از Metaverse تا اتریوم!! ۸ ترند بازارهای سرمایه‌ گذاری

روزی فرامی‌رسد که ما دائماً به متا ورژن متصل خواهیم بود، حواس بینایی، شنوایی و لامسه ما از آنچه هستند فراتر خواهند رفت، عناصر دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب خواهیم کرد یا کاملاً در محیط‌های سه‌بعدی غوطه‌ور خواهیم شد.

برای اینکه بدانیم معنای metaverse چیست این کلمه در واقع ترکیبی از دوکلمه متا به معنای فراتر و verse هم به معنای جهان است. متاورس در یک‌کلام دنیای دیجیتال است. جایی که هر چیزی که بتوانیم تصور کنیم می‌تواند وجود داشته باشد.

چنین چیزی هنوز وجود ندارد، بنابراین اساساً یک مفهوم علمی – تخیلی است، اما نسخه‌های اولیه متاورس وجود دارد و شرکت‌ها در حال آزمایش هستند.

متاورس روزی به یک اقتصاد عظیم تبدیل خواهد شد و در آن زمان ارزش آن بیش از ۱۰ برابر ارزش اقتصاد فعلی جهانی خواهد بود. بسیاری از کارها را می‌توان با قراردادهای هوشمند انجام داد. یکی از این موارد معرفی یک آیتم دیجیتال منحصربه‌فرد توکن بی‌سابقه (NFT) است.

از Metaverse تا اتریوم

به‌طورکلی، متاورس را می‌توان به‌عنوان دنیای مجازی تعریف کرد که در آن زندگی، کار و بازی می‌کنید. از خرید لباس‌های طراحان گرفته تا خرید یک‌خانه مجازی به‌واسطه بخش بزرگی از پلتفرم‌هایی است که این دنیای مجازی در حال ظهور را تشکیل می‌دهند.

برای انجام هر کار به پول نیاز است، ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم و…. هستند که می‌توانید به‌واسطه آنها پرداخت‌های خود را انجام دهید. ارزی که برای شرکت در بسیاری از تجربیات مجازی توکن‌های متاورس، استفاده می‌شود، برخی از بهترین ارزهای رمز پایه امسال بودند.

دلار خود را با ارز دیجیتال مبادله کنید

برخی از پلتفرم‌های محبوب برای خرید ارز دیجیتال متاورس عبارت‌اند از بایننس، Gemini و کوین بیس. این صرافی‌ها به شما کمک می‌کنند تا ارز فیات را به کریپتو متاورس موردنیاز خود تبدیل کنید. اگر قبلاً صاحب ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین یا اتر هستید، می‌توانید آن را مستقیماً با توکن‌های متاورس مبادله کنید.

چه ارز دیجیتالی باید دریافت کنید؟

خوب، این بستگی به پلتفرم موردنظر شما برای کاوش دارد. هر پلتفرم متاورس معمولاً توکن‌های رمزنگاری مخصوص به خود را دارد از جمله MANA، SAND، AXS، اتر (ETH) که کاربران می‌توانند به‌صورت آنلاین خریداری و استفاده کنند.

اتر (ETH) یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال مورداستفاده برای خرید زمین دیجیتال یا بازی‌ها و ارز دیجیتالی است که پلتفرم بلاک‌چین اتریوم را تقویت می‌کند و برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و NFT استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که اتر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است، می‌توان آن را تقریباً در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Coinbase، Gemini یا eToro خریداری کرد. تفاوت معامله ارزهای دیجیتال نسبت به معاملات فارکس دارای این مزیت است امکان معامله ۲۴ ساعته برای سرمایه‌گذاران فراهم است اما ساعت بازار فارکس محدود است و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی تعیین می‌شود.

متاورس

ازآنجایی‌که اتر مختص هیچ دنیای متاورستی نیست، می‌توان از آن برای خرید مستقیم در محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، از جمله Decentraland و The Sandbox نیز استفاده کرد.

جدا از خرید اتریوم از طریق صرافی‌ها می‌توانید آن را استخراج هم نمایید. اما بدانید که استخراج اتریوم، همانند ماینینگ یک فعالیت سرمایه‌گذاری است و هر سرمایه‌گذاری ریسک دارد؛ بنابراین استخراج اتر و محاسبه استخراج اتریوم با کارت گرافیک یا هر ارز دیجیتال دیگر به معنای وصل کردن دستگاه و پول‌دار شدن نیست. عوامل زیادی در سودآوری استخراج نقش داند، از جمله استهلاک سخت‌افزار، هزینه برق، هزینه سخت‌افزار و…

این روزها بیشتر استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک (GPU) انجام می‌شود. البته برای اتریوم یک دستگاه استخراج ویژه (ASIC) معرفی شده است، اما کارت گرافیک همچنان اصلی‌ترین سخت‌افزار استخراج اتر محسوب می‌شود. با کارت گرافیک می‌توان به‌غیراز اتریوم بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر را استخراج کرد.

توجه داشته باشید که برای استخراج به کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز دارید. مدل‌های خاصی از گرافیک‌های AMD و Nvidia برای این منظور مناسب هستند. فراموش نکنید که همه پردازنده‌های گرافیکی کارایی لازم برای استخراج را ندارند و بهتر است مدلی را انتخاب کنید که توسط بسیاری از ماینرها استفاده می‌شود و به‌نوعی امتحان خود را پس داده است.

برای محاسبه استخراج اتریوم با کارت گرافیک در سایت صرافی Digital Calculator Extraction می‌توانید سود استخراج خود را با واردکردن مجموع توان کارت‌های گرافیک محاسبه کنید.

توجه داشته باشید که قدرت یا هش ریت یا هش ریت هر کارت گرافیک در الگوریتم‌های مختلف متفاوت است.

۸ ترند بازارهای سرمایه‌گذاری

در اینجا ۸ روند سرمایه‌گذاری برتر در صنعت سرمایه‌گذاری جهانی آورده شده است.

  1. بازارها هنوز تحت‌تأثیر همه‌گیری کووید -۱۹ هستند. این بیماری همه‌گیر هنجارهای اجتماعی را تغییر داده و تقاضا برای پاسخگویی شرکت‌ها به سهام‌داران خود را افزایش داده است.
  2. احتمال افزایش نرخ فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ وجود دارد. زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را پایین نگه می‌دارد، سهام خوب عمل می‌کند، اما روزهای سیاست نرخ بهره صفر فدرال رزرو (ZIPR) به شماره افتاده است.
  3. نرخ بهره بالاتر و تورم بالاتر، دستورالعملی برای عقب‌نشینی وال‌استریت است. بااین‌حال، ممکن است فرصت‌هایی را در بازار اوراق قرضه نشان دهد یا حتی اخبار خوبی را برای پس‌اندازکنندگان در قالب APYهای بالاتر ارائه کند.
  4. راه‌حل‌های زنجیره تأمین. امروز هر بندر ایالات متحده را بررسی کنید و انبوه و انبوهی از کانتینرهای حمل‌ونقل را خواهید دید که منتظر تخلیه یا پرشدن مجدد با کالا هستند. این تنها یک نکته است که چالش زنجیره تأمین دیگر شبیه یک مشکل کوتاه‌مدت نیست.از Metaverse تا اتریوم!! 8 ترند بازارهای سرمایه‌ گذاری
  5. بازگشت به بازار در حال ظهور؛ بسیاری از بازارهای نوظهور که برای رشد به صادرات کالا متکی هستند، زمانی که قیمت صادرات آن افزایش می‌یابد، رشد می‌کنند. علی‌رغم این واقعیت که هم صادرات و هم تولید به‌عنوان سهمی از اقتصاد جهانی در حال کاهش هستند. انقلاب دیجیتالی به‌سرعت در حال رخ‌دادن است، و بزرگ‌ترین رشد را در بازارهای نوظهور ارائه می‌کند.
  6. چالش‌های در حال افزایش؛ غول‌های تجارت الکترونیک در ایالات متحده و چین در سال‌های اخیر به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند، اما ارزش بازار رقبای کوچک‌تر و محبوب از رشد سریع‌تری برخوردار است.
  7. محبوبیت بلاک‌چین افزایش می‌یابد؛ با تضعیف ارزش دلار و ترس از تورم، ارزهای جایگزین موردتوجه نهادهای اصلی قرار گرفته‌اند. همان‌طور که ارزش دلار کاهش می‌یابد و تورم ترس را از بین می‌برد. کیف پول‌های دیجیتال و وام دهندگان یکی از بزرگ‌ترین برندگان هستند زیرا متقاضیان از مؤسسات بانکی دور می‌شوند و به سمت یک سیستم مالی غیرمتمرکز می‌روند.
  8. هوش مصنوعی؛ هوش مصنوعی از فناوری خودروهای تسلا پشتیبانی می‌کند جستجوی گوگل نیز توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود ما انتظار داریم که این روند در سال ۲۰۲۲ و دهه آینده افزایش یابد. یک شرکت امنیت سایبری از قدرت هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و جستجوی تهدیدات سایبری استفاده می‌کند و از مشتریان خود در برابر حملات محافظت می‌کند.

در پایان

در این محتوا گفته شد که metaverse چیست. در متاورس، شما درصورتی که در فضای خود ساکن هستید، تعامل شما با دیگران تنها با یک آواتار آنلاین است که امکان حرکت آزادانه ، صحبت و عمل کردن را دارید. استقلال کاملی خواهید داشت که هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید، از جمله مالکیت دارایی مجازی، همان‌طور که مالک املاک واقعی هستید. حتی می‌توانید یک ملک یا ساختمان‌ ایجاد کنید و می‌توانید آن ملک را به سایر کاربران متاورس بفروشید، آن را با توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) یا واحدهای ارزش دیگر مبادله کنید. زندگی، کار و بازی نیاز به بودجه دارد و این به معنای داشتن ارز دیجیتال است که از طریق صرافی‌ها یا ماینینگ قابل دستیابی هستند.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.