برای درمان عفونت ایمپلنت چگونه باید عمل کنیم؟

آیا امکان درمان ایمپلنت عفونی شده وجود دارد؟

گاهی اوقات، ایمپلنت‌های دندانی ممکن است عفونی شوند و باعث التهاب در بافت‌های نرم و از دست دادن استخوان اطراف ایمپلنت شوند که در چنین شرایطی نیاز به درمان عفونت ایمپلنت احساس می‌شود. به چنین شرایطی معمولاً پری ایمپلنتیت می‌گویند. طبیعتاً برای اینکه بخواهید عفونت ایمپلنت را درمان کنید، ابتدا باید با علائم آن آشنا شوید. مهمترین علائم عفونت ایمپلنت دندانی عبارتند از لثه‌هایی که هنگام مسواک زدن به راحتی خونریزی می‌کنند، لثه های حساس یا متورم در اطراف ایمپلنت و افزایش عمق پاکت در اطراف ایمپلنت.

اگر ایمپلنت عفونت کند استخوان اطراف آن خراب می‌شود و در نهایت دندان ایمپلنت شده لق می‌گردد. به همین دلیل درمان به موقع عفونت ایمپلنت برای حفظ سلامتی دهان و دندان شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

درمان عفونت ایمپلنت

درمان عفونت ایمپلنت را از کجا شروع کنیم؟

اولین گام در درمان عفونت ایمپلنت انجام عکسبرداری با اشعه ایکس است. این کار به شما نشان می‌دهد که آیا استخوان دندان را از دست داده‌اید یا خیر. در گام دوم شما باید پروب پریودنتال انجام دهید. انجام این کار به شما کمک می‌کند متوجه شوید عفونت شما به صورت دقیق در چه مرحله‌ای قرار دارد. پس از اینکه این مراحل را طی کردید باید به دندانپزشک مراجعه کنید و از او بخواهید یک روش مناسب برای درمان به شما پیشنهاد کند. در ادامه مهمترین روش‌های درمان را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

تمیز کردن اطراف ایمپلنت، اقدامی ضروری برای درمان عفونت

برای درمان عفونت ایمپلنت از کورت فیبر کربن یا دستگاه اولتراسونیک جهت پاکسازی کیسه‌های مخاطی کم عمق کمک گرفته می‌شود. انجام این فرایند دبریدمان زیر مخاطی نام دارد. در واقع در این فرایند از امواج با فرکانس بالا برای تمیز کردن ناحیه اطراف ایمپلنت که آلوده است استفاده می‌شود. البته ممکن است دندانپزشک شما بر اساس شرایطی که وجود دارد استفاده از نخ مکانیکی یا ابزارهای جرم گیری ظریف را توصیه کند. معمولاً در شرایطی که پاکت های مخاطی ۵ میلی متر یا عمیق تر باشد، دندانپزشک چنین توصیه‌ای می‌کند زیرا در چنین شرایطی ابزارها باید عمیق‌تر وارد شوند و باید مراقب بود که سطح میله زبر نشود. معمولاً این اتفاق تنها زمانی رقم می‌خورد که عمق پاکت مخاطی از ۴ میلیمتر بیشتر باشد.

چه زمانی برای درمان ایمپلنت به جراحی نیاز می‌شود؟

در درمان عفونت ایمپلنت معمولاً زمانی به روش جراحی نیاز می‌شود که ایمپلنت در مکان نامناسبی قرار داده شده باشد. برای اینکه به منطقه عفونت دسترسی راحتتر باشد برای جراحی معمولاً یک لبه کوچک از لثه را می‌برند و آن را به عقب بلند می‌کنند. همچنین قبل از آنکه لثه‌ها بخیه زده شوند تمیز کردن مکانیکی آن ها با مواد ضدعفونی کننده انجام می‌شود. ضمن به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر استخوان در حجم قابل توجهی از دست برود، ممکن است دندانپزشک ترجیح دهد ایمپلنت دندان را بردارد.

اهمیت سرعت عمل درمان عفونت ایمپلنت دندان

در درمان عفونت ایمپلنت دندان هرچه سرعت عمل بهتر باشد و سریعتر عفونت تشخیص داده شود، درمان ساده‌تر خواهد بود و شانس بیشتری برای نجات ایمپلنت وجود دارد. اگر حجم زیادی از استخوان از دست رفته باشد بافت‌های نرم اطراف ایمپلنت ممکن است نیاز به تمیز کردن با جراحی داشته باشند. همچنین باید آلودگی ها از سطح ایمپلنت پاکسازی شوند و از تکنیک‌های بازسازی استخوان برای بازیابی استخوان از دست رفته استفاده شود. در بدترین حالت اگر عفونت شدید باعث شل شدن ایمپلنت دندان شده باشد، نجات آن ممکن نیست. بهتر است پس از انجام ایمپلنت دندان حتماً معاینات خودتان را در بازه های زمانی کوتاه مدت نزد پزشکان انجام دهید تا از بروز آسیب‌های جدی پیشگیری به عمل آید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.