روش های سریع ۱۵ دقیقه ای برای کاهش وزن و لاغری

روش های سریع ۱۵ دقیقه ای برای کاهش وزن و لاغری

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” روش های سریع ۱۵ دقیقه ای برای کاهش وزن و لاغری” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

لاغری در ۱۵ دقیقه چیزی امکان ناپذیر است زیرا لاغری در طولانی مدت اتفاق می افتد اما شما با چند روش می توانید در ۱۵ دقیقه از روز بر روند لاغری خود تاثیر بگذارید.

کاهش وزن در ۱۵ دقیقه با تغییرات بسیار ساده هم ممکن است

کاهش وزن سالم و پایدار روندی آهسته است که هفته ها و بلکه ماه ها طول خواهد کشید.

شما میتوانید در عرض ۱۵ دقیقه با روش هایی که ما در اختیارتان قرار می دهیم لاغری و کاهش وزن را تجربه کنید.

به معرفی چند روش که تنها ۱۵ دقیقه زمان می خواهند، خواهیم پرداخت زیرا باعث می شوند تا از مصرف میان وعده های ناسالم که در طول روز مصرف می کردید، منصرف شوید.

شما می توانید زمان را در طول روز تقسیم کنید تا میزان مصرف مواد غذایی خود را ثبت کنید.

به عنوان مثال می توانید ۵ دقیقه بعد از صرف صبحانه ، ناهار و شام را صرف کنید تا میزان مصرف خود را یادداشت نمایید.

این کار به شما کمک می کند تا مرتباً آنچه را که می خورید بررسی کنید.

 لاغری سریع

بهترین روش های کاهش وزن در ۱۵ دقیقه

۱٫ تقویم خود را چک کنید :

برنامه های هفتگی خود را چک کنید. چنانچه قراری برای وعده شام در رستوران دارید حواستان به خوراکی هایی که طی هفته مصرف می کنید باشد.

صبح آن روز کمی زودتر از خواب برخیزید و غذای سالم تری را برای شب سفارش دهید.

۲٫ از نور خورشید لذت ببرید :

قبل از رفتن به سرکار و نشستن پشت میز ، برای چند دقیقه از نور خورشید لذت ببرید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبح با کاهش وزن بدن و کاهش اشتها مرتبط است.

۳٫ دستورالعمل های غذایی را پیدا کنید :

با کمی جستجو در گوگل به دنبال ایده های غذایی جدید و میان وعده های خوشمزه و البته سالم بگردید.

۴٫ قبل از ناهار پیاده روی کنید :

قدم زدن با سرعت سریع و به مدت ۱۵دقیقه حدود۷۰ کالری می سوزاند.

این کار را روزانه انجام دهید تا در هفته۴۹۰ کالری سوزانده شود.

پیاده روی

۵٫ در جستجوی میان وعده ای سالم در طی هفته باشید :

مقداری آجیل و میوه های خشک شده را داخل ظروفی مجزا بریزید تا روزانه آن ها را مصرف کنید.

علاوه براین، انواع سبزیجات خام را بشویید و بسته بندی کنید تا در کنار خوراک ها از آن ها استفاده کنید.

۶٫ با دوست خود تماس بگیرید :

میل به غذاهای فست فودی امری زودگذر است و با جایگزینی غذاهای سالم می توانید از آنها منحرف شوید.

به عنوان مثال :با دوستتان تماس بگیرید و او را دعوت به صرف یک قهوه کنید.

وقت گذرانی با دوست می تواند موجب بهبود وضعیت سلامتی تان شود.

۷٫ انجام مدیتیشن برای رهایی از استرس :

هنگامی که تصمیم به لاغری دارید سعی کنید چند دقیقه بدون حرکت بمانید.

انجام فعالیت های آرام بخش ترشح هورمون استرس یعنی کورتیزول را متوقف می کند.

ترشح این هورمون شمارا به سمت خوراکی های ناسالم تحریک خواهد کرد.

۸٫ جارو بزنید :

جارو زدن و تی کشیدن فعالیت مفیدی است که نوعی تمرین ورزشی محسوب می شود.

در طی۱۵ دقیقه با گردگیری می توانید حدود ۲۵کالری و حدود۴۵ کالری هنگام جارو زدن و۱۰۰ کالری هنگام تی کشیدن بسوزانید .

برای سوزاندن کالری بیشتر و ایجاد لذت، می توانید حین کارکردن به موسیقی گوش دهید.

۹٫ یک کاسه کینوآ بپزید:

پخت کینوآ تنها ۱۸دقیقه زمان می برد.

کینوآ نوعی کربوهیدرات است که می تواند به سوزاندن ۱۰۰کالری به شما کمک کند.

۱۰٫ باغبانی کنید :

هرس کردن علف های هرز نه تنها زیبایی باغچه را به دنبال دارد، بلکه انجام آن به مدت۱۵ دقیقه حدود۶۰ کالری می سوزاند.

از طرفی دیگر چمباتمه زدن، ایستادن و بشین پاشو کردن حین باغبانی باعث تقویت عضله ران و ماهیچه ها خواهد شد.

تمرینات لاغری

۱۱٫ وزنه بزنید :

چنانچه به تمرینات هوازی علاقه مند هستید وزنه زدن یک فرصت عالی برای کاهش وزن می باشد.

این ورزش مقاومتی در کنار تقویت ماهیچه ها و عضلات باعث سوزاندن کالری ها و چربی نیز خواهد شد.

۱۲٫ تعویض لامپ :

فضایی که نور کافی در آنجا حاکم است انتخاب غذای سالم تا۲۴ درصد افزایش میابد.

بهتراست اگر لامپ هایی کم نور در منزل دارید آن ها را با لامپ هایی روشن تر جایگزین کنید.

۱۳٫ زودتر بخوابید :

کافی است شب ها۱۵ دقیقه زودتر بخوابید.

خوابیدن۷ الی۸ ساعت برای بدن ضروری است دراین حالت صبح ها شادابی بیشتری خواهید داشت.

کمبود خواب انگیزه برای ورزش و انجام فعالیت های مفید را کاهش و میل به غذا را افزایش می دهد.

طبق تحقیقات کم خوابی باعث می شود تا روزانه بیش از ۳۰۰کالری مصرف کنید.

۱۴٫ مطالب بهتری را دنبال کنید:

سعی کنید از منابع و افرادی که شما را از هدفتان یعنی لاغری دور می کند فاصله بگیرید.

نتایج یک مطالعه نشان داد، مشاهده تصاویر غذاهای پرکالری می تواند فرد را تحریک کند.

بنابراین در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام از دنبال کردن صفحات مربوط به غذاهای پرکالری جداً خودداری کنید.

فست و فود

۱۵٫ نوشیدنی های شیرین دیگری را جایگزین کنید:

از مصرف محصولات قندی و قندهای تصفیه شده پرهیز کنید و استویا را جایگزین کنید.

براساس تحقیقات خوراکی های شیرین و پرکالری اعتیاد آور بوده و فرد را مشتاق به مصرف بیشتر کاری خواهد کرد.

منبع،نمناک

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.