آیا کرونا در زمستان وحشتناک‌تر می‌شود؟

آیا کرونا در زمستان وحشتناک‌تر می‌شود؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آیا کرونا در زمستان وحشتناک‌تر می‌شود؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

پاییز و زمستان کم‌کم فرا می‌رسد و معمولا در فصل‌های سرد موارد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا زیاد می‌شود. همین موضوع باعث نگرانی درباره افزایش ابتلا به کرونا شده است. با این حال پیش‌بینی روند این بیماری در زمستان پیچیده و نامعلوم است؛ هم دلایلی برای نگرانی وجود دارد هم دلایلی برای اطمینان خاطر.

آیا شیوع کرونا در زمستان بیشتر می‌شود؟

بنابر تازه‌ترین گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی
پاسخ به این سوال هنوز مشخص نیست ولی پاسخ علمی به سمت جواب مثبت متمایل است که تا حد زیادی بر اساس دانش ما درباره ویروس‌های دیگر است. چهار نوع ویروس کرونای دیگر هم وجود دارند که باعث علایم سرماخوردگی می‌شوند و همه آن‌ها در زمستان آسان‌تر سرایت می‌کنند.
همچنین آنفلوآنزا ویروس سرماخوردگی (راینو ویروس) و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) همه رفتارهایی مشابه دارند.

بزرگ‌ترین خطر این است که افراد به محافظت از خود کم‌توجهی کنند

دکتر ریچل لو از دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن می‌گوید: شاید کرونا هم ویروسی فصلی باشد، مثل ویروس‌های دیگری که در زمستان به اوج شیوع می‌رسند. با این حال سازوکارهایی که باعث شیوع فصلی می‌شوند خیلی کم شناخته‌ شده‌اند و معلوم نیست محصول شرایط آب‌وهوایی هستند یا رفتار انسان‌ها. بیرون بدن، تمام ویروس‌ها وقتی هوا سرد است، بهتر زنده می‌مانند. گروه مشاوران علمی بریتانیا برای موارد اضطراری می‌گویند: «برای ویروس کرونا، چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر دمای خاص و مطلوب است. در زمستان نور آفتاب و پرتو فرابنفش آن که باعث غیرفعال شدن این ویروس می‌شود، کم است. وقتی هوا خوب نیست، مردم در خانه می‌مانند و مهمانی در باغ یا بساط کباب در حیاط جذاب نیست. پنجره‌ها بسته‌اند و هوا در فضاهای سرپوشیده چندان جریان ندارد. همه این ها می‌تواند به شیوع ویروس کرونا کمک کند.»

آیا ویروس‌های دیگر مانند آنفلوآنزا می‌توانند مشکل ایجاد کنند؟

مسئله نگران‌کننده این است که شیوع آنفلوآنزا و افزایش کرونا با هم اتفاق بیفتد. البته تغییر عمیق در روال جامعه و رفتار ما برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، مانند بیشتر شستن دست، پوشاندن صورت، رعایت فاصله اجتماعی و دورکاری، بر انتقال ویروس‌های دیگر می‌تواند موثر باشد. پرفسور برکلی می‌گوید: «ممکن است رعایت فاصله اجتماعی از میزان آنفلوآنزا کم کرده باشد که خیلی خوب است. ولی من فکر نمی‌کنم بتوانیم به این اکتفا کنیم.» اگرعفونت‌های زمستانی دیگر که مانند ویروس کرونا باعث سرفه و تب می‌شوند زیاد باشند، باعث می‌شود مردم بیشتری تست شوند. همچنین در زمستان نور آفتاب و پرتو فرابنفش آن که باعث غیرفعال شدن این ویروس می‌شود، کم است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.