بررسی وضعیت سلامتی از طریق جرم گوش

بررسی وضعیت سلامتی از طریق جرم گوش

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” بررسی وضعیت سلامتی از طریق جرم گوش” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

ویژگی‌های مواد داخل بدن مانند رنگ و تراکم ادرار،‌ مدفوع، بزاق دهان و آب بینی و جرم گوش می‌تواند گویای برخی بیماری‌ها باشد.

 

همه ما می دانیم که جرم گوش مانع از ورود و نفوذ زیاد باکتری‌ها و چرک و کثیفی به اعماق گوش می‌شود و از برخی علایم آن می‌توان به نکاتی درباره وضع سلامت پی برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ادامه مطلب را بخوانید:

حالت آبکی و ‌رنگ مایل به سبز

اگر دچار تعرق شده‌اید، احتمالا ترشحات آبکی گوش نتیجه تعرقی است که به داخل گوش‌تان رفته و با جرم گوش ترکیب شده است اما اگر عرق نکرده‌اید و متوجه شدید که جرم آبکی گوش رنگ مایل به سبز یا زرد تیره دارد نشان‌دهنده عفونت گوش است.

چسبنده یا خشک

تحقیقات نشان می‌دهد جرم گوش در افراد ساکن آسیا، خشک است در حالی‌که مردم آفریقا یا اروپا جرم گوش مرطوب یا چسبنده دارند. این حالت، نوعی سازگاری ژنتیکی با آب و هواست.

بوی تند

بوی تند ترشحات گوش نشان می دهد که گوش میانی‌تان دچار عفونت شده است. اگر گوش میانی شما جرم بگیرد در حس تعادل شما هم اختلالاتی رخ خواهد داد، یا اگر گوش‌تان وزوز می‌کند یا حس می‌کنید که گرفته یا پر شده است حتما به پزشک مراجعه کنید.

ترشح غیرعادی

عفونت‌ها یا پارگی در پرده صماخ گوش می‌تواند باعث ایجاد کیست در گوش شود . کیست ها منجر به جمع شدن جرم و کثیفی در مجرای گوش می‌شود و کثیفی و روغن گوش به شکل قطره خارج می‌شود.

احساس گرفتگی

اگر جرم گوش تان تولید نشود، ممکن است دچار بیماری نادری به نام «کراتیت» شده باشید. در این شرایط جرم گوش به جای آن‌که به خودیِ خود از آن خارج شود، در داخل گوش جمع می‌شود.

پوسته پوسته شدن

به دنبال افزایش سن جرم گوش حالت پوسته‌پوسته بیشتری پیدا می‌کند. این حالت مشکل خاصی نیست .

خطر استفاده از گوش پاک کن

استفاده از گوش پاک کن جرم را عمیق تر و به درون گوش و نزدیک پرده گوش هدایت و روند پاک‌سازی گوش را کند می کند. از طرفی به پرده گوش آسیب می زند .

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.