات آبی  مهیج را در اطراف این اسکه تجربه کنید که البته در این مکان با نرخ پایین تری در دسترس هستند . وقایق سواری ، پاراسل ، جت اسکی تنها نمونه ای از این تفریحات مهیج اند البته اگر مایل باشید میتوانید همراه با کشتی های تفریحی و یا کف شیشه از دریا و دنیای زیر آب دیدن کنید .

این اسکله چهار صد و سی و هفت  متر طول دارد به مراکز تفریحی معروفی همچون بولینگ مریم ، سینما چهار بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است .

جزیره هندورابی

حالا که مهمان این جزیره در سواحل کیش زیبا شده اید بهتر است از جزایر شگفت انگیز اطراف آن غافل نشوید ، زیرا همانطور که می دانید در اطراف کیش جزایر کوچک و بزرگ فروانی وجود دارد که میتوانید در زمان کوتاه و صرف هزینه نه چندان زیاد خود را به آن جا رسانده و از طبیعت زیبای آن دیدن کنید .

هندورابی یکی از جزایر بکر و زیبایی است که دسترسی به آن آسان و بازدید از آن بسیار جالب و تماشایی خواهد بود .  این جزیره دارای طبیعتی دل انگیز و مناظری شگفت انگیز است و در فاصله بیست و پنج کیلومتری از کیش قرار دارد .

گردشگران در زمان کمتر از یکساعت و با قایق های کرایه ای به این جزیره می آیند و یک روز کامل را غرق تماشای طبیعت بکر آن خواهند شد . در وسط این جزیره روستایی زیبا با بافت سنتی قرار دارد که هندورابی نامیده می شود و جمعیت اندکی در آن ساکن هستند . خانه های این روستا قدیمی بوده و از خشت و چوب ساخته شده و اهالی خونگرم آن با رویی گشاده از شما استقبال خواهند کرد .  ساحل هندورابی بسیار زیباست و صخره های مسطح آن برای نشستن و تماشای مناظر خیره کننده دریا ایده آل است .

جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش است و در حدود بیست و سه کیلومتر مربع مساحت دارد و طبق آخرین سرشماری ها تنها صد و نود نفر در آن ساکن هستند که بومیان آن اغلب عرب بوده و از طریق ماهیگیری امرار معاش می کنند . گفتنی است جزیره هندورابی در طول قرن پانزدهم میلادی در تصرف پرتغالی‌ها قرار داشت و آنان از این منطقه به عنوان پایگاه نظامی استفاده می کردند و هنوز هم در گوشه و کنار این جزیره آثاری از حضور آنان را میتوان دید .

Spectacular attractions of Kish Island

جزیره لارک

جزیره زیبای لارک یک جزیره آتشفشانی در تور کیش است که در اثر فوران های آتشفشانی و در طی میلیون ها سال پدید آمده است و قسمتی از آن در تنگه هرمز واقع شده است . این جزیره سکنه کمی دارد و بومیان آن اغلب به ماهیگیری مشغول هستند . در این جزیره آب لوله کشی و آشامیدنی وجود ندارد و روزانه آب مصرفی ساکنان از بندرعباس به وسیله کشتی به این جزیره آورده می شود .

تماشای منظره زیبای کشتی یونانی    

کشتی یونانی در واقع کشتی به گل نشسته ای است که برای مدت پنجاه سال در نزدیکی ساحل کیش رها شده است . این کشتی در سال ۱۳۴۵ و در حالی که تنها بیست و سه سال از عمر آن می گذشت برای فعالیت های بازرگانی راهی آبهای خلیج فارس شد و بعلت سنگینی بار نتوانست به مقصد برسد و در نزدیکی ساحل در میان گل و لای فرو رفت . پس از آنکه همه تلاش ها برای نجات و بیرون کشیدن آن بی نتیجه شد تمامی بار آن تخلیه شد و برای همیشه در میان آب ها و در نزدیکی ساحل رها گردید .  تا برای سالیان سال به یکی از جاذبه های دیدنی کیش تبدیل شود . تماشای مناظر زیبای طلوع و غروب خورشید از پس افق این ساحل و این کشتی به سوژه های ناب عکاسی تبدیل شده است .

همچنین در نزدیکی این ساحل یک سایت غواصی افتتاح شده و علاقمندان قادراند با گذراندن دوره ای یک ساعته برای بازدید از دنیای شگفت انگیز زیر آب راهی دریا شوند .

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.