استانبول محبوب ترین مقصد گردشگری در دنیا

استانبول محبوب ترین مقصد گردشگری در دنیا

کشور ترکیه با دارا بودن شهری مانند استانبول توانسته در حوزه جذب گردشگر حرفی برای گفتن داشته باشد. این شهر زیبا که بخشی آسیایی و بخش دیگر آن اروپایی است، یکی از پرطرفدار ترین شهرهای توریستی دنیا محسوب می شود که هر ساله تعداد زیادی از مسافران را وادار به خرید بلیط استانبول می کند! به طوری که آمارها نشان می دهد، ایرانیان زیادی مشتری پرو پا قرص سفر به استانبول هستند.

حال سوالی که پیش می آید این است که چه عواملی باعث می شوند، استانبول این همه طرفدار داشته باشد و چرا یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شود؟ در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم. اگر قصد خرید بلیط هواپیما استانبول را دارید، با ماهمراه باشید.

Istanbul

سهم ایران در گردشگری ترکیه

در بسیاری از وب سایتها می توانید تبلیغات زیادی را درباره سفر به استانبول مشاهده کنید. از تور استانبول گرفته تا بلیط هواپیما استانبول که در سایت های مختلف تبلیغ می شوند. اما آیا استانبول آن چنان که از آن تعریف و تمجید می شود، بهترین مقصد سفر می باشد یا صرفا یک تبلیغات هدفمند است؟!

بر طبق آمارهای رسمی مسافرت ایرانی‌ها به ترکیه در سال ۲۰۱۸ در حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است! اما با افزایش قیمت دلار آمار سفر ایرانی ها به ترکیه کاهش پیدا کرد. تا جایی که در سال ۹۸ با کاهش ۱۰ درصدی آمار گردشگران به ترکیه مواجه شدیم. با این حال تجربه ثابت کرده که هرگاه نرخ دلار از ثبات خوبی برخوردار شود، بار دیگر آمار خرید بلیط استانبول بالا می رود!

خروج ارز از کشور برای سفر به استانبول

براساس آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) استانبول با ۵۲ میلیون توریست در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان ۱۰ مقصد برتر جهان رتبه ششم جذب گردشگر را از آن خود کرد. همچنین سازمان آمار ترکیه، در هشت ماه اول ۲۰۱۹ ورود حدود ۳۱ میلیون گردشگر خارجی به این کشور را تایید کرد.

با بررسی بیشتر به خوبی در می یابیم که در هشت ماه اول ۲۰۱۹ حدود ۳۷/۱ میلیون گردشگر ایرانی راهی ترکیه شدند که با سهم ۴/۴ درصدی از گردشگران خارجی پنجمین کشوری است که مشتاق سفر به ترکیه است! گردشگران ایرانی در سال ۲۰۱۸ با سهم ۷درصدی، در رتبه دوم بیشترین ورودی‌ به استانبول را کسب کردند.

هزینه سفر هر گردشگر خارجی روزی ۱۰۶ دلار به طور متوسط می باشد که این رقم به علاوه هزینه رزرو هتل و ارز همراه درحدود یک میلیارد دلار در ۸ ماهه اول ۲۰۱۹ می باشد.

استانبول گردشگری

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول تنها شهر جهان است که در بین دو قاره آسیا و اروپا واقع قرار دارد. شهری رومی که با فتح سلطان محمد دوم فاتح در ۲۹ ماه می سال ۱۴۵۳ به عنوان سومین پایتخت امپراطوری عثمانی شناخته شد. از آن روز تا به حال استانبول به عنوان شهری زیبا و دیدنی توانسته است جای خود را در بین گردشگران باز کند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • مسجد سلطان احمد
  • آب ‌انبار تاریخی باسیلیکا
  • قصر توپ‌‌کاپی
  • برج گالاتا
  • بازار بزرگ استانبول
  • آکواریوم استانبول
  • و بسیاری از مکان های دیدنی و زیبا که سفر به استانول را برای شما به یادماندنی می کند.

 ۵ دلیل محبوبیت سفر به استانبول

چرا استانبول مقصد محبوب گردشگری است؟ بسیاری از افراد استانبول را به عنوان مقصدی زیبا و خاطره انگیز انتخاب می کنند و به دنبال خرید بلیط استانبول و رزرو هتل استانبول می باشند. سوال اینجاست که علت این همه تقاضا برای سفر به این شهر ترکی چیست؟ بارها در طول سال شاهد برگزاری تور های استانبول و یا فروش بلیط چارتر استانبول هستیم که نشان دهنده تقاضای بالا از سوی مسافران است. با بررسی های انجام شده می توان دلایل محبوبیت دومین شهر مهم ترکیه را برشمرد که شامل موارد زیر می شود:

اماکن تاریخی استانبول، غذاهای ترکی، جاهای دیدنی استانبول، فرهنگ استانبول و امنیت در استانبول.

خرید بلیط هواپیما استانبول

سایت های زیادی در سطح کشور وجود دارند که توانایی ارائه بلیط هواپیما استانبول را دارند. این سایت ها با همکاری ایرلاین های متنوعی مانند پگاسوس، ترکیش ایر، ماهان و غیره می توانند همه روزه بلیط استانبول را به مسافران عرضه کنند. بنابراین شما می توانید با مراجعه به سایت های مناسبی مانند علی بابا، تیک بان، قاصدک و فلایتیو، بلیط استانبول و بلیط لحظه آخری استانبول را تهیه کنید.

خرید ارزان ترین بلیط استانبول

برای تجربه سفرهای ارزان و اقتصادی به استانبول باید به سایتی مراجعه کنید که می تواند بلیط ارزان استانبول را به راحتی به شما ارائه دهد. سایت های متعددی که در بالا ذکر شد، بهترین سایت های داخل کشور برای رزرو بلیط هواپیما هستند اما اگر به دنبال خرید ارزان ترین بلیط استانبول می باشید، پیشنهاد می شود تیک بان را در گوگل جستجو کرده و در لیست پروازها با توجه به قیمت بلیط استانبول، ارزان ترین بلیط را رزرو و خریداری کنید.

سامانه خرید بلیط تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما با ارائه خدماتی نوین و پشتیبانی ۲۴ ساعته بلیط ارزان استانبول را در کمتر از چند لحظه در اختیارتان می گذارد. فقط کافیست بهwww.tikban.com  مراجعه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.