درمان خانگی برای کاهش منافذ باز پوست (پرتقالی)

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می کند و اجازه می دهد تا آن پوست نفس بکشد ؛آنها ،چندین کار انجام میدهند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند ،گسترش می یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشکدارند، منافذ بازتری دارند ؛ این منافذ ،به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده میشوند و حاوی چربی بیشتری هستند.برای رسیدن به یک پوست بی عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شوید.

منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود می کنند، بزرگ نمایی نیست بلکه حقیقت است چرا که منافذ باز پوست صورت در هر دوحالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی می کنند ؛ این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت می شوند. برای حفظ زیبایی و جوانی پوست با استفاده از ماسک های گیاهی و خانگی که در این بخش از سلامت نمناک توصیه می شود بایستی برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کنید.

منافذ باز پوست

منافذ باز پوست را چگونه ببندیم

علت پوست پرتغالی شدن و منافذ باز پوست چیست؟

دلایل متعددی برای ایجاد منافذ باز وجود دارد که شامل :استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی؛ تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی بعضی از علل رایج است.

راه و روش های خانگی برای درمان منافذ باز پوست و پوست پرتغالی کدام است ؟

تعداد زیادی از گیاهان، میوه ها و مواد مغذی در کاهش حفره های بزرگ شده تاثیر دارد ، اگر چه تعدادی از محصولات آرایشی موجود در بازار ،تحت عنوان رفع کننده این مشکل وجود دارد، شما نمی توانید این مشکل را به تنهایی از پوست خود حذف کنید برخی از داروهای خانگی که می توانند سطح منافذ باز را به حداقل برسانند، عملکرد برخی از داروها را آسان می کنند.

علت منافذ باز پوست

 علت پوست پرتقالی شدن و منافذ باز پوست

۱٫ یخ

یخ، درمانی فوری برای منافذ باز است که گردش خون را تحریک می کند و پوست شما را سالم تر می کند صورت خود را تمیز کنید و یک تکه یخ را در روز به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه مالش دهید این ،یک تونر است که منافذ را منقبض می کند. در هرحال، شما بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید ؛ برای نتایج بهتر، سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یا لیمو پر کنید و صورت خود را با آن بشویید. ماساژ تکه های یخی روی صورت شما، سبب بسته تر شدن منافذ پوستی میشود.

توجه: افراد مبتلا به سینوزیت یا مننژیت، نباید از این درمان استفاده کنند.

۲٫ عسل

عسل ،برای پوست فوق العاده عالی است، زیرا دارای خواص ضد باکتری، دارویی و درمانبخش است و حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که باکتری های بین منافذ را از بین می برند از سوی دیگر، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک است که پوست شما پوست را تمیز می کند و منافذ را پاک می کند. ترکیبی از ماست و عسل را بسازید و آن را در منافذ قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

درمان طبیعی منافذ باز پوست

بستن منافذ باز پوست با عسل

۳٫ اسکراب شکر و روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری شکر را بردارید، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو اضافه کنید تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و به آرامی روی صورت خود بمالید تا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند ، آن را با آب سرد تمیز کنید. برای نتایج بهتر، از این درمان یک بار در هفته استفاده کنید.

۴٫ ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی، اسید آمینه و دیگر آنزیم هایی است که پوست را جوان سازی می کند و منافذ را از بین می برد ، آن را روی تمام صورت خود قرار دهید و با کاغذ بافت دار بپوشانید وقتی ماسک کاملا خشک می شود، کاغذ را از پوست جدا کنید. این ماسک، برای کم کردن حفره های باز بسیار موثر است ؛ این روش، پوست را عمیقا پاک می کند و تمام ناخالصی ها و خاک را از بین می برد.

۵٫ بادام

بادام ،خواص ترمیم کننده پوستی داشته، منافذ باز را کاهش می دهد، تا جاییکه پوست شما را صاف و روشن می کند ، برای تهیه ماسک درمان پوست پرتغالی و رفع منافذ باز پوست ۵-۶ بادام را له کنید سپس چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را خرد یا رنده کنید، سپس صبر کنید و بگذارید ۲۰ دقبقه، روی صورت بماند بعد با آب سرد شستشو دهید. اسکراب ترکیب پودر بادام زمینی و پودر پوست پرتقال آماده کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و با حرکت دورانی مالش دهید ، این بهترین درمان برای منافذ باز پوست است.

یا موز را له کنید و دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه کنید، به پوست مالیده پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

درمان خانگی منافذ باز پوست صورت

بادام برای کاهش منافذ باز پوست

۶٫ خاک رس

دو قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری عسل و شیر را ترکیب کنید ، این مواد را به خوبی مخلوط کنید و در سراسر صورت خود پخش کنید. بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ترکیب ،پوست شما را تغذیه می کند و منافذ باز را کاهش می دهد.

۷٫ بخار

یکی از بهترین راههای باز کردن منافذ باز روی پوست است قبل از شروع این درمان، صورت خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید. پس از آن، بلافاصله آب سرد را پر کنید تا آنها را ببندد.

۸٫ گلاب و آب خیار

چند قطره گلاب را در آب خیار مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه شستشو دهید ؛ این ترکیب، منافذ باز را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیلیکا در خیار سبب بهبود بافت پوست می شود و به زیبایی بیشتر شما منجر می شود.

۹٫ سرکه سیب

سرکه سیب، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که منافذ را تقویت می کند و تعادل pH پوست را حفظ می کند ، به نسبت مساوی از آب و سرکه سیب بجوشانید با استفاده از پنبه ،سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پوست را با آب بشویید ؛ برای نتایج بهتر، از این ترکیب به طور مرتب استفاده کنید.

 درمان منافذ باز پوست در طب سنتی

سرکه سیب درمانی برای منافذ باز پوست

۱۰٫ چوب صندل

یک قاشق غذا خوری از پودر چوب صندل و پودر زردچوبه را بردارید و چند قطره روغن بادام را اضافه کنید. یک ماسک و خمیر متشکل از هر سه ماده تشکیل دهید و به آرامی روی صورت و گردن خود قرار دهید. بمدت ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید ؛ این ترکیب ،پوست شما را احیا خواهد کرد و تا حد زیادی منجر به کاهش منافذ باز خواهد شد.

۱۱٫ جوش شیرین

جوش شیرین، به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند که چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین می برد ، برای این کار ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب آشامیدنی مخلوط کنید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید و آن را برای مدت ۵ دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد شستشو دهید.

۱۲٫ ماسک جو دوسر

گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ را کاهش می دهد و روغن اضافی را از پوست جدا می کنداز سوی دیگر، بلغور جو دوسر، یک نرم کننده پوست عالی است که، پوست را تمیز و مرطوب کرده و آرام می کند و از روغن بیش از حد نیز پاک می کند.ترکیبی از این دو، روی صورت بمالید و آن را بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

 ماسک جو دوسر

ترکیب گوجه فرنگی و جو دوسر برای بهبود منافذ باز پوست

۱۳٫ ماساژ میوه

میوه ها، نه تنها پوست شما را آبرسانی می کنند، بلکه شفافیت آن را نیز حفظ می کنند ؛ ماساژ صورت خود را با استفاده از خمیر چند میوه ،مانند؛ پاپایا، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور، آناناس، هندوانه و غیره انجام دهید. این میوه ها ،منافذ کوچک پوست را کاهش می دهند و بافت مرده ی پوست را از بین می برد.

۱۴٫ شیر خام

شیر خام را می توان به عنوان پاک کننده طبیعی برای پوست استفاده کرد ، ابتدا چهره خود را پاک کنید.با استفاده از یک پنبه ،آن را روی صورت بمالید و به آرامی روی صورت خود بمالید ؛ ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس با آب تازه و خنک شسته شود این درمان همچنین، منافذ بزرگ صورت را تمیز می کند.

۱۵٫ کره و نمک

کمی کره را با نمک مخلوط کنید، یک خمیر تهیه میشود آن را روی حفره های باز قرار دهید ؛ این ترکیب را بمدت ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته.پس از آن، پوست را با آب سرد شستشو دهید ، این ماسک ،منافذ باز را پوشش می دهد و اندازه آن را کاهش می دهد.

کره و نمک

مخلوط کره و نمک موثر در درمان منافذ باز پوست

۱۶٫ شیر منیزیم

شیر منیزیم، اساسا، یک محلول هیدروکسید منیزیم است که به اثر ملین و آبرسان شناخته شده است. کمی از آن را برای ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید ؛ ابتدا آن را با آب گرم بشویید و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود.

۱۷٫ ماست

با استفاده از یک لایه نازک ماست بر روی پوست، فقط ۱۰ دقیقه بعد اثر آن را مشاهده می کنید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از ۱ سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، ۲ قرص آسپرین (ریز خرد شده) و ۱ قاشق چایخوری از ماست تهیه کنید و برای ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید سپس از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

۱۸٫ فندق

فندق ،یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ باز را بدون خشک کردن پوست شما به حداقل می رساند ؛ این ترکیب ،روغن اضافی را از بین می برد و باکتری ها، آلودگیها و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود قرار دهید صبر کنید تا خشک شود سپس با آب بشویید.

فندق

بستن منافذ باز پوست با فندق

۱۹٫ کاد هندی

کاد هندی، مانع ظهور منافذ بزرگ و باز روی پوست می شود ؛ کایتچو را با شیر (برای پوست خشک) یا گلاب(برای پوست روغنی)، ترکیب کنید و پودرصندل را برای تهیه خمیر اضافه کنید.این خمیر را روی صورت خود بگذارید، و بمدت ۱۲-۱۵ دقیقه، و پس از آن، با آب سرد شستشو دهید.

۲۰٫ بابونه

مخلوط مساوی نسبت به خمیر گوجه فرنگی و پودر بابونه درست نموده و روی پوست خود روی محل منافذ باز پخش کنید، خود به خود جذب پوست میشود ؛ سپس بشویید.

بابونه

درمان منافذ باز پوست با پودر بابونه

۲۱٫ آب نعناع

ترکیبی از آب هندوانه و آب نعناع استفاده کنید.

۲۲٫ صمغ درخت بلوط

صمغ درخت بلوط را تهیه کنید و کمی شیر برای تهیه یک خمیر اضافه کنید. پس از چند دقیقه بعد از ماندن آن روی پوست ، پوست خود را بشویید.

۲۳٫ شنبلیله

مقدار یکسان مقادیر پودر شنبلیله، خمیر خیار و پودر زنجبیل را مخلوط کنید ، برای خلاص شدن از حفره های باز با روش طبیعی، این مخلوط را روی صورت خود استعمال کنید.

درمان گیاهی منافذ باز پوست

رفع منافذ باز پوست صورت با شنبلیله

۲۴٫ عصاره برگ کاهو

آب برگ های کاهو و چند قطره آب لیمو را مخلوط کرده آن را روی صورت خود قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه شستشو دهید ، شما می توانید این آب را در یک بطری شیشه ای، در یخچال نگهدارید.

۲۵٫ ژل آلوئه ورا

ژل طبیعی گیاه آلوئه ورا دارای خواص پاک کننده پوست است که ،می تواند منافذ صورت را تمیز کند. این ژل را بعد از مدت ۵ دقیقه تا به درجه خشکی برس بگذارید ، پس از آن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. شما همچنین ،می توانید آب لیمو به آن اضافه کنید.

 ژل آلوئه ورا

شستشوی صورت با ژل آلوئه ورا برای بستن منافذ باز پوست

دستورالعملهای مهم برای رفع منافذ باز پوست صورت

  •  چهره خود را دو بار در روز تمیز کنید.
  •  اگر پوست شما چرب باشد، بعد از تمیز کردن،از مرطوب کننده استفاده کنید.
  •  به جای آب گرم، برای شستن صورت خود، از آب سرد استفاده کنید.
  •  هرگز با آرایش نخوابید، زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری می کند و منافذ باز می شود.
  •  غذای سرخ شده و چرب، مصرف نکنید زیرا غدد چربی را برای ترشح بیش از حد چربی پوست تحریک می کند.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.