بررسی تفاوت های اکانت رایگان و پرمیوم اسپاتیفای

بدون شک Spotify یکی از محبوب ترین سرویس های پخش موسیقی در جهان است و به عنوان یک کتابخانه بزرگ موسیقی و پادکست به حساب می آید. در این مقاله سعی کرده ایم تفاوت های Spotify premium و free را بررسی کنیم و ببینیم که آیا سرویس پریمیوم آن ارزش پرداخت را دارد یا می توانیم برای صرفه جویی در هزینه به همان سرویس رایگان Spotify با تبلیغات آن بسنده کنیم. با ما بمان…

تجربه ناخوشایند در طرح رایگان Spotify

در واقع، تعدادی تفاوت کلیدی و کلی بین Spotify Premium و Free وجود دارد. در سرویس رایگان اسپاتیفای برای تلفن همراه می توانید ۶ آهنگ را رد کنید یا به عبارتی ۶ آهنگ را رد کنید اما در سرویس پریمیوم اسپاتیفای به هر تعداد که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید!

یکی دیگر از اشکالات سرویس رایگان Spotify این است که نمی توانید آهنگ های خاصی را برای گوش دادن انتخاب کنید و به جای آن فقط می توانید یک آلبوم یا لیستی از آهنگ ها را برای پخش انتخاب کنید. اما در نسخه پریمیوم Spotify می توانید هر چند بار که بخواهید به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید.

در سرویس رایگان Spotify، اگر به یکی از ۱۵ آهنگ لیست شده در لیست سرپرستی Spotify در زیر “Made for You” در صفحه اصلی گوش دهید، می توانید آهنگ هایی را برای پخش با پرش های نامحدود انتخاب کنید.

این آهنگ‌ها شامل لیست‌های پخش محبوب مانند RapCaviar و Alternative R&B و همچنین لیست‌های پخش متناسب با سلیقه شنیداری شما مانند Discover Weekly، Daily Mix و Release Radar می‌شوند. .

جالب است بدانید که آهنگ های این لیست های پخش اغلب تغییر می کنند. اگر یک نماد آبی رنگ در کنار عنوان PlayList مشاهده کردید، به این معنی است که فقط می توانید ترتیب آهنگ ها را به هم بزنید.

این سرویس در اکثر دستگاه های مدرن از جمله رایانه‌های Windows ،macOS و Linux، تلفن‌های هوشمند و رایانه لوحی iOS و Android و بلندگوهای هوشمند مجهز به هوش مصنوعی مانند Amazon Echo و Google Home در دسترس است. برخلاف فروش فیزیکی یا بارگیری، که به ازای هر آهنگ یا آلبوم فروخته شده قیمت مشخصی به هنرمندان پرداخت می کند Spotify براساس تعداد جریان‌های هنرمند نسبت به کل آهنگ‌های پخش شده حق امتیاز پرداخت‌می کند.

مقایسه حذف تبلیغات مزاحم در Spotify پرمیوم و رایگان

آزاردهنده ترین چیز در مورد Spotify رایگان این است که تبلیغات مداوم باعث می شود موسیقی به طور مکرر پخش نشود. تبلیغات معمولا آزاردهنده هستند و عمداً طوری طراحی می شوند که در ذهن مردم بمانند و آنها را به خرید یک سرویس ممتاز تشویق کنند.

اسپاتیفای پریمیوم

اکثر این تبلیغات صدای آزاردهنده ای دارند. اگر اشتراک اسپاتیفای بخرید، دیگر نیازی به گوش دادن به این صداهای آزاردهنده ندارید و اگر از این زاویه به آن نگاه کنیم، این تبلیغات واقعا نیاز این سرویس را برای کسب درآمد و تشویق مردم به خرید اشتراک ممتاز Spotify برآورده می کند. برای خلاص شدن از شر این تبلیغات.

گوش دادن آفلاین به موسیقی در Spotify Premium

با استفاده از سرویس Premium Spotify، می توانید تعداد زیادی آهنگ را دانلود کنید تا به صورت آفلاین به آنها گوش دهید. این ویژگی زمانی که در پرواز هستید یا حتی زمانی که دیتای موبایل خود را خاموش کرده اید بسیار مفید است. شما نمی توانید هیچ آهنگی را در سرویس رایگان Spotify دانلود کنید و با این حساب همان پولی را خرج می کنید که برای اشتراک Premium Spotify پرداخت می کردید و از داده های تلفن همراه خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید!

در نسخه دسکتاپ Spotify، تفاوت های بسیار کمی بین Spotify Free و Spotify Premium وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید هر آهنگی را که می خواهید در نسخه دسکتاپ Spotify، با تعداد نامحدودی پرش گوش دهید. اکنون می خواهید نسخه Spotify شما رایگان یا پریمیوم باشد! البته در نسخه رایگان Spotify روی دسکتاپ همچنان با تبلیغات آزاردهنده مواجه هستید و نمی توانید هیچ آهنگی را دانلود کنید.

ویژگی های Discovery در هر دو سرویس Spotify یکسان است

یکی از بهترین ویژگی هایی که Spotify ارائه می دهد این است که راه حلی برای یافتن آهنگ های جدید در اختیار شما قرار می دهد. برای این منظور، Spotify کشف ویژگی جدید موسیقی را ایجاد کرده است. این در لیست‌های پخش الگوریتمی تولید شده مشاهده می‌شود، که برای پیشنهاد سبک‌هایی طراحی شده‌اند که با سابقه شنیداری شما مطابقت دارند.

در این بین، ممکن است واقعاً آهنگ یا هنرمند پیشنهادی را دوست نداشته باشید، در این صورت می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که نوع خاصی از موسیقی را فیلتر می کند یا آن هنرمند را در لیست سیاه قرار می دهد. همچنین یک لیست پخش “Release Radar” وجود دارد که هر هفته نسخه‌های جدیدی را از هنرمندانی که دنبال می‌کنید به‌روزرسانی می‌کند و برای شما به ارمغان می‌آورد.

Spotify دارای طیف گسترده ای از ژانرها، حالت ها و دسته بندی های دیگر در تب Browse است. برای کشف موسیقی های جدید می توانید به لیست پخش سرمقاله آن در اینجا گوش دهید. علاوه بر این، این سرویس فهرست‌های پخش سرمقاله‌ای را بر اساس سابقه فعالیت شنیداری شما پیشنهاد می‌کند و به‌صورت الگوریتمی فهرست‌های پخش «رادیویی» را برای هر آهنگ، هنرمند، آلبوم یا لیست پخش ایجاد می‌کند.

هنگامی که یک لیست پخش جدید ایجاد می کنید، الگوریتم Spotify آهنگ هایی را بر اساس عنوان لیست پخش و همچنین آهنگ هایی که قبلاً به لیست پخش اضافه کرده اید پیشنهاد می کند. فرقی نمی کند اشتراک Spotify داشته باشید یا خیر، این ویژگی ها به هر حال در دسترس هستند و می توانند بسیار مفید باشند.

از یک لیست پخش مشترک در Spotify لذت ببرید

برای ایجاد لیست های پخش مشترک، باید روی نماد سه نقطه در سمت راست بالای صفحه (در موبایل) یا در کنار عنوان PlayList (در دسکتاپ) کلیک کنید و گزینه “لیست پخش مشترک” را انتخاب کنید. انجام دادن.

سپس لینک آن لیست پخش را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این همچنین به آنها امکان می دهد آهنگ هایی را از لیست پخش اضافه یا حذف کنند. هر کسی که این پیوند را داشته باشد می تواند به لیست دسترسی داشته باشد.

این ویژگی برای زمانی که شما و هم اتاقی هایتان در یک مهمانی هستید یا زمانی که می خواهید با دوستان خود برای سفر برنامه ریزی کنید بسیار مناسب است. علاوه بر این، زمانی که می خواهید چند آهنگ را به طور منظم با شخصی به اشتراک بگذارید، بسیار کارآمد است.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر اشتراک Premium Family یا اشتراک Premium Duo نیز دارید، Spotify به صورت الگوریتمی یک “Family Mix” یا “Duo Mix” از آهنگ ها را بر اساس سابقه شنیداری همه اعضا ایجاد می کند. او انجام می دهد.

باید بدانیم که این از نظر فنی یک ویژگی اجتماعی محسوب نمی شود، زیرا در واقع این لیست های پخش توسط Spotify ایجاد می شوند و خود کاربران هیچ نقشی در ایجاد آنها ندارند. پس می توان گفت که این ویژگی در مقایسه با سرویس رایگان اسپاتیفای یک ویژگی مثبت به حساب نمی آید.

شما می توانید ببینید که دوستان شما بیشتر به دنبال چه چیزی هستند

اگر کاربر فیس‌بوک هستید، می‌توانید حساب Spotify خود را به حساب فیسبوک خود پیوند دهید و به دوستان فیسبوک خود کمک کنید تا نمایه شما را در Spotify با نام شما یا از طریق دکمه Find Friends در برنامه دسکتاپ پیدا کنند.

شما حتی می توانید نام کاربری Spotify دوستان خود را جستجو کنید، لیست پخش آنها را جستجو کنید و آنها را به کتابخانه خود اضافه کنید، سابقه شنیداری اخیر آنها را مشاهده کنید و سابقه گوش دادن فعال آنها را در برنامه دسکتاپ Spotify مشاهده کنید.

این یک راه عالی برای کمک به شما برای کشف موسیقی جدید یا حتی یافتن سبک موسیقی است که دوستان شما بیشتر به آن گوش می دهند. اگر فکر می کنید غریبه ها نیز می توانند به لیست پخش شما دسترسی داشته باشند یا آنچه را که فعالانه به آن گوش می دهید ببینند، می توانید لیست پخش خود را خصوصی کنید و فید گوش دادن فعال را غیرفعال کنید. باید بدانید که این ویژگی ها در هر دو مدل سرویس Spotify در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

اگر برای Spotify Premium پولی پرداخت نکنید، ممکن است نتوانید مقداری موسیقی پخش کنید
سرویس رایگان Spotify به هنرمندان در هر استریم Steam کمتر از سرویس Premium Spotify پرداخت می کند. اما در عوض، Spotify به هنرمندان این امکان را می دهد که برای دو هفته اول پس از انتشار موسیقی خود، یک دیوار پرداخت ایجاد کنند. اگر هنرمندی این گزینه و ویژگی را انتخاب کند، انتشار آن اثر فقط تا دو هفته بعد برای کاربران Premium در دسترس خواهد بود.

اگر می خواهید آخرین نسخه های هنرمندان را ببینید، این ویژگی شما را مجبور به خرید اکانت Spotify Premium می کند! علاوه بر این، اگر هنرمندان مورد علاقه شما برای شما مهم هستند و می خواهید از آنها حمایت مالی کنید، قطعا باید یک اشتراک Spotify Premium خریداری کنید.

کیفیت صدا در اشتراک Premium Spotify بسیار بالاتر است!

اگرچه Spotify فقط از فرمت‌های Lossy، AAC و Ogg Vorbis در هر دو حالت رایگان و پریمیوم پشتیبانی می‌کند، هنوز هم برخی تفاوت‌های کلیدی در کیفیت صدا بین Spotify Free و Spotify Premium وجود دارد.

حداکثر نرخ بیتی که Spotify رایگان در دسکتاپ پخش می کند ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و در موبایل ۱۶۰ کیلوبیت در ثانیه است. در حالی که با Spotify Premium، می‌توانید با سرعت ۳۲۰ کیلوبیت در ثانیه روی دسکتاپ و موبایل پخش کنید. این مقدار تفاوت به این معنی است که موسیقی ارائه شده در سرویس Spotify Premium حاوی داده های بیشتری است و در نتیجه جزئیات بیشتری برای صدای آن دارد.

سرویس Spotify Premium کیفیت بسیار بالاتری نسبت به Spotify رایگان دارد اما باید بدانید که این سرویس تنظیمات HiFi ندارد. لازم به ذکر است که Spotify در ۲۲ فوریه ۲۰۲۱ Spotify HiFi را معرفی کرد. این ویژگی با سرویس هایی مانند Deezer، Tidal HiFi و Amazon Music HD سازگار است. ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد این سطح از استریمینگ نداریم، اما تقریباً مطمئن هستیم که برای اولین بار در مناطق خاصی منتشر می شود.

کمتر در مورد ترفندهای Spotify صحبت شده است

سرویس Spotify به طور مداوم با ویژگی های جدید به روز می شود. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷، Spotify یک لیست پخش “Time Capsule” را برای همه کاربران ۱۶ سال و بالاتر، اعم از اینکه حساب های پریمیوم یا رایگان داشته باشند، ایجاد کرد. این لیست های پخش بر اساس سابقه شنیداری گسترده ای که نوجوانان به آن گوش می دهند، شخصی سازی شده اند.

یکی دیگر از ساخته های اخیر Spotify، لیست پخش حیوانات خانگی بود که کاربران می توانستند با وارد کردن نوع حیوان خانگی خود و همچنین رتبه بندی رفتار حیوان خانگی خود در چندین مقیاس مختلف، آن را شخصی سازی کنند. سپس این داده ها با ژانرها و سبک های موسیقی که کاربر از آن لذت می برد ترکیب می شود تا لیست پخش عالی برای کاربران و حیوانات خانگی آنها ایجاد شود.

خود را در Tinder و Instagram معرفی کنید

Spotify با بسیاری از برنامه های دیگر از جمله اینستاگرام و Tinder کار می کند. شما می توانید نام، هنرمند مورد علاقه و آثار هنری آلبوم خود را از یک آهنگ خاص به استوری اینستاگرام خود تنها با یک کلیک روی Spotify اضافه کرده و به اشتراک بگذارید.

اگر حساب Spotify خود را به حساب Tinder خود پیوند دهید، می توانید آهنگ های پخش شده خود را در نمایه Tinder خود پست کنید تا مطمئن شوید که افرادی را جذب می کنید که سلیقه شما در موسیقی مشترک است. همچنین می توانید حساب خود را به فیس بوک متصل کنید تا دوستان خود را بسیار آسان تر پیدا کنید.

Spotify با Android Auto به خوبی کار می کند و حالت Carplay دارد

هنگامی که گوشی هوشمند خود را از طریق بلوتوث به ماشین خود متصل می کنید، Spotify به طور خودکار به حالت Carplay یا Android Auto تغییر می کند، بسته به اینکه سیستم عامل یا ماشین شما از این ویژگی ها پشتیبانی می کند یا خیر.

این ویژگی ها حجم اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه را کاهش می دهد و برنامه ناوبری را در هنگام رانندگی ایمن تر می کند. (اما استفاده از این اپلیکیشن را در حین رانندگی به شما توصیه نمی کنیم، در چنین مواقعی باید از همراه خود بخواهید که این کار را انجام دهد)

آنها همچنین به راحتی با Google Maps و برنامه های حمل و نقل و ناوبری Waze ادغام می شوند. به طور مشابه، بسیاری از لوازم جانبی طراحی شده برای گوش دادن به موسیقی، مانند Samsung Galaxy Buds Plus، برای دسترسی آسان تر، یکپارچه سازی Spotify را نیز ارائه می دهند.

خلاصه آمار سال گذشته در Spotify Premium

یکی از قابلیت های اسپاتیفای که مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفته است “Spotify Wrapped” است. هر ماه دسامبر، Spotify یک انیمیشن از آمارهای مربوط به هر کاربر ایجاد می کند، از جمله آهنگی که کاربر در سال گذشته بیشتر به آن گوش داده است، تعداد دقایقی که در طول سال گذشته برای گوش دادن به موسیقی صرف کرده است یا پادکستی که کاربر به آن گوش داده است. بیشترین تعداد در سال گذشته و همچنین هنرمندانی که کاربر بیشتر به آثار آنها گوش داده است.

علاوه بر همه اینها، Spotify Wrapped یک سری اطلاعات آماری خاص مربوط به یک منطقه خاص یا حتی کل جهان را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در دسامبر ۲۰۱۹، Spotify حتی رکورد “Wrapped” را برای یک دهه در اختیار داشت. Wrapped هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران Premium Spotify در دسترس است، اما شایان ذکر است که کاربران Premium داده های شخصی بیشتری دریافت می کنند. از جمله اینکه در آن سال چند هنرمند را دنبال کردند یا بهترین هنرمند جدیدشان در آن سال چه کسی بود.

در نهایت؛ سرویس رایگان Spotify بهتر است یا Spotify Premium؟

با توجه به تمام نکاتی که در بالا ذکر شد و بررسی هایی که انجام شد متوجه شدیم که در واقع این Spotify Premium است که به دلیل داشتن امکانات بیشتر گزینه بهتری محسوب می شود. اما این که کدام سرویس را دوست دارید به شما بستگی دارد که آیا می خواهید برای اشتراک پریمیوم Spotify هزینه کنید یا خیر.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.