۱۲ خوراکی ضروری برای گرم نگه داشتن شما در زمستان

خوب ، واقعاً و واقعاً هوا سرد شده است. اگر میخواهید بدانید در فصل سرد چه چیزهایی میتوانید بخورید که به گرم نگه داشتن بدن کمک کند و از سرد شدن جسمتان بکاهد لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بهترین خوراکی ها که برای زمستان مفید است آشنا شوید.ما لیستی از همه غذاهای گرم و بسیار مغذی تهیه کرده ایم که برای گرم نگه داشتن در این هوای سرد باید بخورید! لطفاً با خانواده ، دوستان و همسایگان به اشتراک بگذارید تا مطمئن شوید که همه در این زمستان سالم میمانند.

بهترین خوراکی برای گرم نگه داشتن بدن در سرما

۱- سبزیجات ریشه دار

سبزیجات ریشه ای مانند تربچه ، شلغم و سیب زمینی شیرین در زمستان به دلیل فرآیند مفید ترموژنز ضروری هستند. Thermogenesis اساساً به این معنی است: فرآیند تولید گرما در بدن ، ناشی از متابولیسم غذا. از نظر عملی ، این بدان معناست که غذاهایی که هضم آنها بیشتر طول می کشد می تواند به افزایش دمای بدن شما کمک کند!

گرم نگه داشتن بدن

۲- کربوهیدراتهای پیچیده

از آنجا که هوا بسیار سرد است ، ممکن است احساس گرسنگی زیادی کنید ، اما بیشتر نخورید – هوشمندانه غذا بخورید! خوردن بیسکویت ، شکلات و سایر میان وعده های کوچک دنج در طول روز وسوسه انگیز است ، اما کربوهیدرات های ساده به سرعت هضم می شوند ، بنابراین آنها شما را به مدت طولانی گرم نمی کنند.

روز خود را با بلغور جو دوسر یا فرنی شروع کنید تا مدت بیشتری سیر و گرم بمانید. سایر کربوهیدراتهای پیچیده شامل غلات کامل ، سیب زمینی و عدس است.

۳-برای گرم نگه داشتن بدن موز بخورید

یک گزینه سالم دیگر – و گزینه ای که می توانید روی بلغور جو دوسر صبح یا فرنی استفاده کنید موز است! موز حاوی ویتامین B و منیزیم است که به عملکرد صحیح تیروئید و غده فوق کلیه کمک می کند. این غدد به تنظیم دمای بدن کمک می کنند. بنابراین خوردن یک موز در روز از لرز بدن جلوگیری می کند!

۴-تخم مرغ

تخم مرغ ها اغلب به عنوان “نیروگاه انرژی” توصیف می شوند – نه تنها بدن شما را گرم نگه می دارند ، بلکه سرشار از پروتئین و ویتامین هستند و می توانند به بدن شما در مبارزه با عفونت در زمستان کمک کنند.

۵- کافئین

کافئین متابولیسم شما را افزایش می دهد ، که می تواند دمای بدن شما را افزایش دهد ، بنابراین پیش بروید و آن را نوش جان کنید!

۶- چای داغ زنجبیل

خوب ، اگر شما عاشق دمنوش های گیاهی هستید حتما چای زنجبیل گرم امتحان کنید. زنجبیل می تواند گرما زایی را تحریک کند و یک داروی دیافورتیک است (بدن شما را از درون به بیرون گرم می کند) – بنابراین گرمای مضاعف را به شما می دهد! سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد ، به هضم غذا کمک می کند و حتی جریان خون را برای گرم شدن انگشتان دست و پا افزایش می دهد.

و اگر طرفدار چای زنجبیل نیستید ، می توانید زنجبیل را به سوپ ، خورش یا حتی اسموتی اضافه کنید ، بنابراین این گرم کننده زمستانی را از دست ندهید!

۷-استفاده از ادویه بیشتر در زمستان

علاوه بر زنجبیل ، نمی توانید این پنج طعم دهنده – زیره ، دارچین ، کنجد ، فلفل و زردچوبه را از دست بدهید.

بسیاری از مردم فکر می کنند سس فلفل راهی مناسب است ، اما در واقع باعث می شود کمی عرق کنید ، که شما را خنک می کند. با این حال ، زیره هم گرمای خوبی تولید می کند و بنابراین شما را برای مدت بیشتری گرم نگه می دارد. در همین حال ، گرمای زردچوبه کمتر از فلفل قرمز تند است ، اما به غذا حرارت می دهد و حتی می تواند به شیر یا چای اضافه شود.

دارچین همچنین با افزایش متابولیسم بدن ، دمای بدن شما را افزایش می دهد و اتفاقاً با نوشیدنی های گرم مانند شکلات داغ و لاته بسیار خوب ترکیب می شود. البته افزودن دارچین معطر به سوپ نیز گرم و خوشمزه است!

در نهایت ، فلفل (سفید یا سیاه) و کنجد برای سالم ماندن در زمستان عالی هستند. فلفل از آنفولانزای وحشتناک زمستانی جلوگیری می کند و کنجد به بیماری های جدی تر تنفسی مانند ذات الریه ، برونشیت و آسم کمک می کند.

۸- برای گرم نگه داشتن بدن غذاهای غنی از آهن استفاده کنید

اگر همیشه دست و پای شما سرد است ، ممکن است دچار کمبود آهن یا کم خونی باشید. آهن واقعاً در حمل اکسیژن به تمام نقاط بدن بسیار مهم است! گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی آهن است ، مانند اسفناج ، لوبیا سیاه (که منبع خوبی از پروتئین است زیرا حاوی چربی اشباع نشده است) ، مرغ ، عدس و غلات غنی شده با آهن.

۹-روغن های گیاهی

گیاهی نه تنها چربی قابل هضم است ، بلکه ایمنی بدن شما را افزایش می دهد ، بدن شما را در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند و استخوان های شما را نیز تقویت می کند. افزودن روغن گیاهی به رژیم غذایی شما بسیار ساده است. فقط از روغن گیاهی به جای روغن بپزید.

۱۰-میوه ها و آجیل های خشک

می توانید این تنقلات خوشمزه و سالم را روی بلغور جو دوسر یا فرنی خود نیز بپاشید – یا فقط در طول روز آن را میل کنید تا بتوانید از شکلات های ناسالم جلوگیری کنید. میوه های خشک و آجیل ها مانند بادام ، بادام هندی و کشمش باعث ایجاد گرما در بدن می شوند و در صورت کمبود آهن نیز می توانند مفید باشند. فقط زیاد غذا نخورید – همه چیز در حد اعتدال!

۱۱- آب

اگر به راحتی سرما می خورید ، شاید لازم باشد آب بیشتری بنوشید! به نظر می رسد این امر غیرقابل تصور است – ما در هوای سردتر معمولاً کمتر تشنه هستیم – اما آب به تنظیم دمای بدن شما کمک می کند. هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، دمای بدن شما کاهش می یابد. یک راه عالی برای یادآوری هیدراته شدن بدن این است که همیشه یک بطری آب در دست داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “داشتن ابروهای پرپشت با ۱۰ روش خوب” را نیز مطالعه بفرمایید.

۱۲- عسل

از آنجا که هوا واقعاً سرد است ، یک قاشق غذاخوری عسل روزانه در مقداری آب داغ تنها باری برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما است. عسل یک غذای سنتی است که دارای خواص شگفت انگیز زیادی است ، از جمله کمک به جلوگیری از سرماخوردگی و سرفه. طبیعت عسل گرم است و خوردن یا نوشیدن مرتب عسل به گرم نگه داشتن بدن شما در این زمستان کمک می کند.

۱۳- بادام هندی

در نظر گرفته شده است که آجیل به طور موثر بدن را از داخل گرم نگه می دارد ، که مهمترین آنها آجیل بادام هندی است. خوردن مقدار کمی بادام هندی احساس گرما می کند و به شما کمک می کند تا در طول زمستان سالم بمانید. علاوه بر این ، آنها همچنین از بیماری های قلبی و افسردگی جلوگیری می کنند.

۱۴-خرما

خرما یکی از میوه های خشک خوشمزه است ، حاوی مواد مغذی زیادی است و به ویژه در روزهای بارندگی خوب است. اگر احساس سرما می کنید ، فقط چند عدد خرما بخورید و بدن شما بلافاصله گرم می شود.

گرم نگه داشتن بدن

۱۵- گرم نگه داشتن بدن با شکلات تلخ

یک فنجان شکلات داغ و معطر به گرم شدن سریع بدن کمک می کند ، همچنین می توانید روزانه یک تکه شکلات تیره خالص بخورید تا متابولیسم و سیستم ایمنی بدن را در زمستان افزایش دهید. علاوه بر این ، تئوبرومین موجود در شکلات تلخ همچنین به بدن در دفع علائم سرماخوردگی کمک می کند. برای گرم نگه داشتن بدن در زمستان شکلات تیره به تامین انرژی فوری کمک می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.