چگونه میتوان ریزش مو را کنترل کرد؟

چگونه میتوان ریزش مو را کنترل کرد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه میتوان ریزش مو را کنترل کرد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

موهای بلند و شاداب آرزوی خیلی هاست! اما به نظر می رسد تعداد کمی از افراد آنقدر خوش شانس هستند که سر پر از موهای زیبا دارند. در واقع ، بسیاری از مردم از ریزش موهای خود شکایت دارند.

طبق آکادمی پوست آمریکا ، از دست دادن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است. بنابراین ، اگر به نظر می رسد بیش از این ضرر می کنید ، این مسئله نگران کننده است.

مقابله با ریزش مو به ویژه برای زنان دشوار است ، زیرا بسیاری از زنان به موهای خود به عنوان “شکوه تاجگذاری” نگاه می کنند. اما ریزش مو در مردان نیز می تواند بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد.

خب حالا ببینیم چی باعث میشه موها بریزن ؟!

برخی از دلایل ریزش مو عبارتند از:

کمبودهای تغذیه ای ، عدم تعادل هورمونی ، مشکلات تیروئید ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ، استفاده از قرص های ضد بارداری ، استرس زیاد در زندگی ، استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو ، استفاده از مراقبت از مو بر اساس مواد شیمیایی محصولات ، سن ، ژنتیک و روال ضعیف مراقبت از مو.

ریزش مو

بسته به علت ، ریزش مو می تواند ناگهانی یا تدریجی باشد و فقط پوست سر یا کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر به دنبال درمانی برای ریزش مو هستید که بدون عوارض جانبی مواد شیمیایی یا داروها موثر باشد ، برخی از روش های درمانی طبیعی را امتحان کنید.

درمان های طبیعی برای رشد مو هیچ عارضه ای ندارد و سوراخ جیب شما را نمی سوزاند. با استفاده از برخی مواد اولیه که بسیاری از آنها در آشپزخانه دارند ، می توانید بافت و رشد موهای خود را بازیابید.

درمان ریزس مو:

۱٫ ماساژ منظم پوست سر

شاید ارزان ترین روش برای کنترل ریزش مو ، ماساژ پوست سر باشد.

ماساژ مناسب مو و پوست سر با روغن باعث افزایش جریان خون در فولیکول های مو می شود ، پوست سر را حالت می بخشد و قدرت ریشه مو را تقویت می کند. همچنین باعث آرامش و کاهش احساس استرس می شود .

یک مطالعه ۲۰۱۶ که در Eplasty منتشر شده است گزارش می دهد که ضخامت مو با ماساژ استاندارد پوست سر افزایش می یابد .

می توانید از روغن هایی مانند روغن نارگیل ، بادام ، زیتون یا کرچک برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید.

*کمی روغن دلخواه خود را گرم کنید.
*با اعمال فشار سبک با نوک انگشتان ، روغن گرم را بر روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید.
*بگذارید حداقل ۱ ساعت یا یک شب روی آن بماند.
*سپس ، موهای خود را شامپو بزنید.
*این کار را هفته ای ۲ یا ۳ بار انجام دهید.

۲٫ روغن رزماری

ماساژهای پوست سر به تحریک فولیکول های مو برای افزایش رشد مو کمک می کند و افزودن روغن اساسی رزماری به روغن موهای معمولی شما از کم پشت شدن موها و طاسی جلوگیری می کند.

روغن ضروری رزماری برای موهای شما مفید است. این خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که رشد مو را تقویت می کند. علاوه بر این ، گوگرد و سیلیس موجود در آن به کاهش ریزش مو کمک می کند.

همچنین پوست سر و مو را از میکروب ها پاک می کند ، بنابراین از خارش و شوره سر جلوگیری می کند.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۵ در مجله SKINmed منتشر شد ، نشان داد که روغن رزماری مانند ماینوکسیدیل ، یک درمان رایج برای رشد مو ، اما ممکن است سر شما دچار خارش شود.

*۲ یا ۳ قطره روغن اساسی رزماری را در ۲ قاشق غذاخوری یک روغن پایه مانند روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.
*آن را روی موهای خود بمالید و پوست سر خود را با استفاده از نوک انگشتان به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید.
*بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه روی آن بماند ، سپس موهایتان را مثل همیشه شامپو بزنید.
*این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۳٫ آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان موثر برای مقابله با انواع مختلف مشکلات مو ، از جمله ریزش مو است.

به پاکسازی منافذ و متعادل سازی سطح PH پوست سر که برای تحریک رشد مو مهم هستند کمک می کند. در واقع ، آنزیم های پروتئولیتیک موجود در آلوئه ورا سلول های پوستی مرده را از پوست سر خارج می کنند ، به طوری که آنها فولیکول های مو را مسدود نمی کنند.

آلوئه ورا همچنین توانایی فوق العاده ای در افزایش گردش خون در یک منطقه دارد. به علاوه ، حاوی ویتامین های A ، C و E است که به گردش سلول کمک می کند ، رشد سلول سالم و موهای براق را تقویت می کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله تحقیقات شیمیایی و دارویی منتشر شد ، خاطرنشان می کند که محتوای آنزیم آلوئه ورا از پوست سر در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. این به نوبه خود باعث رشد سالم مو می شود .

همچنین شوره سر ، یکی از دلایل ریزش مو را کنترل می کند. مطالعه ای که در سال ۱۹۹۹ در مجله درمان پوستی منتشر شد ، نشان داد كه آلوئه ورا به رفع التهاب پوست سر ناشی از شوره سر كمك می كند .

*ژل را از یک برگ آلوئه ورا استخراج کنید.
*آن را روی موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید حدود ۴۵ دقیقه بماند.
*آن را با آب معمولی بشویید.
*هفته ای ۳ یا ۴ بار این کار را تکرار کنید تا نتایج بهتری را ببینید.

۴٫ نارگیل

نارگیل فواید زیادی برای موهای شما دارد. نه تنها باعث رشد مو می شود ، بلکه آن را نیز شرطی می کند.

نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که به ساقه های مو نفوذ می کند و باعث کاهش ریزش پروتئین از مو می شود ، این برای موهای سالم و قوی مهم است. همچنین دارای مواد معدنی و پروتئینی است که شکستگی مو را کاهش می دهد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله علوم زیبایی انجام شد ، نشان داد که روغن نارگیل ، به عنوان تری گلیسیرید اسید لوریک (اسید چرب اصلی) ، تمایل زیادی به پروتئین های مو دارد و به دلیل وزن مولکولی کم و زنجیره مستقیم ، داخل ساقه مو نفوذ کنید .

برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از روغن نارگیل یا شیر نارگیل استفاده کنید.

*کمی روغن نارگیل گرم کنید و موها را از ریشه تا نوک آن با روغن ماساژ دهید. بعد از ۱ ساعت آن را بشویید. این کار را هفته ای ۲ یا ۳ بار انجام دهید.
*در روش دیگر ، یک نارگیل متوسط ​​رنده کرده و شیر را بگیرید. ۱ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به شیر اضافه کنید. بگذارید شنبلیله به مدت ۱ یا ۲ ساعت در آن خیس بخورد. سپس ، مخلوط را مخلوط کرده و روی پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید و شامپو بزنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

۵٫ گل گاو زبان

گل گاو زبان که به عنوان گل کفش نیز شناخته می شود ، مغز را تغذیه می کند و ریزش مو را کنترل می کند.

غنی بودن از ویتامین های A و C و همچنین اسیدهای آمینه ، گل ماهی می تواند با ریزش مو مقابله کرده و رشد مو را القا کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله Ethnopharmacology منتشر شد ، نشان داد كه عصاره برگ گیاه  ، هنگامی كه با عصاره گل آن مقایسه شود ، قدرت بیشتری در رشد مو از خود نشان می دهد.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۳ در مجله مصنوعی مصنوعی مصر منتشر شد نشان داد که عصاره اتانولی برگ های گیاه هیبیسکوس بر ضد آلوپسی آندروژنیک در موش های صحرایی نر تأثیر دارد. از این رو ، ممکن است در آینده به عنوان یک ماده ترمیم کننده مو برای مردان مبتلا به آلوپسی استفاده شود .

*به ۲ فنجان روغن نارگیل  ۸ تا ۱۰ برگ و گل گیاه اضافه کنید.
*محلول را گرم کنید تا گلها سیاه شوند.
*روغن را صاف کرده ، اجازه دهید تا خنک شود و آن را در بطری ذخیره کنید.
*قبل از خواب از روغن برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید.
*صبح موهای خود را بشویید.
*این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

چگونه میتوان ریزش مو را کنترل کرد؟
چگونه میتوان ریزش مو را کنترل کرد؟

۷٫ دانه شنبلیله

شنبلیله ، یکی دیگر از درمان های خانگی بسیار موثر برای جلوگیری از ریزش مو است.

این دانه ها حاوی پیشینیان هورمونی هستند که رشد مو را تقویت می کنند و به بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند. آنها همچنین حاوی پروتئین و اسید نیکوتینیک هستند که رشد مو را تحریک می کنند.

دانه شنبلیله همچنین دارای خواص ضد باکتری است که به بهبود شوره سر کمک می کند ، دلیل اصلی ریزش مو.

*۱ فنجان دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد آنها را به صورت خمیر خرد کنید. خمیر را روی موهای خود بمالید و روی آن را با کلاه بپوشانید. پس از حدود ۴۰ دقیقه ، موهای خود را بشویید. هفته ای ۲ یا ۳ بار از این درمان استفاده کنید.
*در غیر این صورت ، ۱ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و آن را گرم کنید. صاف کنید و اجازه دهید تا خنک شود. هفته ای ۲ یا ۳ بار از این روغن برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید.

۸٫ سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای خوب برای کنترل ریزش مو و تقویت رشد مو است.

ماهیت اسیدی آن به بازیابی حالت قلیایی در بدن کمک می کند ، که به نوبه خود از هر نوع عفونت پوست سر جلوگیری می کند ، که می تواند منجر به ریزش مو شود.

همچنین مواد مغذی اصلی را که برای رشد مو مهم هستند ، ارائه می دهد.

*هر کدام ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب  و آب را مخلوط کنید.
*این محلول را روی پوست سر خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید.
*بگذارید ۵ دقیقه دیگر روی آن بماند.
*آن را با آب بشویید و سپس طبق معمول شامپو بزنید.
*هفته ای ۱ یا ۲ بار از این روش درمانی استفاده کنید.

۹٫مراقبت از مو 

اگر می خواهید ریزش مو را کنترل کرده و رشد مو را تقویت کنید ، یک برنامه خوب مراقبت از مو ضروری است.

به عنوان مثال ، شما باید به طور مرتب موهای خود را به آرامی اما با یک شامپوی خوب بشویید. اما شستشوی بیش از حد می تواند برای سلامت موهای شما مضر باشد. شامپو زدن بیش از حد می تواند رطوبت طبیعی موهای شما را بمکد و خشک کند و باعث شکستگی و ریزش مو شود.

همچنین برای شستن موهای خود از آب گرم استفاده نکنید. از آب ولرم یا خنک استفاده کنید.

بعد از شستشو از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید. گرمای خشک کن سرم را از موهای شما می گیرد و باعث می شود خشک و کسل کننده به نظر برسد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در Annals of Dermatology منتشر شده است گزارش می دهد که استفاده از سشوار باعث آسیب بیشتر به سطح خشکی نسبت به خشک شدن طبیعی می شود .

جدا از شستشو و خشک کردن ، ممکن است لازم باشد نوع حالت دادن به موهای خود را تغییر دهید. به عنوان مثال ،بستن موها به مدل های سفت فشار بیش از حد را بر روی فولیکول های مو وارد می کنند ، که می تواند منجر به شکستگی و حتی ریزش مو شود.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در ژورنال آكادمی پوست آمریكا منتشر شد ، محققان ارتباط شدیدی بین مدل موهای كشنده پوست سر (دم اسبی تنگ ، بافت و …) و ایجاد آلوپسی كششی یا ریزش تدریجی مو پیدا كردند .

همچنین از شانه زدن موهای مرطوب خودداری کنید. بگذارید شل شود تا کاملا خشک شود.

۱۰٫ رژیم خود را در نظر بگیرید

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی راز موهای سالم و قوی است. در حقیقت ، رژیم غذایی نامناسب با ریزش مو ارتباط دارد.

یک مطالعه ۲۰۱۷ که در Dermatology Practical & Conceptual گزارش شده است نشان می دهد که کمبود چندین ماده مغذی ممکن است منجر به ریزش مو شود ، که ممکن است شامل پروتئین و چندین ویتامین باشد. کمبود مواد مغذی ممکن است به دلیل اختلالات ژنتیکی ، شرایط پزشکی یا اقدامات غذایی ایجاد شود .

بنابراین ، یک راه حل برای ریزش مو ، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین و ویتامین های حیاتی و مواد معدنی است. این یک شرط ضروری برای رشد سالم مو است.

غذاهای سرشار از ویتامین های A ، B ، C و E ، آهن ، روی ، مس ، منیزیم و سلنیوم را انتخاب کنید. در حقیقت ، اگر میزان آهن ، روی یا سایر مواد مغذی ضروری بدن شما کم باشد ، موهایتان رنج زیادی می کشد.

گنجاندن انواع میوه ها ، سبزیجات و پروتئین های سالم در رژیم غذایی بهترین راه برای جلوگیری از ریزش مو است. غذاهایی که سلامت مو را بهبود می بخشند شامل سبزیجات برگ تیره (برای آهن و ویتامین C) ، تخم مرغ (برای ویتامین D) ، سیب زمینی شیرین و هویج (برای بتاکاروتن) و ماهی (برای امگا ۳ و منیزیم) است.

روغنهای گیاهی و فواید آنها برای مو:

در اینجا برخی از روغنهای اساسی که می توانید برای تقویت رشد مو استفاده کنید وجود دارد.

۱٫ روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس می تواند به رشد و استحکام موهای شما کمک کند. روغن ماساژ اسطوخودوس هنگام ماساژ در پوست سر ، گردش خون را بهبود می بخشد ، از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تسریع می کند. همچنین به حفظ رطوبت پوست سر ، متعادل سازی تولید سبوم و مقابله با شوره سر کمک می کند.

اسانس اسطوخودوس همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است که می تواند به حفظ سلامت مو و پوست سر کمک کند. این ماده همچنین به عنوان یک آرام بخش و ضد افسردگی ملایم عمل می کند ، که به شما کمک می کند تا از تنش عصبی خلاص شوید و کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در تحقیقات سم شناسی منتشر شد نشان داد که روغن اسطوخودوس قادر به رشد سریعتر مو در موش ها است. با این حال ، معاینه علمی بیشتر در مورد موضوعات انسانی لازم است.

*۴ یا ۵ قطره روغن اسطوخودوس را در ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. آن را مستقیماً روی پوست سر خود قرار دهید. بگذارید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی آن بماند. سپس با شامپو کردن موهای خود را مثل معمول بشویید. این روش درمانی را ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار کنید.
*همچنین می توانید کمی روغن اسطوخودوس به شامپو ، نرم کننده و سایر محصولات مو خود اضافه کنید تا مزایای آنها بیشتر شود.

۲٫ روغن نعناع

روغن نعناع یکی دیگر از روغنهای اساسی است که می تواند به رشد مو کمک کند. جریان خون را به پوست سر افزایش می دهد و فولیکول های مو را جوان می کند و رشد مو را تحریک می کند.

این روغن همچنین به از بین بردن منافذ پوست کمک می کند و امکان بازسازی طبیعی سلول های پوست را فراهم می کند ، که برای پوست خشک پوست مفید است. اثر خنک کننده مشهور مرتبط با نعناع  به تسکین هر نوع تحریک یا خارش در پوست سر کمک می کند و سر شما را از درون آرام می کند.

مطالعه ۲۰۱۴ منتشر شده در تحقیقات سم شناسی نشان می دهد که استفاده موضعی از روغن ضروری نعناع  باعث افزایش عمق ، اندازه و تعداد فولیکول های مو و ضخامت پوست و همچنین رشد سریع مو می شود.

*۵ قطره روغن اساسی نعناع را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ولرم مخلوط کنید. روغن را در پوست سر ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. شامپو بزن این کار را هفته ای دو بار تکرار کنید.
*گزینه دیگر افزودن ۲ یا ۳ قطره روغن ضروری نعناع به شامپوی معمولی و استفاده معمول از آن است.

روغنهای گیاهی برای ریزش مو
روغنهای گیاهی برای ریزش مو

۳٫ روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان پاک کننده ای قدرتمند عمل می کند زیرا به عمق پیازهای مو نفوذ می کند تا منافذ پوست را از بین ببرد و جریان مناسب سبوم را تسهیل می کند. این ماده همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد میکروبی قوی است که می تواند به شما کمک کند تا پوست سر شما از عفونت های قارچی و باکتری های آکنه آزاد شود.

روغن درخت چای به لطف خاصیت ضد قارچ و مرطوب کنندگی قوی ، برای شوره سر نیز مفید است. یک مطالعه ۲۰۰۲ که در مجله آکادمی پوست پوست آمریکا منتشر شده است گزارش می دهد که یک شامپو حاوی ۵٪ روغن درخت چای می تواند در پوسته پوسته شدن پوست سر شما موثر باشد.

*۲ یا ۳ قطره روغن اساسی چای را در ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل بادام شیرین مخلوط کنید. پوست سر را با این روغن ماساژ دهید ، اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با استفاده از شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
*گزینه دیگر مخلوط کردن ۱ یا ۲ قطره روغن درخت چای در هر اونس از شامپوی معمولی است و سپس استفاده از آن برای شستن موهای خود یکی دو بار در هفته است.

۴٫ روغن گیاه بادرنجبویه

شوره سر می تواند باعث ریزش مو و خارش بیش از حد پوست سر شود. اسانس گیاه بادرنجبویه در حل این مسائل بسیار موثر است.

بادرنجبویه به دلیل خاصیت ضد باکتری ، ضد عفونی کننده و ضد قارچ ، به محدود شدن رشد باکتری یا میکروبی پوست سر کمک می کند. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا پوست سر شما از شوره سر و سایر مشکلات جلوگیری کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در Forsch Komplementmed منتشر شد ، نشان داد که روغن بادرنجبویه یک درمان موثر در مورد شوره سر است و پس از ۱ هفته و حتی پس از ۲ هفته استفاده ، شوره سر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

*چند قطره روغن  را در شامپوی خود مخلوط کنید.
*شامپو را روی پوست سر خود بمالید و به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید.
*بگذارید چند دقیقه دیگر روی آن بماند.
*آن را با استفاده از آب ولرم بشویید.
*هفته ای دو یا سه بار تکرار کنید.

۶٫ روغن  آویشن

روغن آویشن به گردش خون در پوست سر کمک کرده و در نتیجه باعث تحریک فولیکول های مو و رشد مو می شود. این ماده همچنین در کاهش موضوعات پوست سر و شوره سر مفید است و یک افزودنی منظم در شامپوها و سایر محصولات مو با هدف جلوگیری از ریزش مو است.

مطالعه ای که در سال ۱۹۹۸ در Archives in Dermatology منتشر شد ، نشان داد که روغنهای اساسی از جمله روغن آویشن برای درمان آلوپسی موثر هستند. علاوه بر این ، پیشنهاد شده است که درمان با اسانس به طور قابل توجهی از درمان با روغن حامل به تنهایی مفیدتر است.

*۲ قطره روغن اساسی آویشن را به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ولرم اضافه کنید.
*۳ قطره اسانس اسطوخودوس اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید.
*مخلوط را در پوست سر ماساژ داده و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.
*شامپو بزن
*این کار را هفته ای ۲ یا ۳ بار انجام دهید.
*توجه: حتماً فقط از انواع اسانس آویشن که حاوی لینالول آویشن است ، استفاده کنید که یک نرم کننده پوست عالی است. از آویشن قرمز دور شوید زیرا حاوی تیمول است که در نهایت می تواند پوست سر شما را تحریک کند.

۷٫ روغن بابونه

روغن بابونه همچنین برای سلامت موهای شما مفید است.

این ماده می تواند به مبارزه با شوره سر ، خارش پوست سر ، درماتیت ، پسوریازیس و سایر بیماری های پوست سر کمک کند ، زیرا یک ماده تسکین دهنده و ضد التهابی طبیعی است. این روغن همچنین به عنوان نرم کننده موهای شما عمل می کند و از آسیب محیطی آن جلوگیری می کند و موهای شما را نرم و براق می کند.

همچنین ، چون روغن غیر چربی است. شما می توانید اغلب از آن استفاده کنید و مجبور نیستید آن را بشویید مگر اینکه بخواهید.

*۳ قطره روغن اساسی بابونه را به ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا اضافه کنید. مخلوط روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل ۱ ساعت یا یک شب بماند. صبح روز بعد موهای خود را شامپو بزنید. هفته ای دو یا سه بار تکرار کنید.
*گزینه دیگر مخلوط کردن ۱۰ قطره روغن اساسی بابونه در ¼ فنجان آب است. بعد از شستن موها از آن به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید.

نکات پایانی:

از آنجا که روغنهای اساسی می توانند باعث تحریک پوست یا واکنشهای آلرژیک در صورت استفاده مستقیم روی پوست شوند ، توصیه می شود آنها را با روغن حامل رقیق کنید.
اگر پوست حساسی دارید ، همیشه قبل از استفاده از هر نوع روغن اساسی یک تست انجام دهید.
اگر در ناحیه پوست سرتان ، احساس سوزش ، احساس ناراحتی یا سوزن سوزن شدن یا قرمزی دردناک هستید ، از روغنهای اساسی استفاده نکنید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.