تأثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم از زبان پناهیان

تأثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم از زبان پناهیان

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: ویروس کرونا به ما می‌گوید مراقبت را افزایش دهیم و این نیاز تمام زندگی است. مراقبت کردن ما اگر به جایی برسد که به‌ دنبال کسب رضایت خدا باشیم، خدا برای ما راه را باز می‌کند تا از مشکلات نجات یابیم.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان طی یک سخنرانی اظهار داشت: امام محمدباقر (ع) در نامه‌ای به سعد می‌فرمایند: تقوا سبب می‌شود که شما تلف نشوید، سرمایه‌ها و ‌استعدادهای شما از بین نرود و غنیمتی برای آخرت شما خواهد شد. نوح و یارانش با تقوا نجات پیدا کردند و صالح  و قومش با تقوا نجات یافتند. تقوا به معنای مراقبت است.

وی با اشاره به اینکه در این جریان شیوع ویروس کرونا پزشکان مدام می‌گویند که مراقبت کنید و دست‌های خود را بشویید، روبوسی نکنید و دست خود را هر جایی نزنید، تصریح کرد: مراقبت بد نیست، برخی اهلش نیستند زمانی که انجام می‌دهند حس تازه‌ای پیدا می‌کنند.

تأثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم از زبان پناهیانپناهیان با اشاره به تفاوت مراقبت‌های عادی با تقوا گفت: مراقبت عادی یعنی کورمال کورمال دست بکشی روی زمین تا به جایی برخورد نکنی یا دیگر مراقبات‌های بهداشتی زندگی یا مراقبت در رانندگی برای جلوگیری از تصادف و این سطح حداقلی مراقبت است. یک زمان هم مراقبت برای زمین نیفتادن حرف خداوند است. در روایتی از امیرالمومنین (ع) داریم هرکس مراقبت کند امر خداوند را خدا از او مراقبت خواهد کرد و اثر مراقبت خدا از ما بسیار بیشتر از مراقبت ما از خود است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام باقر (ع) می‌فرماید: «إِنَّ اللهَ عَزَّوَجلَّ یَقِی بِالتَّقْوَی عَنِ الْعَبْدِ مَا عَزَبَ عَنْهُ عَقْلُهُ؛ خداوند عزیز و جلیل به واسطه تقوا آنچه را که عقل بنده به آن نمی‌رسد، از وی دور می‌گرداند» ما امروز نمی‌دانیم کدام محیط ویروس دارد؟ این ویروس به ما می‌گوید تا مراقبت را افزایش دهیم و این نیاز تمام زندگی است. مراقبت کردن ما اگر به جایی برسد که به‌دنبال کسب رضایت خدا باشیم، خدا برای ما راه باز می‌کند تا از مشکلات نجات یابد.

وی اضافه کرد: فردی که مشکلاتش زیاد شد، باید سطح مراقبت را افزایش دهد، نماز را اول وقت‌تر بخواند و با دقت‌تر آن را به جا بیاورد. اینکه انسان مراقبت کند تا حرف خدا زمین نیفتد، تمام منافع دنیایی‌اش بهتر تأمین می‌شود.

فیلم سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در خصوص تأثیر ویروس کرونا بر زندگی را اینجا ببینید:

منبع: فارس

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.