ترفندهایی که قالیشویی  ها برای شستشوی فرش دستباف و ماشینی به کار می برند

ترفندهایی که قالیشویی  ها برای شستشوی فرش دستباف و ماشینی به کار می برند(رپورتاژ آگهی)

شستشوی فرش دستباف و ماشینی یکی از حساس ترین نوع از قالیشویی می باشد که حتما برای اقدام به این عمل می بایست به مختصصین در این زمینه مراجعه نمود.

در این مقاله قصد داریم نکات مهم و ضروری که هنگام شستشوی فرش دستباف باید در قالیشویی رعایت شود را بازگو کنیم تا فرش های گران قیمت و نفیستان در معرض آسیب دیدگی های ناگهانی و سهل انگاری قرار نگیرد:

تمام موارد فوق برای شستشوی فرش ماشینی هم در نظر گفته می شود ولی با حساسیت کمتر

  • شستشوی فرش دستباف کار هر کسی نیست پس خودتان دست به کار نشوید و آن را به قالیشویی معتبر بسپارید.
  • برای اقدام حتما با قالیشویی هایی که از استادکاران مجرب و حاذق برخوردار می باشند تماس بگیرید.
  • حتما نوع بافت فرش خود را به طور دقیق به اطلاع برسانید.
  • اگر فرش دستباف شما رنگ می دهد حتما ضمن اقدام به استادکار اطلاع دهید.
  • سعی کنید فرش های خود را به طور مرتب تمیز کنید.
  • هیچگاه از مواد شوینده غیر مجاز و متفرقه برای تمیز کردن فرش استفاده نکنید.
  • و …

دقت داشته باشید که اگر خودتان به شستشوی فرش دستباف ویا شستشوی فرش ماشینی پرداختید حتما اجازه دهید تا کاملا خشک شود سپس از آن استفاده کنید زیرا نم و رطوبت در بافت فرش سبب پوسیگی آن می شود و پس از مدتی فرش را با آسیب های جدی مواجه می کند.

امروزه بسیاری از کارخانه ها و شرکت های قالیشویی در سطح شهر فعالیت می کنند که با ادعای خود در زمینه شستشوی فرش دستباف به صورت تخصصی، متاسفانه دست به اقدامات جبران ناپذیری می زنند و با آوردن بهانه های متعدد تنها نارضایتی و هزینه مجدد برای خرید فرش جدید را به مشتری تحمیل می کنند.

پس گول تبلیغات با نرخ پایین را نخورید و آگاهانه عمل کنید!

 هنگام شستشوی فرش دستباف دقت داشته باشید که نرخ ها بسیار متفاوت است؛ به این منظور که برای فرش های دستباف گل ابریشم، زمینه ساده، زمینه کرمی و یا لاکی قیمت ها مختلف است.

حتی هنگامی که با قالیشویی تماس می گیرید و در درخواست شستشوی فرش دستباف دارید اولین سوالی که از شما می پرسند این است که فرش ما بافت کدام شهر می باشد؟

که بسته به نوع بافت باز هم قیمت ها متفاوت است.

راستی یادتان باشد که برای اقدام به شستشوی فرش دستباف کارشناسان قالیشویی به منزل شما می آیند و با بررسی کردن نوع فرش شما، میزان آلودگی، آسیب دیدگی و … تعیین می کنند که میزان هزینه ای باید پرداخت شود.

آگاه باشید که ارائه این خدمات از سوی کارخانه ها رایگان می باشد و هیچ گونه هزینه ای نباید پرداخت.

نکته مهم: اگرکارشناسان  برای شستشوی فرش خواستار ارسال عکس از فرشتان بودند هیچ گاه این کار را انجام ندهید؛ زیرا تنها با لمس کردن فرش و دیدن بافت فرش و لکه ها از نزدیک می توانند قیمت نهایی را بدهند.

در غیر این صورت قیمتی کاذب به شما می گویند و در نهایت هنگام تسویه فاکتوری با قیمتی بیشتر به شما می دهند و دلایلی همچون سختی از بین بردن لکه های فرش، رنگ دادن فرش و اقدامات لازم برای از بین بردن رنگ دهی فرش و … برایتان می آورند و شما را در عمل انجام شده قرار خواهند داد.

مراقب افرادسودجو در این صنف قالیوشی باشید!

گروهی از افراد با برپا نمودن دفتر کار و ترفندهای جذب مشتری و انجام یک سری از تبلیغات به راحتی فرش های ماشینی و دستباف شما را به عنوان شستشو می گیرند و پس از مدتی دفتر کار را خالی می کنند و با فرش ها محل را ترک می کنند.

دقت داشته باشید که اگر خودتان قصد دارید به شستشوی فرش ماشینی در منزل بپردازید حتما برچسب پشت فرش را مطالعه نمایید زیرا راهکار ها و دستور عمل هایی برای از بین بردن لکه و آلودگی های سطحی ذکر شده است.

همچنین می توانید برای متوجه شدن از اینکه آیا فرش ماشینی شما رنگ می دهد یا خیر، یک دستمال را کمی نم دار کنید و به آرامی به گوشه ای کوچک از فرش بکشید بدین صورت می توانید از احتمال رنگدهی فرش خود آگاه شوید که در صورت پس دادن رنگ حتما باید برای شستشو با قالیشویی تماس بگیرید.

   و در آخر

فرش های ماشینی از زیبا ترین طرح ها، با کیفیت ترین نوع نخ از جمله ابریشم و … و با دستان زحمتکش هنرمندان بافته می شود (به خصوص فرش های دستباف و ابریشم) و با قیمت های بالایی در بازار عرضه می گردد پس در نگهداری و شستشوی فرش ماشینی و دستباف دقت به عمل آوریم.

به دلیل استفاده از مواد مصنوعی و مواد از جنس پلاستیک در بافت فرش های ماشینی،این مواد  گرد و غبار را بیشتر به خود جذب میکنند که این امر باعث می شود ظاهر فرش تیره شود،به همین منظور در قالیشویی برای شستشوی فرش ماشینی منطبق با ساختار آنها، روش مناسب و مخصوص پیاده سازی می گردد.

نکات مهم شستشوی فرش ماشینی با شامپو فرش:

ابتدا به وسیله جارو برقی فرش را جارو بزنید تا فرش عاری از هرگونه گردوغبار و کثیفی باشد، تا هنگام استفاده از شامپو فرش آلودگی ها و گردوغبار بر روی فرش پخش نشوند و فرش را کثیف تر نکنند.

در مرحله بعد از شامپو فرش های متناسب با نوع فرش و مجاز موجود در فروشگاه ها استفاده نمایید. استفاده از شامپو فرش هایی با خاصیت اسیدی کم و بدون جوهر نمک اولیت دارد.

سعی کنید حتما از آب ولرم استفاده نمایید؛ زیرا آب داغ هنگام شستشوی فرش ماشینی با شامپو به بافت فرش آسیب می رساند و سبب پوسیدگی فرش می گردد و آب سرد نیز به خوبی فرش را تمیز نمی کند.

از برس و یا فرچه های نرم برای کشیدن شامپو فرش استفاده نمایید تا به تار و پود فرش آسیب نرسد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

4 دیدگاه در “ترفندهایی که قالیشویی  ها برای شستشوی فرش دستباف و ماشینی به کار می برند

میشه قالیشویی معتبر معرفی کنید؟

سلام دوست عزیز
بستگی به شهری که در آن زندگی می کنید داره
این متن هم یک رپورتاژ آگهی هست که یک قالیشویی به نام “آپ” را معرفی می کند

به هيچ قاليششويي نميشه اعتماد كرد كه انقدر بد سرويس ميدن و اعتماد مردم خراب كردن

سلام دوست عزیز
به هر حال قالیشویی های خوب و با وجدان هم پیدا میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • رپورتاژ آگهی
  • ترفندهایی که قالیشویی  ها برای شستشوی فرش دستباف و ماشینی به کار می برند