چرا خاویار اینقدر گران است؟

خاویار یکی از گران ترین غذاهای دنیاست.من مطمئن هستم که شما قبلاً این را می دانستید. یک کیلو از خاویار لذیذ بلوگا به قیمت تقریبا ۴۰ میلیون فروخته می شود. این یک غذای لذیذ است و گران است، اما چیزی که برایمان خیلی مشخص نیست علت گران بودن خاویار است.البته ما در این مقاله پاسخ این سوال را خواهیم داد.اگرچه برخی از انواع خاویار ارزان تر از بقیه هستند، اکثر مصرف کنندگان نمی دانند که چرا خاویار اینقدر هزینه دارد. از خاویار کمیاب بلوگا گرفته تا قلیه کاپلین، قیمت‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد و به راحتی می‌تواند هر کسی را که تجربه خرید خاویار را ندارد سردرگم کند.

امروزه قیمت خاویار، این محصول را در میان لوکس ترین غذاهای جهان قرار می دهد، همتراز با ترافل سفید یا دسرهای با ورق طلا، مانند دسرهایی که در رستوران های خیلی خاص در سراسر جهان سرو می شود.بیایید بررسی کنیم که دقیقاً چه چیزی خاویارهای خاص را گران می کند:

چرا خاویار اینقدر گران است؟

چرا خاویار اینقدر گران است؟

قیمت یک خاویار معین را می توان به ۵ عامل هزینه زیر تقسیم کرد:

نوع ماهی (کمبود / در دسترس بودن گونه)
زمان تولید قلیه (بلوغ)
جمع آوری و ساخت (فرایند)
کیفیت قلیه  (درج بندی)
عرضه و تقاضا (عرضه و محبوبیت)

بدیهی است که این تعمیم همه جانبه نیست و نمی تواند تمام اجزای هزینه هر نوع قلیه را از تمام منابع موجود در جهان کاهش دهد، اما اگر بخواهیم ۵ مورد بالا را تجزیه کنیم، ممکن است بتوانیم به دست آوریم. تصویری گسترده تر از نحوه عملکرد آن. ارزش خاویار. تمام هزینه هایی که تولیدکنندگان خاویار متحمل می شوند به شدت به کمیاب بودن قلیه و تمام هزینه های فرآوری مرتبط مرتبط است.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا گاهی بعد از عوض کردن آب تنگ ، ماهی میمیرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نوع ماهی در قیمت خاویار موثر است

ارزش بازار خاویار تا حد زیادی بر اساس نوع حیوانی است که از آن می آید. تفاوت خاویار واقعی و قلیه ماهی شور را قبلاً در مناسبت های دیگر مورد بحث قرار داده ایم و قابل ذکر است. خاویار واقعی از ماهیان خاویاری می آید.

خاویار ماهیان خاویاری اولین بار در اوج امپریالیسم روسیه در اواخر قرن نوزدهم در جامعه بالا مصرف شد. از آن زمان به بعد، عامل کمیاب گونه، تعیین کننده اصلی قیمت بوده است. ارزش خاویار به عنوان یک کالای لوکس در واقع دلیل اصلی کاهش عرضه قلیه ماهیان خاویاری وحشی در طول قرن بیستم بود. صید ماهی های خاویار ساز به سرعت به سودآورترین طعمه برای ماهیگیران تبدیل شد که به نوبه خود انگیزه های بیشتری برای صید گونه های ماهیان خاویاری ایجاد کرد و نادر بودن آنها را افزایش داد و قیمت خاویار اصیل را بالا برد.

ماهیان خاویاری صید شده وحشی و خاویاری که تولید می‌کند در حال حاضر به قدری توسط سازمان‌های دولتی و ابتکارات تجارت جهانی کنترل می‌شود که تقریباً غیرممکن است (چه رسد به اینکه بتوان آن را در هر کجای دنیا تهیه کرد). اقدامات مهمی که برای جلوگیری از انقراض این گونه ها انجام شده است، قیمت جهانی خاویار را امروز تحت تاثیر قرار می دهد. در نهایت، کمبود خاویار به تقاضای آن دامن می زند. هرچه دریافت محصول دشوارتر باشد، گران تر خواهد بود.

خوشبختانه برای مصرف کنندگان امروزی، منبع دیگری از خاویار در دسترس است. تکنیک‌های اواخر قرن بیستم که حول محور پرورش ماهیان خاویاری با پرورش پایدار است، راه را برای مشتریان عادی برای خرید محصولاتی از بلوگا، کالوگا، اوسترا، سوروگا، سیبری و دیگر گونه‌های ماهیان خاویاری در معرض خطر انقراض هموار کرده است. اگر این پیشرفت های فناوری در آبزی پروری نبود، خاویار ماهیان خاویاری امروز بسیار گرانتر از هر زمان دیگری در تاریخ بود.

مدت زمان تولید خاویار

تخم ها می توانند بین ۱۵ تا ۱۸ درصد وزن ماهیان خاویاری را تشکیل دهند. در این مرحله، طول ماهی معمولاً حداقل یک متر است. جالب اینجاست که هیچ راه بصری برای تشخیص خارجی نر یا ماده بودن ماهی وجود ندارد. به همین دلیل، سونوگرافی با فرکانس بالا نه تنها برای تعیین جنسیت ماهی، بلکه برای تعیین تکوین تخم‌ها در ماهی نیز مورد نیاز است. برای آرام کردن ماهی از روش های مختلفی استفاده می شود. از جمله، قرار گرفتن در معرض دی اکسید کربن یا داروهای آرام بخش، و همچنین آرام بخشی با استفاده از جریان الکتریکی کم. پس از آرام کردن ماهی، از سونوگرافی با فرکانس بالا برای ارزیابی تخمدان ها یا کیسه های اسپینر ماهیان خاویاری و ارزیابی تولید تخم در هر ماهی به صورت تک تک استفاده می شود.

علت گرانی خاویار

مدت زمانی که طول می کشد تا یک ماهی بالغ شود و تخم تولید کند، هزینه ای حیاتی است که باید در قیمت ارائه شده به مصرف کنندگان لحاظ شود.

ماهیان خاویاری بین ۸ تا ۲۰ سال طول می کشند تا جمعیت خود را در طبیعت پر کنند (و در اسارت بسیار گران تر هستند) در مقایسه با سایر انواع ماهی های قلیه زا مانند سالمون، قزل آلا و آنچوی.

بسته به نوع، ممکن است از چند سال تا چند دهه طول بکشد تا یک ماده از نظر جنسی بالغ شود و قلیه مورد نظر را تولید کند. بازی انتظار برای تولیدکنندگان خاویار ماهیان خاویاری بدون شک از نظر مالی مالیات برانگیخته است و به خصوص پرورش دهندگان ماهیان خاویاری باید قبل از دیدن بازگشت سرمایه خود مدت زیادی صبر کنند. همچنین، اگر قلیه در زمان مناسب در زندگی ماهی جمع آوری نشود، خاویار ممکن است غیرقابل استفاده شود یا به عنوان محصولی با کیفیت پایین تر به فروش برسد.
نتیجه

چرا خاویار اینقدر گران است؟ خاویار یکی از گران ترین خوراکی های دنیاست. خاویار معمولاً از گونه‌های کمیاب ماهیان خاویاری می‌آید که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا قلیه آنها رشد کند. در عوض، خاویار ارزان‌تر و قلیه ماهی از گونه‌های فراوان‌تری می‌آیند که در زمان بسیار کمتری تخم‌گذاری می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.