تشکیل کلاس در ۵شنبه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی درسی

تشکیل کلاس در ۵شنبه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی درسی (اخبار اجتماعی)

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تعطیلی‌ مدارس به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا نباید به فرایند یاددهی و یادگیری لطمه بزند گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی مدارس به این موضوع اشاره و تاکید کرده است که اگر به دلیل شرایط اضطراری، مدرسه تعطیل و باعث تغییر تقویم سالانه بشود، مدیر مدرسه باید نسبت به جبران عقب افتادگی اقدام کند.

تشکیل کلاس در ۵شنبه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی درسی
تشکیل کلاس در ۵شنبه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی درسی

عباس سلطانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان دبیرستانی در کلانشهرهایی که به علت آلودگی هوا تعطیل بودند اظهار کرد: در سنوات گذشته نیز آموزش و پرورش با تعطیلات ناخواسته‌ای روبرو بوده که امسال هم تکرار شد و به دلیل بدی آب و هوا و آلودگی جوی، تعطیلی داشتیم.

وی افزود: این تعطیلی‌ها نباید به فرایند یاددهی و یادگیری لطمه بزند. زمان آموزش با توجه به محتوای کتاب درسی، پیش بینی شده و در اختیار معلمان قرار گرفته است تا بتوانند به اهداف کتاب درسی دست پیدا کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قانونگذار یعنی شورای عالی آموزش و پرورش در ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی مدارس به این موضوع اشاره و تاکید کرده است که اگر به دلیل شرایط اضطراری، مدرسه تعطیل و باعث تغییر تقویم سالانه بشود، مدیر مدرسه باید نسبت به جبران عقب افتادگی اقدام کند.

سلطانیان ادامه داد: تعداد روزهای تعطیلی در شهرهای مختلف، متفاوت است. شرایط مدارس را نیز باید مدنظر قرار بدهیم، برخی دو نوبته و برخی یک نوبته هستد. مدارس می‌توانند به اشکال مختلف از امکاناتی که دارند استفاده کنند، به عنوان مثال با اطلاع اولیاء، کلاس فوق برنامه برگزار کنند و یا با اطلاع اداره آموزش و پرورش کلاس‌هایی در روزهای پنج‌شنبه تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس تا پایان سال تحصیلی فرصت دارند عقب‌ماندگی‌های درسی را جبران کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت امتحانات دانش آموزان نیز گفت: طبق ماده ۳۷ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه، امتحانات نیم سال اول در دی ماه برگزار می‌شود. زمان و روزهای برگزاری امتحانات نیم‌سال اول در دی ماه در اختیار مدرسه و با هماهنگی اداره مربوطه تعیین می‌شود. شاهد بودیم که امتحانات نیم‌سال اول در شهر تهران با کمی تاخیر آغاز شد.

سلطانیان درباره ضرورت‌های تغییر تقویم آموزشی اظهار کرد: بازنگری در تقویم آموزشی بارها مطرح شده است، با توجه به اینکه کشور ما از اقلیم‌های آب و هوایی متفاوتی برخوردار است باید کار کارشناسی روی این طرح انجام شود و اگر به جریان تعلیم و تربیت کمک می‌کند، این اتفاق بیفتد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.