بی مصرف ترین اختراع های دنیا

بی مصرف ترین اختراع های دنیا

اختراع به چه دردی می‎‌خورد؟ قبول دارم که سوال عجیبی است. حتی یک بچه کوچک هم جوابش را می‎‌داند. مگر می‎‌شود درباره فایده کار مخترع‌‎ها چندوچون کرد؟ یعنی مثلا ممکن است درطول تاریخ و در گوشه‎‌ای از جهان، اختراعی با هدف آسان‌‎تر کردن زندگی بشر، انجام نشده‌‎باشد؟ بله! پشت همه اختراع‎‌ها ایده‌‎های درخشان و کاربردی وجود ندارد؛ بعضی‎‌های‎‌شان مسخره‌‎اند، بعضی‎‌ها غیرضروری و بعضی‎‌ها غیرعادی. مثل چی؟

قلم بینی
قلم بینی یا شاید هم بینی قلمی(!) اید‌ه‌‎ای است که قرار بوده انجام همزمان چند کار با تلفن همراه را ممکن و آسان کند. درواقع طراحش چنین هدفی داشته‌‎ ولی نتیجه یک نیمچه ماسک خنده‌‎دار از آب درآمده‎ که بعید است کسی دلش بخواهد آن را روی صورتش بگذارد.

صندل گنج‌‎یاب
دارید در ساحل قدم می‌‎زنید و خبر ندارید که زیرپای‌‎تان ممکن است چه گنج‎‌هایی نهفته باشد. اما نه! با پوشیدن یک جفت صندل خاص که گنج‎‌یاب به آن وصل می‎‌شود، می‌توانید با خیال راحت دل به دریا بزنید. این ایده نبوغ‎‌آمیز به ساخت وسیله‌‎ای منجرشده ‌‎است که احتمالا باعث خنده خرچنگ‌‎ها و گوش‎‌ماهی‌‎ها می‌‎شود.

چتر هوشمند
یک مخترع زیرک، چتر هوشمندی ساخته‌‎است که به صاحبش زمان باریدن باران را خبر می‌‎دهد. از این بهتر نمی‎‌شود. در یک روز ابری، چتر هوشمند‎تان را برداشته‌‎اید. ناگهان باران می‌‎گیرد و شما که به‌طور طبیعی متوجه خیس شدن‎‌تان نمی‌شوید، با هشدارهای به‌‎موقع چترتان نجات پیدا می‌کنید!

چنگال انگشتی
طوری به این عکس نگاه نکنید که انگار غذاخوردن با چنگال، کار راحتی است اما دیگر نگران نباشید. چنگال انگشتی اختراع شده‌‎است تا دشواری نگه‎داشتن چنگال در دست را برای شما آسان کند. کاش مخترع‌‎ها زودتر قاشق انگشتی هم بسازند که این بخش پرمشقت زندگی یعنی غذاخوردن برای‌‎مان قابل تحمل شود.

دوچرخه بدون رکاب
خلاقیت هیچ پایانی ندارد. شما می‎‌توانید با ایجاد تغییراتی کوچک در وسایل موجود، از آن‎‌ها وسایلی تازه با کاربردی متفاوت بسازید. مثلا می‌‎توانید رکاب های یک دوچرخه را حذف کنید. البته قبلا یک نفر این کار را کرده‎ و دوچرخه بدون رکابی ساخته که بیشتر شبیه به یک ابزار شکنجه متعلق به دوران باستان است. در توضیح این اختراع آمده‌‎ که برای تقویت عضلات مفید است.

پنکه گوشی
وقتی مدت زیادی با تلفن همراه‌‎تان کار می‎‌کنید، داغ می‌‎کند؟ خب یک پنکه کوچک مشکل شما را حل می‎‌کند البته به‌‎دلیل طراحی حساب‎‌نشده‌‎اش، مشکل دیگری بهتان اضافه می‎‌کند؛ وقتی پنکه را به گوشی وصل می‎‌کنید، دیگر نمی‎‌توانید از آن استفاده کنید مگر این‎‌که گوشی را وارونه توی دست‌‎تان بگیرید یا برای مدتی آن را بگذارید کنار.

نویسنده : الهه توانا،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.