آموزش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

آموزش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام که امروزه به یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده و در سرتاسر دنیا کاربران زیادی را جذب کرده این روزا گاه و بی گاه می شنویم که اکانت بعضی کاربران هک شده و در ادامه این مطلب قصد داریم شما کاربران گرامی را با راه های

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

آشنا کنیم .

اینستاگرام

برنامه اینستاگرام از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و کاربران برای جلوگیری از هک شدن باید به برخی نکات توجه کنند .

در اینستاگرام تایید حساب کاربری توسط ایمیل صورت می گیرد پس باید حواستان به امنیت ایمیلتان هم باشد زیرا با هک شدن ایمیل به راحتی امکان دسترسی به سایر حساب های کاربری از جمله اینستاگرام هم فراهم می شود .

بعد از تایید ایمیل حتما شماره تلفن خود را هم در برنامه وارد کنید .

هرگز از برنامه های ناشناس برای افزایش فالوور ، افزایش بازدید ویدیو ها و دانلود فیلم در اینستاگرام استفاده نکنید زیرا این برنامه ها تمامی اطلاعات شما را به سرقت می برند .

وقتی که درحال بازدید سایت های ناشناس هستید مراقب باشید زیرا برخی برنامه ها بصورت خودکار بر روی گوشی شما نصب می شوند و اطلاعات شما را می دزدند . توصیه می شود کخ یک آنتی ویروس معتبر و قدرتمند بر روی گوشی خود نصب کنید .

هرچند مدت یک بار تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود را بررسی کنید و درصورت مشاهده برنامه مشکوک فورا آن را پاک کنید . مراقب باشید زیرا یکی از معروف برنامه های مخرب با نام setting در تلفن شما ذخیره شده و اطلاعات شما را به صورت کامل سرقت می کند .

استفاده از رمز دو مرحله ای برای جلوگیری هک اینستاگرام

با فعال سازی و تایید دو مرحله ای امکان هک اینستاگرام شما به صفر می رسد به این صورت که ورود دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication پس از وارد کردن پسورد تقاضا می‌کند کدی که به شماره موبایل پیامک شده را نیز وارد کنید بنابراین اگر کسی به رمز اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد باید حتما توانایی چک کردن پیامک‌های شما را نیز داشته باشد تا بتواند به اکانت اینستاگرام شما وارد شود .

برای این منظور به بخش setting اینستاگرام رفته و در بخش تنظیمات Account  گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید، در صفحه باز شده، گزینه مورد نظر را فعال کنید.

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

چگونگی فهمیدن هک شدن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام برخلاف تلگرام این امکان را ندارد تا دستگاه های متصل شده به حساب را نمایش دهد این ویژگی کمک بسیاری در شناسایی فعالیت های غیرطبیعی دارد اما اگر شما نتوانید وارد اکانت شوید به احتمال زیاد هک شده اید در این مواقع شما باید به کمک ایمیلتان به سرعت پسورد خود را بازیابی کرده و نسبت به ایمن سازی اکانت خود با روش های بالا اقدام کنید .

در پایان توصیه می‌کنیم هرگز نام کاربری و پسورد اکانت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت برخورد به مشکل به آدرس help.instagram.com مراجعه کنید .

اختصاصی فارسی ها

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.