بیوگرافی میلیونر ایلان ماسک

بیوگرافی میلیونر ایلان ماسک(بیوگرافی)

ایلان ماسک کیست؟

بیوگرافی میلیونر ایلان ماسک:ایلان ماسک  (Elon Reeve Musk) متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ میلادی است,کارآفرین و بازرگان آمریکایی متولد آفریقای جنوبی است,

که X.com را افتتاح کرد که بعدا به پی پال (Pay Pal) تبدیل شد.

او SpaceX  و تسلا موتور (Tesla Motors) در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی افتتاح کرد,ماسک پس از فروختن پروژه استارت آپ (Zip2)خود به یک مولتی میلیونر تبدیل شد.

بیوگرافی میلیونر ایلان ماسک
ایلان ماسک

ماسک در ماه مه ۲۰۱۲،هنگامی که شرکتش SpaceX موشکی پرتاب کرد که اولین وسیله نقلیه تجاری  به ایستگاه فضایی بین المللی است، سرخط روزنامه و خبر ها شد. وی با خرید SolarCity در سال ۲۰۱۶،رزومه خود را تقویت کرد و با گرفتن سمت مشاور در اوایل دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور،جایگاه خود را به عنوان یک رهبر صنعتی تقویت کرد.

مادر و پدر ایلان ماسک

مادر ماسک،مای مایک, یک مدل کانادایی و پیرترین زنی است که در  کمپین Covergirl بازی می کند. هنگامی که ماسک در حال بزرگ شدن بود،او در یک آن واحد در پنج شغل برای حمایت از خانواده خود کار میکرد.

پدر ماسک،ارول مسک،مهندسی ثروتمند اهل  آفریقای جنوبی است.

ماسک دوران کودکی خود را با برادرش کیمبال و خواهرش توسکا در آفریقای جنوبی گذراند. والدینشان هنگام ۱۰ سالگی طلاق گرفتند.

اوایل زندگی

ماسک در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در پرتوریا،آفریقای جنوبی متولد شد.در زمان کودکی،ماسک چنان در آرزوهایش در مورد اختراعات گم شده بود که والدین او به پزشکان وی برای بررسی شنوایی وی دستور آزمایش دادند.

در زمان طلاق والدینش،وقتی ۱۰ ساله بود،ماسک علاقه به رایانه ها پیدا كرد. او به خودش آموخت که چگونه برنامه نویسی کند و هنگامی که ۱۲ سال داشت،اولین نرم افزار خود را فروخت:بازی ای که ساخته بود به نام Blastar.

در مدرسه ماسک قد کوتاه،درونگرا و کتابخون بود. او تا ۱۵ سالگی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و با رشد بلوغش که مواجه شد یاد گرفت با کاراته و کشتی از خود دفاع کند.

در ۱۷ سالگی،در سال ۱۹۸۹ ، ماسک برای شرکت در دانشگاه Queen و جلوگیری از خدمت اجباری در ارتش آفریقای جنوبی به کانادا نقل مکان کرد. در آن سال ، ماسک تابعیت تابعیت کانادایی خود را به دست آورد ، تا حدودی به این دلیل که احساس می کرد تابعیت آمریکا را از طریق آن مسیر آسان تر می کرد.

در سال ۱۹۹۲،ماسک برای تحصیل در زمینه تجارت و فیزیک در دانشگاه پنسیلوانیا،کانادا را ترک کرد.وی با درجه لیسانس اقتصاد فارغ التحصیل شد و برای لیسانس دوم لیسانس فیزیک ماند.

و الآن هم در خدمت شما هست این نابغه در آمریکا با ماشین های برقی تسلا و پروژه های عظیم و علمی فضایی کدوم یکی از شما الگوتون رو این شخص قرار دادین؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.