تاریخچه اپل و سیستم عامل IOS

تاریخچه اپل و سیستم عامل IOS (موبایل و تبلت_اخبار تکنولوژی)

شرکت اپل یک شرکت فن آوری چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در کوپرتینو ،کالیفرنیا است،که لوازم الکترونیکی مصرفی،نرم افزار رایانه و خدمات آنلاین را طراحی،توسعه و به فروش می رساند.این کشور به همراه آمازون،Alphabet ، فیس بوک و مایکروسافت یکی از پنج شرکتهای بزرگ فناوری به حساب می آید.

تاریخچه اپل و سیستم عامل IOS
تاریخچه اپل و سیستم عامل IOS

سلام خدمت همراهان گرامی مجله اینترنتی فارسی ها,با تاریخچه و مطالبی خواندنی درباره شرکت بزرگ و معروف اپل در خدمت شما هستیم.

محصولات سخت افزاری این شرکت شامل تلفن های هوشمند آیفون ، رایانه لوحی iPad،رایانه شخصی شخصی Mac،دستگاه پخش رسانه ای قابل حمل iPod،ساعت هوشمند اپل واچ،پخش کننده رسانه دیجیتال اپل تی وی، AirPods و بلندگو هوشمند HomePod است.

تاریخچه اپل و سیستم عامل IOS
پارک اپل یا apple park

نرم افزار اپل شامل سیستم عامل های macOS ، iOS  iPadO, watchOS و tvOS ، دستگاه پخش کننده iTunes مرورگر وب Safari،ابزار اثر انگشت صوتی Shazam و مجموعه های خلاقیت و بهره وری iLife و iWork و همچنین برنامه های حرفه ای مانند برشنهایی  Pro،Logic Pro و Xcodeاست.

خدمات آنلاین آن شامل فروشگاه iTunes،فروشگاهApp iOS ، Mac App Store  Apple Music Apple TV + ، iMessage و iCloud می باشد.سایر خدمات عبارتند از:Apple Store، Genius Bar،AppleCare Apple Pay ، Apple Pay Cash و Apple Card.

اپل توسط استیو جابز،استیو وزنیاك و رونالد وین در آوریل سال ۱۹۷۶ برای توسعه و فروش رایانه شخصی Apple I وزنیاك تأسیس شد،اگرچه وین سهم خود را در مدت ۱۲ روز به فروش رساند. در ژانویه سال ۱۹۷۷ با نام Apple Computer، Inc. گنجانیده شد و فروش رایانه های آن از جمله Apple II به سرعت رشد یافت.طی چند سال،جابز و وزنیاک کارمندی از طراحان رایانه را استخدام کرده بودند و خط تولید داشتند.

اپل در سال ۱۹۸۰ به موفقیت های فوری مالی دست پیدا کرد.طی چند سال آینده،اپل رایانه های جدیدی را با رابط کاربری گرافیکی مبتکرانه،مانند Macintosh اصلی در سال ۱۹۸۴،رونمایی کرد و تبلیغات بازاریابی اپل برای محصولات خود،تحسین های انتقادی گسترده ای را به دست آورد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.