بیمه عمر بخریم یا نخریم

بیمه عمر بخریم یا نخریم (رپورتاژ آگهی)

آینده چقدر برایمان مهم است؟

در دنیایی زندگی می کنیم که به شدت مادی شده است و برای بدیهی ترین کارهای زندگی هم نیاز به منابع اقتصادی و درآمدی داریم. برای خوردن غذا و خرید پوشاک تا ایجاد سرپناه و مسکن برای خود و خانواده مان تا تفریح و ازدواج و مسافرت، همگی به پول نیاز دارند.

از طرفی در کشوری زندگی می کنیم که تورم سالانه بالایی دارد و همین تورم باعث می شود که برنامه ریزی های مالی ما گهگاه به چالش کشیده شود. به این معنی که امکان دارد در سال آینده درآمد ما حتی به اندازه خرید اقلامی که الان استفاده میکنیم نباشد. با به دنیا آمدن فرزندان و بزرگ شدن خانواده و بعد از آن بزرگ شدن فرزندان، هزینه ها هم به مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود.

این سکه روی دیگری هم دارد. با گذشت زمان توانایی جسمی انسان ها کاهش پیدا می کند و کمتر می توانند مانند دوران جوانی سخت کار کنند یا پروژه های جدید در زندگی آغاز کنند. و بیشتر نیازمند منابع درآمدی متعدد هستند. حتی بعضی از افراد، در طول زمان دچار حادثه و بیماری می شوند، که خود این باز هم مسئله ساز است و ممکن است توانایی کار کردن را از دست بدهند.

بیمه عمر بخریم یا نخریم
بیمه عمر بخریم یا نخریم

در این میان یکی از گزینه هایی که همیشه به ما پیشنهاد می شود، خرید بیمه عمر است. اما انگار هر روز یک نفر در گوش ما زمزمه می کند: بیمه عمر نخرید !

خوب اگر گزینه بهتری سراغ داریم، آن گزینه را مد نظر قرار دهیم. خرید بیمه عمر در شرایط تحریم اقتصادی که سالهاست در اقتصاد کشور ما سایه افکنده به ما کمک می کند که کمتر از طوفان های اقتصادی و تورم آسیب ببینیم. به ما کمک می کند تا اگر خدای نکرده دچار بیماری یا حادثه شدیم، آسیب زیادی نبینیم و خانواده مان دچار ازهم پاشیدگی اقتصادی نشود. داشتن بیمه عمر و پس انداز، بهترین گزینه برای ماست وقتی که سرمایه بزرگ و زیادی نداریم تا با آن سرمایه گذاری کنیم و اندوخته های مالی خودمان را افزایش دهیم.

اما مسئله اصلی چیز دیگریست. ما برای اقدام کردن تنبلی می کنیم. کافی است که همین الان به یک نماینده بیمه مراجعه کنیم و از او بخواهیم تا کمی از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری برای ما توضیح دهد و از چند تا شرکت بیمه تحقیق کنیم. مرحله بعدی این است که کمی از درآمدمان را مشخص کنیم و به بیمه عمر اختصاص دهیم. به همین راحتی است.

بعد از چندین سال نتیجه این بررسی و تحقیق و اقدام امروزمان را خواهیم دید. با گرفتن مستمری یا بازنشستگی یا دریافت سرمایه قابل قبول برای رفاه بیشتر در زمان میانسالی. باور کنید به همین راحتی است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “بیمه عمر بخریم یا نخریم

هر جور سرمایه گذاری که میشه باید کرد. من خودم چند سال پیش بیمه عمر خریدم. همین مسئله باعث شد که طی این چند سال قسمت کمی از درآمدم رو به این بیمه اختصاص بدم. که واقعاً نمیدونم اگر این بیمه رو نمیخریدم با این پولها چیکار می کردم. آدم پول های کوچیک خودش رو زود خرج می کنه و نمیفهمه چی شد و چیکارش کرد. البته راههای دیگه ای هم برای سرمایه گذاری با پولهای خرد هست اما من بیمه عمر رو انتخاب کردم.

هرچقدر که هزینه ها با سرعت بیشتری افزایش پیدا میکنه و تورم زیادتر میشه، ارزش سرمایه گذاری با پول هایی که در میاریم رو بیشتر درک میکنم. برادر من که در آمریکا زندگی میکنه، هر سال از یه مشاور کمک میگیره برای اینکه با پول هایی که از کارش درمیاره چکار باید بکنه. اما ما معمولاً روش کاری که توی ایران داریم اینه که اول همه هزینه هایی که داریم رو پرداخت میکنیم و اگر پولی موند اون رو پس انداز می کنیم. پس با تورمی که هست و همیشه هزینه ها رو به افزایشه و برای اغلب مردم درآمد ها هر سال یکبار افزایش پیدا میکنه، بنابراین میشه نتیجه گرفت که سرمایه گذاری و پس انداز منظمی هم نمیشه انجام داد. مگر اینکه از همین طرح ها برای پس انداز استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.