استفاده همزمان از دو ماسک، افراد را دربرابر کرونا ایمن می کند؟

استفاده همزمان از دو ماسک، افراد را دربرابر کرونا ایمن می کند؟

به نظر می‌رسد استفاده همزمان از ۲ ماسک تا ۹۶٫۵ درصد می‌تواند از گسترش ویروس کرونا بکاهد
همه می‌دانند استفاده از ماسک به کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کمک می‌کند، اما طبق مطالعه جدید منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به نظر می‌رسد استفاده از دو ماسک جراحی یا قرار دادن یک ماسک پارچه‌ای روی یک ماسک جراحی و ایجاد یک لایه دوم محافظتی می‌تواند میزان محافظت را هم برای فرد استفاده کننده و هم اطرافیان به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

Do using two masks at the same time make people safe against Corona?

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده مطالعه جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد اگر هر دو فرد آلوده و سالم همزمان از دو ماسک جراحی یا یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده کنند که کاملا محکم روی صورت بنشینند، انتقال ویروس کرونا تا ۹۶٫۵ درصد کاهش می‌یابد.ماسک‌ها پوشش‌های فیزیکی هستند که جلوی انتقال ذرات معلق تنفسی از ناشر به افراد دیگر را می‌گیرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ” چند بار می توانیم از ماسک استفاده کنیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید

ماسک، جلوی انتقال این ذرات به کاربر را می‌گیرد. به این ترتیب اگر یک لایه پوشش فیزیکی دارید و یک لایه دیگر به آن بیفزایید، این محافظت به شکل خوبی افزایش می‌یابد. نکته اصلی این است که ماسک‌ها زمانی کارایی دارند و به‌درستی کار می‌کنند که اول از همه فاصله‌گذاری ایمن را حفظ کرده باشیم. همچنین ماسک‌ها به‌خوبی روی صورت نشسته باشند و به‌درستی استفاده شوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.